Oireet

Kai se täytyy uskoa,että mä voi tyhjentää jääkaapista mitään mikä on menny pahaksi. Tänään yritin, kun yks ruoka oli menny vanhaksi ja päädyin taas vessaan pönttöä halailemaan. Muuten on tää oksentaminen onneks loppunut.

Peura: Tuntuu joo että niitä tulee eniten levossa, tai yks yö kun olin varmaan kääntynyt selälleni, niitä oli koko aamun. Mut kyl niitä päivällä touhutessakin tulee, ei vaan aina huomaa tai ei oo niin selviä, jossei satu just tökkimään ja kokeilemaan mahaa silloin kun on suppari. Huomaan, että selällään on tosi epämukavaa. Molemmilla kyljillä on ihan hyvä olla. Äitini kertoi että aina kun me liikuttiin ja potkittiin mahassa, niin meni ihan kovaksi pinta. Toinenkin ystävä sanoi, että hänellä ei ollut suppareita, mut välillä alavatsan pinta meni ihan kovaksi :D sanoin, et no ne oli just niitä supistuksia... molemmille naisille syntyi 2 tervettä lasta eli ei kai pitäisi huolehtia! 3pv päästä on ru, joten kysyn taas asiaa siellä.

Mulla oli ekasta raskaudesta suppareita rv16 alkaen ihan pelkässä levossa ja nyt sama homma.. nyt rv21 menossa. Nytkin just supistelee. Ei oo kivas mut minkäs voi... esikoinen sunty rv 36+6 käynnistyksellä koska 36+5 alko vedet tihkumaan yöllä supistuksen jälkeen. Terve poika syntyi ja oikeen hyvänkokoinen 50cm ja 3180g..

Mulla oli ekasta raskaudesta suppareita rv16 alkaen ihan pelkässä levossa ja nyt sama homma.. nyt rv21 menossa. Nytkin just supistelee. Ei oo kivas mut minkäs voi... esikoinen sunty rv 36+6 käynnistyksellä koska 36+5 alko vedet tihkumaan yöllä supistuksen jälkeen. Terve poika syntyi ja oikeen hyvänkokoinen 50cm ja 3180g..
Kuulostaa tutulle. Mulla tosin meni vedet ihan reippaasti 36+5 yöllä ja synnytys käynnisty iteksee 36+6 ja esikoinen synty 37+0 :) Mitat oli 50cm ja 3218g :)

Mulla ilmeisesti oli eka oikea supistus tuossa tunti sitten :wideyed: vai voisko alaselällä ja alavatsalla tuntunut kipu, joka meni renkaana mun ympäri, kesti 2 min ja oli menkkakivun tapaista, olla supistus? Osaisko joku kokeneempi sanoa? Mä oon ensikertalainen, niin ei ossoo sannoo... Rv 20+3 vasta menossa...

Joko muilla on ollut liitoskipuja? Tänään poksui 27+0 ja olo on ollut mitä mainioin mutta nyt iltasella alkoi jäätävä särky nivusissa. Istuessa ei satu mutta heti kun yrittää kävellä askeltakaan alkaa tuntua että jalat lähtee alta. Onko nämä nyt niitä kuuluisia liitoskipuja ja löytyykö vinkkejä millä näiden kanssa pärjää? :arghh:

Mulla on kanssa ollut liitoskipuja, lähinnä lonkissa ja nyt uutena häpyluu istumisen jälkeen niin kipeä että sattuu kun lähtee kävelemään.

Hep liitoskivuista! Joskin kunnolla vain parina päivänä, esikoisen kanssa oli kävelykyky ollut jo ihan mitä sattuu viikkokaupalla tässä vaiheessa. Mutta jos vaivoja tulee, niin kannattaa heti hakea neuvolasta/apuvälineyksiköstä tukivyö! Auttaa oikeasti, ja pääsee edes jonkinverran liikkeelle. Lastentarvikekaupoissa myydään myös sellaisia kevyempiä versioita, nekin on hyvä apu. Mulla on nyt töissä ollut sellainen kevyempi ja enemmän kävellessä se apuvälineyksikön, hyvä kombo.

Mulle tuli viime viikolla selkä niin kipeeks, että jouduin ihan saikulle :/
Sattu niin perkeleesti, et ehdin jo pelätä pahinta. Lääkäri totes onneks paikkojen olevan vielä visusti kiinni! :)
Hieronta/lämpö ei auttanu, pelkkä makuu ja lepo. Muutaman päivän lepäilyn jälkeen meni ohi.

Tosi vaikee oli ”hyväksyä” et mullakin VOI tulla selkä kipeäks, kun edellisessä raskaudessa ei todellakaan ollut mitään ikäviä vaivoja. :O

Liitoskipuja on, varsinkin kun yrittää esim. vetää jalalla mattoa paikoilleen, vihloo järkyttävästi.

Olen vissiin kutonut liikaa kum vasemman käden peukalonkoukistaja on tulehtunut ja älyttömän kipeä. Vielä olis pipo vauvan villapuvusta kesken.

Mulla väsyy jalat nyt joka pvä. Viiden/kuuden aikaan ei enää jaksa olla jaloilla vaan pakko saada jalat ylös. Jalkapohjat ja pöydät siis ihan kipeet ja yöllä vielä heräilen kipuun.

Esikoinen päikkäreillä niin sain tehtyä jalkakylvyn ja rasvottua, nyt makaan sohvalla jalat ylhäällä.

ihanamama, olen huomannut saman. Öisin en kyllä kipuun herää, mutta jalat tuntuvat kovin pingottuneilta. En ole kyllä vielä huomannut että silmiin pistävää turvotusta olisi havaittavissa. Onneksi mies hieroo jalkoja aina iltaisin jalkavoiteella, helpottaa kummasti.

Ehkäpä mullakin auttas jos mies hieros iltasin. Esikoista oottaessa se vielä hiero, enää ei :( hmph... Vaikka varmasti oon kokonaisuudessaan rasittuneempi nyt, kun kokoajan juoksen taaperon perässä ja järjestelen kaikkien asioita. En ees muista millasta oli huolehtia vaan itestään. En kyllä valita, on tää ihanaa, mutta kyllä sitä kaipais hieman arvostusta ja huomioo.

Ollaan näemmä tultu siihen pisteeseen, että nyt on pakko istua miehekkäästi jalat levällään ja selkä suorassa :joyful: Ei tunnu veri kiertävän muuten kunnolla. Ei edes ole mahaa paljon ja rv26+0 vasta menossa...

Täällä jäätävää arkuutta alavatsalla, ei kovin kivaa kun tuntuu myös istuessa ja kävellessä. Ei paljo liikuta ku sen mitä on pakko esikoisen kanssa touhuta kun isi on töissä :/

Supistelee. Joka päivä :o ei nyt mitään hurjan kivuliaita, mutta epämukavia. Joutuu hiljentämään tahtia. Ja myös jotenkin etovaolo on alkanut piinaamaan pitkin päivää :( ei esikoisen kanssa tämmöstä ollut! Hassua miten raskaudet voi olla niin erilaisia :D

Kääk! Mulla on ruvennut vuotaa maitoa molemmat rinnat, on sellaista keltaista ja melko paksua. Mieleeni vain juolahti että tarvitseeko tehdä jotain toimenpiteitä välttääkseen rintatulehduksen tms, vai antaako vaan vuotaa :confused:

Jos ei tunnu pakkaantuvan, antaa vuotaa vain. Mullakin vuosi ekan kerran paitaan läikät rv24 esikoista odottaessa, jännästi nyt ei oo vielä tullut (rv25+6). Kannattaa hankkia sellaiset ohuet kestosuojat, jotka on huomaamattomat liiveissä, mutta antaa kuivan olon ja suojaa läikiltä.

Takaisin