Oireet

Ei hemmetti, pitääkin jutella tosta huomenna lääkärineuvolassa. Jos sen kanssa vaikka saisi nukuttua edes yhden yön...en oo kyllä ikinä joutunut itse käyttämään niin ei oo mitään tietoa vaikutuksesta. Tiedän vain että äidilläni ja veljelläni Panacod ei vaikuta mihinkään, eli mun tuurilla (ja geeneillä...) kuulun samaan ryhmään :sad001. Panadolin syöminen vaan on yhtä tyhjän kanssa, ei mitään pienintäkään vaikutusta.

Mulle ei kirjoitettu tässä vaiheessa enää.. itse olen neljä kertaa ottanut vain puolikkaan poretabletin.
Mä en voi ottaa kuin yötä vasten kun aiheuttaa pahoinvointia mulle..
 
Mulle ei kirjoitettu tässä vaiheessa enää.. itse olen neljä kertaa ottanut vain puolikkaan poretabletin.
Mä en voi ottaa kuin yötä vasten kun aiheuttaa pahoinvointia mulle..
Oliko siis lääkärin mukaan liian myöhäiset viikot? Vai mikä syynä ettet saanut reseptiä?
 
Oliko siis lääkärin mukaan liian myöhäiset viikot? Vai mikä syynä ettet saanut reseptiä?

Mulla oli terkalla käynti ja hältä kysyin voisiko lääkäri kirjoittaa sen. Meinasi että ei näillä viikoilla enää.. silloin oli 34+4, mutta sekin saattoi vaikuttaa kun mulla on vauva niin tarjonnassa että pää on kokonaan jo lantiossa(ei tunnu kädelle edes). Sanoi vain muutenkin että toivottavaa olisi jos edes 2viikkoa vielä pysyisi sisällä. Ens maanantaina sitten ultra/lääkäri/synnytys tapa-arvio jolloin 36+4..

Eli kannattaa sitä kysyä jos sen saa reseptille. Mä ainakin nukuin nuo yöt hieman paremmin kivuilta..
 
Mulle määrättiin opamox. Et saisin unta. Se on kai luokiteltu rauhottavaks eikä kipulääkkeeks. Sillä Mä saan nukuttua. ( en kyl ota kun 1ilta/ viikko) kun vauvaan vaikuttavaa ainetta kumminkin.
 
Mulle määrättiin opamox. Et saisin unta. Se on kai luokiteltu rauhottavaks eikä kipulääkkeeks. Sillä Mä saan nukuttua. ( en kyl ota kun 1ilta/ viikko) kun vauvaan vaikuttavaa ainetta kumminkin.

Siis kipuunhan mä oon tuon panacodin ottanut :) Kun se kipu ollut mikä nukkumisen estänyt.. päänsärky ja kova lantion kipu kun vauva laskeutui..
 
Mulla kipujen takia kanssa valvomista oli. Ei ollu kivutonta asentoa. Kivut puolittu kun sai yhden yön kroppa levätä.
 
Kävin uimassa tytön kans eilen uimahallissa ja pelkästään jo se aiheutti alaselän ja vatsan kipua koko illaksi. Ei itku jos nyt 34+0 viikolla jo alkaa tälläset olot...
Ja joka ikinen aamu mun oikeen käden keskimmäiset sormet pistelee/on tunnottomat. Mikä saa myös yöllä heräilemään ja vaihtamaan asentoa usein. Toivottavasti o vaan raskauden aiheuttama pinne kädessä, et menee ohi. Päivällä ei oikeestaan mitään paitsi jos teen ruokaa niin ei oikein puristusvoimaa oo kädessä.
 
Ja joka ikinen aamu mun oikeen käden keskimmäiset sormet pistelee/on tunnottomat. Mikä saa myös yöllä heräilemään ja vaihtamaan asentoa usein. Toivottavasti o vaan raskauden aiheuttama pinne kädessä, et menee ohi. Päivällä ei oikeestaan mitään paitsi jos teen ruokaa niin ei oikein puristusvoimaa oo kädessä.

Mulla on ollu juuri samojen sormien puutumista alkaen nimettömästä jo 2kk ja nyt viimeisen parin viikon aikaan kolme keskimmäistä sormea puutuu ja on lähes tunnottomat koko ajan sormenpäistä. Vissiin ihan normaalia...
 
Mulla on ollu juuri samojen sormien puutumista alkaen nimettömästä jo 2kk ja nyt viimeisen parin viikon aikaan kolme keskimmäistä sormea puutuu ja on lähes tunnottomat koko ajan sormenpäistä. Vissiin ihan normaalia...

No kiva etten oo ainoa. Vaikka eihän tuo kyl kivaa oo :bored:
 
Kuulostaa rannekanavaoireyhtymältä. Turvotus aiheuttaa sitä. Joillain auttaa rannetuki öisin, ja myös kinesioteipistä on moni saanu avun :)
 
Mokasin. Hämmennyin niin paljon synnytystapa-arvion ”liukuhihnamaisuudesta” (sisään, pedille, kaikki ok, ulos :joyful:) että unohdin kysyä mahdollisesta kipulääkityksestä näihin liitoskipuihin :sorry:. Ja tänään on taas pitkästä aikaa ollut kivuttomampi päivä (tai sit vaan tää järkky turvotus on vienyt ajatukset muualle...) niin ei kipukaan sitten muistuttanut silloin lääkärikäynnillä.
 
Heräsin viime yönä käymään vessassa ja hetki sen jälkeen kun palasin sänkyyn alko tuleen harjoitussupistuksia. Laskeskelin et niitä oli kymmenkunta 1,5 tunnin aikana. En tiiä onko paljon vai vähän ja onko noilla niin merkitystäkään, ne tulee ja menee eivätkä kestä pitkään. Ja kun eivät ole kivuliaitakaan, vain epämukavia. Jossain kohtaa tosin kuvittelin et ihan kuin olis alaselässä tuntunu pientä kipua/kuumotusta, ja mullahan ei oo selkä oireillu koko raskausaikana. Tuntuu myös et vihlontaa ja paineen tunnetta on alhaalla enemmän, liekö siis vauvan pää pikkuhiljaa kiinnittymässä lähtöasemiin. Ekaa kertaa tuli fiilis et tässähän alkaa oikeesti olemaan aika viimeset hetket varmaan käsillä. :woot:

37+0
 
kyllä minäkin ymmärsin panacod tilanteen niin että silloin tällöin voi ottaa. Sain reseptin Rv 34+1 jos laskin oikein ja lääkäri tiesi kyllä viikot.
Olen ottanut vasta kerran ja oli ihan outo olo kun ei ollut kipuja ollenkaan. Sen jälkeen olen levolla saanut kivut pysymään siedettävällä tasolla ja nyt sain kokoaikainen hoito-oikeus loppuraskauden ajaksi joten uskon että käyttö jää vähäiselle. Minulla lääkäri taas ensi viikolla ja kysyn kyllä silloin taas asiasta...
 
Viime yönä en nukkunut juuri lainkaan ja tänä yönä toivottavasti saan unen päästä kiinni. Yskä on vaan niin pahana ettei tosi.
 
Viime yönä en nukkunut juuri lainkaan ja tänä yönä toivottavasti saan unen päästä kiinni. Yskä on vaan niin pahana ettei tosi.

Täällä sama. Yskä pitää hereillä ja sattuu mahaanki ku yskii. Työterveyslääkäri ei uskaltanu määrätä mitään lääkettä..höyryhengitystä..jepjep..:grumpy:
 
Lääkäri totesi minulle että ne yskänlääkkeet jotka ovat raskauden aikana turvallisia ovat niin tehottomia ettei paljon auta...
 
Täällä sama. Yskä pitää hereillä ja sattuu mahaanki ku yskii. Työterveyslääkäri ei uskaltanu määrätä mitään lääkettä..höyryhengitystä..jepjep..:grumpy:
Mulla taas työlääkäri määräsi ventoline diskusta. Auttsnut kyllä tosi paljon, tosin mun hengitys saattaa tukkeutua jo hajusteista. (Oon kemikaali-allerginen)
 
Mulla on kans auttanut raskausaikana yskään ventoline.
 
Yskään kannattaa kokeilla myös pulloon puhallusta. Itselläni on käytössä ihan pilli kun letkua ei ole. Mutta ajaa asiansa.
 
Helteet otti vähän voimille ja ensimmäistä kertaa jalat oli turvoksissa. Nyt on ollut onneksi vähän viileämpiä päiviä.
Mieheni säikäytin edellisyönä kun tuli ihan hirveä kramppi takareiteen. Voihkin ja haukoin henkeä niin että se luuli et nyt tuli lähtö synnyttämään laughing6
 
Takaisin
Top