Totta kai syytä selvitettiin. Multa otettiin verinäytteitä ihan hirmuinen määrä, vauvalle tehtiin ruumiinavaus, istukka ja napanuora tutkittiin, vauvan kromosomit tutkittiin eikä mistään löytynyt mitään selvittävää tekijää.
Rokotetta ei epäilty, mutta itse aloin miettimään yhteyttä kun rakenneultrassa menehtyneen vauvan mitat vastasi viikkoja 18, patologin lausunnon mukaan kuolema on tapahtunut rv 20+1.
Tää on täysin mun omaa pohdintaa ja luonnollisesti varmaan jokainen tässä tilanteessa miettii ottaako vai eikö ota rokotetta.
Tarkoitus ei ole pelotella, koska tuskin rokotetta jaettaisiin, jossa siinä olisi suuri keskenmenon riski.
Mä lähinnä mietin, että jos mun kropassa onkin jotain tai joku tekijä, jonka toimintaa tuo rokote häiritsee. Uskaltaako tällä kertaa ottaa vai ei.
Eikä sitä pohdintaa/päätöksentekoa helpottanut terkkarin ajatukset.
Rokotetta ei epäilty, mutta itse aloin miettimään yhteyttä kun rakenneultrassa menehtyneen vauvan mitat vastasi viikkoja 18, patologin lausunnon mukaan kuolema on tapahtunut rv 20+1.
Tää on täysin mun omaa pohdintaa ja luonnollisesti varmaan jokainen tässä tilanteessa miettii ottaako vai eikö ota rokotetta.
Tarkoitus ei ole pelotella, koska tuskin rokotetta jaettaisiin, jossa siinä olisi suuri keskenmenon riski.
Mä lähinnä mietin, että jos mun kropassa onkin jotain tai joku tekijä, jonka toimintaa tuo rokote häiritsee. Uskaltaako tällä kertaa ottaa vai ei.
Eikä sitä pohdintaa/päätöksentekoa helpottanut terkkarin ajatukset.
. Täytyy ottaa pohdintaan tuo rokote ja jutella oman neuvolaterkan kanssa asiasta. Kuitenkin haluaisin siltä influenssalta suojautua kun raskaana vastustuskyky on tutkitusti paljon heikompi, ja voihan se influenssakin keskenmenon aiheuttaa.
Matkustamisen vuoksi on pitänyt ottaa hepatiittirokotteita, se on jo riittävän inhottavaa. Influenssarokotetta en oo, kas kummaa, ennenkään ottanut, joten en ota sitä nytkään. Ei kukaan oo edes puhunutkaan siitä, mutta kantani tiedän jo.
Kiva herätä siihen kipuun ku yrittää vaihtaa kylkee ja nyt kävellessäki alkanu vihloo/sattuu