Oireet

Mulla alko heti plussan aikoihin mennä maha sekaisin tosi helposti vaikka pitkään ollu vatta ihan normaalilla toiminnalla, en tykkää yhtään.
Lantio on todella kipeä ja närästää törkeän paljon. Väsymys on kans jotain ihan kauheaa ja joka raskaudes alkaa vaan toi väsyttää aikasemmin ja aikasemmin. Pienesti on etovaa oloa ja oon kiukkunen ku ampiainen!

Todellakin väsyttää... ja tottakai esikoisella on nyt joku vaihe kun ei meinaa päikkärit maistua sitten millään..

Jos viimeisestä syömisestä on useampi tunti, tulee ihan sairaan huono olo ja välillä meinannut taju lähteä :wideyed: Täytyy nyt vaan tarkemmin katsoa että syö tarpeeksi usein ettei käy mitään (siis että pyörtyis esikoinen sylissä tms.. :sad001)

Todellakin väsyttää... ja tottakai esikoisella on nyt joku vaihe kun ei meinaa päikkärit maistua sitten millään..

Jos viimeisestä syömisestä on useampi tunti, tulee ihan sairaan huono olo ja välillä meinannut taju lähteä :wideyed: Täytyy nyt vaan tarkemmin katsoa että syö tarpeeksi usein ettei käy mitään (siis että pyörtyis esikoinen sylissä tms.. :sad001)

Ei muutaku yrittää säännöllisesti muutaman tunnin välein syödä pieniä aterioita niin pysyy sokerit tasasena eikä niin kovasti pyörryttäis :(

Täällä on vaan ihan älytön väsymys ja oon ollu todella ailahtelevainen (kaikki salasanat unohtuu ja tavarat kadoksissa). vielä ainakaan ei oo mitään kauheaa pahoinvointia, vähän vain kuvotusta.

Mulla on ollu monta päivää ihan normaali olo[emoji16] tänään ollu menkkamaisia jomotuksia ja vähä pistelyä. Nännit vähän kipeät. Ekassa raskaudessa ei ollut kans mitään. [emoji4] Varasin varhaisultraan ajan 22.7. Sillon olis 6+3. Ootteko muut menossa varhaisultraan? Huomenna meinaan soittaa neuvolaan[emoji1]

Mulla on huomenna varhaisultra, viikkoja 6+6 tai 6+5 tai 7+0. Jospa huomenna selviäis tarkemmin.

Mullakin on ollu ihan älytön väsymys! Nää aamuvuorot on aika tuskaa olla töissä, nytkin on kello 5.00 ja mä jo toivon että se olis klo 15 että olis jo kotona päikkäreillä :) Mutta oireina mulle tuli vatsakramppeja, mulla on ärtyvän suolen oireyhtymä ja rupesin öisin kramppaamaan nii pahasti että en pystyny ees olla töissä, jouduin laittamaan ruokavalion uuteen uskoon ja nyt se onkin talttunu jo sen verran että oon nyt pikkuhiljaa luopumassa Panadolista joka oli mun pelastus. Olin eilen varhaisultrassa näitten kramppien takia ja sielä mun 6+6 muuttu 6+0:ksi ja sitä myöten myös laskettu aika huhtikuun puolelle. Mutta kaikki on sen suhteen hyvin että ei ollu kohdun ulkopuolinen raskaus vaan tyyppi oli ihan siellä missä pitikin

Ei muutaku yrittää säännöllisesti muutaman tunnin välein syödä pieniä aterioita niin pysyy sokerit tasasena eikä niin kovasti pyörryttäis :(

Sitä oon nyt koittanutkin, aamut on pahimpia :(

Maailman hirveintä herätä monta kertaa yössä hyssyttelemään esikoista kun on ihan järkyttävän huono olo aina herätessä kun vatsa on tyhjä. Aamulääkkeen takia ei saa edes yöllä syödä mitään :( eilen mulla naksahti vielä kaiken lisäks selkä ja veti sellaseen kramppiin että piti soittaa tytön mummu hoitamaan tyttöä että pääsin lääkäriin. Yäääh, nyt koetellaan jaksamista. Onneks jokainen päivä jonka selvii on yks päivä lähempänä sitä kun pahoinvointi alkaa jo helpottaa :D nyt rv6+0

Mulla ei oo onneks ollu huonoa oloa eikä toivottavasti tulekaan, kun edellisenkään kanssa ei tullut.
Viime viikonlopun Tallinnan reissulla tuli alaselkä aivan törkeen kipeeksi, ajattelin johtuvan tennareista+mukulakivestä+vauvan kantamisesta rintarepussa, mutta saattoi olla kyllä raskausoirekin kun en yleensä kärsi selkäkivuista.
Ja loppureissusta vatsa oli niin pinkeänä että ihan hävetti :D
Vatsaa on vihlonut ajoittain varsinkin yöllä.

Mulla ei tahdo mahtua farkut kiinni! Ärsyttää, oon vielä kahden vaiheilla oonko vaan lihonnu ("harrastan" jojoilua..) vai ihan törkeen paiseessa.. -_-'

Selkään koskee, iltaisin vähän etoo, närästää ja rinnat on ihan uskomattoman kipeät. Mahaa myös nippailee ajoittain aika reilusti.

Eniten ärsyttää tuo ennenaikainen turpoaminen :D nyt on vasta huikeat 4+5

Joo mullaki farkkukoko kasvoi heti :D Laihduin hirveesti alavartalosta esikoista imettäessä, jopa kaapin perälle jääneet "tavoitefarkutkin" olivat jo liian isoja. Nyt viime viikkojen aikana ne on alkanu kiristämään ja vaihdoin takaisin perusfarkkuihini :P

Vatsaa turvottaa täälläki! Mä olen jo vaihtanu normihousut äitiyshousuihin, ku muut kiristää ja puristaa... Vatsa on iso, ihan ku olis 5.kuulla!! :eek:

Turvotusta täälläkin! Se olikin mulla yksi ensimmäisistä "oireista" ennen plussaamista, rupesin kesälomareissulla ihmettelemään ku farkut vähä kiristää, pitäis vissii rueta tekeen asialle jotain [emoji38] välillä turvottaa enemmän ja oon huomannu että sillon on yleisesti tosi huono ja etova olo mutta ne päivät ku voin paremmin niin turvotustakaan ei ole. Kaikenkaikkiaan ollu melko tahmainen alkuraskaus ja kaukana on kyllä onnellinen odotusaika

Täällä jatkuvaa väsymystä, ajoittaista pahoinvointia ja haju herkkyyttä. Ai nii ja maha on ku ilmapallo :smiley-angry017 Onneks voin alkaa ootella kaikkia muita oireita ku raskaus etenee, etenki jos menee samalla kaavalla ku edellinen muksu.

Väsymys on kyllä joo kans ihan omaa luokkaansa. Nukkuisin yli 12h heittämällä enkä tahdo saada itseäni aamuisin ylös. Onneksi vielä viikko lomaa, niin saa nukkua. :D

Täällä toistaiseksi vain vähän menkkakipujen tyylistä mutta ei kuitenkaan samanlaista. Tosi aikaisilla viikoilla vielä joten eiköhän ne muutkin oireet löydä kohta tiensä tänne.

Ällötystä ja huonoa oloa etenkin heräämisen jälkeen ja nälkäisenä on ollut enenevissä määrin. Tosi kovaa pääkipua myös melkein koko viime viikon. Jos muistaa vain syödä tarpeeksi usein niin olo on ihan hyvä, täytyy nyt nauttia kun viimeksi koko raskaus oli minulla vain pahenevaa tuskaa 9kk [emoji31]

Takaisin