Oireet

Noniin, eilen kun "mainostin" oireettomuutta, niin tänään töissä lähdin sit ruokapöydästä oksentamaan. Ja koska pieni työyhteisö, niin pakko se oli kertoa kun meinasivat oksutautisena laittaa mut kotiin [emoji23] En ehkä vielä ois halunnut kertoa, mutta näin pääsi nyt käymään :/

Meinasin itsekin eilen kirjoittaa tänne kun ei oo pahemmin oireita taas ollut, mutta nyt alko sit ihan kunnolla kuvotus

4+0, juu tiedän, on aikaista mutta vertaan tietty ekaan raskauteen jossa oli jo oireet ja kunnon viivat. Tänäänkin vielä ihan hailakka viiva, täytyy mennä ostamaan pari testiä lisää ja testata vielä loppuviikosta. Varmaan ihan tyhmää verrata kun kai ne raskaudet voi olla ihan erilaiset. Ehkä oon vähän hassu kun panikoin
: D

Joo niitä helposti vertaa keskenään mutta voi olla hyvinkin erilaisia :) Ihan turhaa panikoit vielä, kyllä niitä raskausoireita kerkeää tulla vielä vaikka kuinka paljon :grin

Mulla on hikoilemista, väsymystä, vessassa juoksemista. Aluksi oli alavatsan juilimista. Ihmeellistä kyllä, pahoinvointia ei ole ollut kun ekoista oli aika pahanakin.

Samana yönä kun viikot pyörähti 6+0 puolelle heräsin kauhean pahaan oloon ja nyt pari päivää on mennyt niin, että säännöllisin väliajoin pitää käydä pitkällään keräilemässä. Oksettaa tosi paljon, ja pahenee iltaa kohti. Nyt se sit vissiin alkoi kun ihmettelin viime viikolla kun pahoinvointia ei vielä ollut.

Tuossa 4+0 kaikki ei välttämättä edes tiedä olevansa raskaana. :) itse en vielä huolestuisi oireettomuudesta, mutta ymmärrän kyllä huolesi Felicity!

Itsellä oireet alkoi sillä että oli kovat menkkakivut mahassa ja alaselässä. Yleensä seuraava päivänä menkat alkaa, mutta nyt vaan kivut jatkuu ja jatkuu, mutta menkat ei alkanutkaan. Lisäks on rinnoissa arkuutta ja kuvottavaa oloa. Odotan kauhulla jos oksentelu alkaa, sillä äidilläni ollut aamupahoinvointia raskaudessa. Itse ei varsinkaan pitkillä työmatkoilla tai töissä todellakaan haluaisi oksennella.. :hungover:

Edit. Ja niin tää mahan turvotus!! En tiedä onko asialla kesän herkut vai raskaus mutta tuntuu että saa nyt jo piilotella mahaa :oops:

Muokattu viimeksi:
Siis mulla on alkanut tulla suonenvetoja! Ja ne on nyt keskittyny tonne jalkapohjaan. Tuntuu muuten todella ikävältä :( Molemmissa aikasemmissa raskauksissa on myös ollu suonenvetoja sekä lihaskramppeja. Huh ne vasta sattuuki, toivon todellakin että täs raskaudes säästytään niiltä o_O

Mulla oli esikoisesta öisin ihan jäätäviä suonenvetoja kummassakin pohkeessa viimesellä kolmanneksella. Ne helpotti ku aloin syömään magnesiumia.

Suonenvedot on kaameita! Joskus ihan muuten vaan jalkapöydästä kiskoo ja tekisi mieli huutaa. :D

Näin viimeyönä unta, että mulla oli aamupahoinvointia ja olin pytyn edessä kyökkimässä. Heräsin siihen, kun valui kevyt kasa kuolaa suupielestä.. :D:D
Muuten siis ei ole pahoinvointia kyllä ollut, kuin iltaisin pientä etomista.

Mulla oli esikoisesta öisin ihan jäätäviä suonenvetoja kummassakin pohkeessa viimesellä kolmanneksella. Ne helpotti ku aloin syömään magnesiumia.

Just pohkeisiin mulla on aikasemmis keskittyny ja ne todellakin oli ihan jäätäviä :D

Just pohkeisiin mulla on aikasemmis keskittyny ja ne todellakin oli ihan jäätäviä :D

Mies luuli yks yö että synnytys käynnisty tai jotain ku sattu se suonenveto niin hitosti ettei pystyny ku huutamaan. Kummassakin pohkeessa samaan aikaan, eikä se meinannut loppua ollenkaan :arghh: Se oli jotain ihan kamalaa, varsinkin ku oli muutenkin jo hankala liikkua ison mahan kanssa..

Nyt toista päivää etovaa oloa. ei mitään aamupahoinvointia, vaan etova olo on päällä ihan koko ajan :depressed::yuck:

Ennen plussaa mun eka oire oli närästys. Sitä ei oo koskaan ennen ollu. Sit jo 4pv ennen menkkojen oletettua alkupäivää alko menkkajomottelu ja mietin että alkaapa aikaisin..mut sitä jatku aina kp28 asti mut eipä koskaan alkanu. Myös rv4 oli pientä nippailua navan takana.

Nyt plussan jälkeen oon huomannut muutamana yönä että sydän pumppaa jotenki extra lujaa(?). Onko kellään muulla ollu tollasta oiretta? Tosi oireeton ollu muuten, mikä ihmetyttää mutta eihän mulla oo vasta kun 4+4. Tänään tuli taas menkkajuilinnat alamahassa, mut ei kestänyt kauaa.:bored:

Muoks: Ai niin, ja viime yönä tuli niiiin kova nälkä kesken unien että oli pakko vetää banaani naamaan :rolleyes: tuokin uutta, että yöllä joutuu syömään. Kyl mieskin ihmetteli:pompus:

Mies luuli yks yö että synnytys käynnisty tai jotain ku sattu se suonenveto niin hitosti ettei pystyny ku huutamaan. Kummassakin pohkeessa samaan aikaan, eikä se meinannut loppua ollenkaan :arghh: Se oli jotain ihan kamalaa, varsinkin ku oli muutenkin jo hankala liikkua ison mahan kanssa..

Ai kauhea kun kuulostaa tutulta! :eek:

Nyt toista päivää etovaa oloa. ei mitään aamupahoinvointia, vaan etova olo on päällä ihan koko ajan :depressed::yuck:

Tollasta mulla on kans ollu monta päivää, kestokuvotus ja autos olo muutaku kuskinpaikalla on ihan tuskaa! Kyllä piti ettiä pahoinvointirannekkeet taas esiin.

Mulla on nyt oireet vähän laantunu.. Rinnat ei oo enää niin arat ja vatsakin on vähän vähentänyt kipuilujaan.

Ihan hirveä nälkä, pakko syödä koko ajan. :D Ja kun lisäks vielä imetän niin täytyis nyt muistaa syödä ekstra paljon. :)

Täällä kuvotus nostanut päätään, hiukkasen iskee huonoa oloa jos ei oo muutamaan tuntiin syöny. Pissattaa jatkuvasti sekä pientä kipuilua ollu mahalla. Vielä oon päässy oireissa aika vähällä, se ehkä vähän huolettaa mutta onneks maanantaina on varhaisultra :) ja kyllä mä ovistestin tein ihan huvikseni ja tuli kyllä niin tumma viiva jopa ennen kontrolliviivaa.. :D sekä yhden rfsun raskaustestiliuskan tein ja se myös tumma, siinäkin testiviiva tuli jo heti ennenku kontrolliviiva oli ees piirtyny ja on vähintään yhtä tumma :) oon kyllä ihan tyytyväinen näin vähäiseen oireettomuuteen, kunhan kaikki vaan on hyvin :)

Täällä kans alkanut tuo kokoaikainen nälkä ja heikotus lisääntynyt samalla, kun ei sitä ihan 5minuutin välein voi olla syömässä :D mutta huomaa että aina kun mahollista niin jotain pistämässä suuhun :D nooh saas nyt nähä kun neuvola, mitäs ne taas sanoo raudasta, varmaan taas rauta lisää 2tablettia 2kertaa päivässä, ne ei oikein viime raskaudessa pysyny ees sisällä, muuten mulla ei pahoinvointia ollu, mutta aina kun rauta tabletit otti ni laatta lens ja sit olikin jo tiputus edessä :/

Takaisin