Oireet

Ihan järkyttävä närästys ja nenän tukkoisuus! Ranixal-närästyslääkettä syön nyt (tarkistettu teratologisesta) mutta ei auta..:sad001

Gaviscon ja Rennie käsikauppalääkkeistä ovat sallittuja raskauden aikana, reseptilääkkeistä Omeprazol (Losec).

Gaviscon on siitä hyvä, että tekee "tulpan" ruokatorven alaosaan niin hapot eivät pääse nousemaan. Maku ei tosin ole paras mahdollinen...

Rennietä kuluu kans, melkein sama mitä syö niin närästää.

Gaviscon ja Rennie käsikauppalääkkeistä ovat sallittuja raskauden aikana, reseptilääkkeistä Omeprazol (Losec).

Gaviscon on siitä hyvä, että tekee "tulpan" ruokatorven alaosaan niin hapot eivät pääse nousemaan. Maku ei tosin ole paras mahdollinen...
Ranixal reseptilääkkeistä on myös sallittu raskausaikana :) Mulla oli pientä närästystä välillä jo ennen raskautta, ja silloin otin Ranixalia tarvittaessa, nyt teratologisesta sanottiin että turvallinen on :thumright

Hyhy, täällä aloitettu ihan kunnolla oksentelemaan. Huomenna alkais opiskelu, saa nähdä miten tästä oikein selviää...

Mulla alkoi eilen taas ihan järkyt alavatsan polttelut ja kouristukset, huolestuttaa kovin että mistä johtuu. Olin tyttö porukalla syömässä eilen ja heti syömisen jälkeen alkoi kipu. Yö meni rauhallisesti mutta nyt polttelu taas jatkuu, enemmän vasemmalla puolella. Varhaisultra oli kuitenkin viikko sitten ja siellä kaikki kunnossa. Olisiko nämä kohdun kasvu kipuja, ja istukan kehittymistä?!? Nyt 7+1. Lämpö pussia olen pitänyt vatsan päällä ja se helpottaa hieman. Tänään iltavuoro edessä, ja huolettaa jo että miten pystyn poltteluiden kanssa siellä olemaan, teen melko raskasta työtä kotihoidossa hoitajana. :/

Mun oireet ollu: mielialan vaihtelut, makeanhimo(ei oo mun tapasta), kuvottava/heikko olo, alavatsa vihlontoja, tissi kipua ja älyttömä väsy.

Äidiksipian, mulla on vähän samanlaisia poltteluita, toki vain muutaman kerran viikossa. Muuten on päivittäin ns. menkkakipuja, lieviä. Ite oon vähän sillä mielellä, että niin kauan kun verta ei ala vuotamaan, niin kaikki menee hyvin, yritän olla huolehtimatta liikaa. Ja sulla varsinkin, kun ar-ultrassakin kaikki oli ok. :)

Itellä on tissien kipu pikkuhiljaa vähentymään ja katoamaan! Etova olo on yhä läsnä ja mahakivut.

Itellä oireina ollu myös menkkamaiset kivut ja alaselän kipu. Väsymys on tosi kovaa, pissalla saa rampata, huimaus, päänsärky, tukkoisuus ja turvotus.. Onhan niitä siinä! :hilarious: Täytyy tänää hakea tukisukkahousut, ihan hirveesti kipeytyy jalat päivän aikana, mul on myös pitkä työmatka (reippaasti yli 100km päivässä :hungover:) niin on kyllä tarpeen!

Hei, olisi tosi kiva, jos kaikki laittaisivat kirjoituksensa loppuun päivät, niin tällainen perässätulija pysyisi mukana ja muistaisi taas mitä on ehkä edessä! :)

Mulla on myös alkanut päivittäin "menkkajomottelu" ja osan tunnistan kohdun kasvukipuiluksi. Jomottelu on toisinaan hyvin voimakasta ja istun mielelläni siksi aikaa, mutta ei tee varsinaisesti kipeää.

LB 4+4

Hmm. Minusta oli omituista, kun oireet ennen plussaa ei ollut yhtään samat kuin edellisessä raskaudessa. Ainut mistä aloin epäillä raskautta oli kuume, tai siis 37.5 lämpö . Toinen oire oli yhden hetken kestänyt närästys, kun muuten koskaan minua ei närästä. No nyt plussan jälkeen on sitten rinnoissa tuntunut JA maha jo turvonnut... koittaa sitten piilotella viel 6 viikkoa. Viikot siis nyt varmaankin 6+0. Pelottaa tuleeko pahoinvointia, kun töissä hankala olla jos on. esellisessä oli hyvin lievää ennen 12 viikkoa.

Mä tulin ihan salama kirkkaalta taivaalta flunssaan laskujen mukaan kiinnittymisen aikaan. Mulla ei ollu energiaa muuhun kun nukkumiseen, mutta sekään ei onnistunut, kun pää oli ihan unmessa räkää eikä henki kulkenut. Se lenssu lähti myös kolmen päivän jälkeen ihan sormia napsauttamalla ja olin taas elämäni kunnossa.

Nyt tänään alkoi tehdä ihan hirvesti mieli siemennäkkäriä ja pistinkin uuniin tekeytymään. Normaalisti tätäkin syön hyvällä halulla, mutta parin palan jälkeen piti melkein sylkeä pois kaikki. :D

markerolig 5+6

Mulla tänään kahvi ällöttänyt niin että meinannut oksu tulla, mä oon niin hirve kahviholisti että mun on silti pakko sitä vetää ainakin aamulla, muuten on kaikkien päivä pilla :D ennen mulla ei siis oo ollut kahvinkaa muuta ongelmaa paitsi alkanut kädet tärisemään jos on tullut joutua liikaa päivän aikana, joten tää on ihan uutta mulle :D

Jayy 6+4

Mulla tänään kahvi ällöttänyt niin että meinannut oksu tulla, mä oon niin hirve kahviholisti että mun on silti pakko sitä vetää ainakin aamulla, muuten on kaikkien päivä pilla :D ennen mulla ei siis oo ollut kahvinkaa muuta ongelmaa paitsi alkanut kädet tärisemään jos on tullut joutua liikaa päivän aikana, joten tää on ihan uutta mulle :D

Jayy 6+4
Just join kahvia ja ei muuten maistunut hyvälle :confused: outoa. Taidan jättää kahvin kokonaan pois jos noin pahalta maistuu.

Oireet pysyny edelleen vähäisinä. Kerran tullut pahoinvointikohtaus mut muuten hyvä olo. Vatsa toimii vähän vaihtelevasti.. eilen yönä en meinannu saada unta ollenkaan mikä on mulle tosi epätavallista. Yöllä heräilen 2-3 krt vessaan. :meh: Välillä menkkamaista jomotusta alavatsassa mut tosi lievää. Vähän pelolla odottelen että iskeeköhön tuo pahaolo uudestaan ja pidemmäksi aikaa - ei ollu kivaa se.
Toistaiseksi hyvin vähällä selvinnyt, katsotaan mitä päivät tuo tullessaan.

AprilB 5+2

Minullakin on vaikeuksia saada yöllä unta. Kauhean huono olo iskee jos ei syö maksimissaan kolmen tunnin välein ja sitten kun syö niin tulee toisinaan huono olo kun maha on täynnä. Kova jano tuntuu olevan koko ajan ja sen seurauksena pissahätä. Autossakin on tullut paristi heikko olo, alkaa heikottaa ja tuntuu että happi loppuu :( Huomenna ekaan ultraan! Tänään 7+2

Oon ihan ihmeissäni kun pari iltaa on täälläkin ollu tosi vaikee saada unta. Eilenkin piti vielä lähtee syömään puolen yön aikaa ja sit vasta oon joskus nukahtanu .
Tosi harvinaista miulle. Ja kun muistelee vielä viikon takaistakin superväsynyttä oloa kun tuntu et nukahtaa ennenkuin saa pään tyynyyn.

Pieni migreeni taas vaivannut toista päivää, mutta ei onneksi tunnu tulevan kunnolla päälle, vaikka olen ottanut vain panadolia. Oikeasti panadol migreenin estoon on kuin napsisi kalkkitabletteja... Ehkä raskaus ei anna migreenin tulla ja toivottavasti vältyn kovempien lääkkeiden tarpeelta. *koputtaa puuta*

Rinnat eivät ole enää kipeät, mutta nyt nännit ovat tosi kipeät ja erinäköiset. Suihkussa käyminenkin sattuu.

Kiitti kun olette laittaneet raskausviikot näkyville!

LB 4+6

Härregyyd, eilen iski väsymys. Piti ottaa päiväunet. Viime yönä nukuin n. 9h (lomalla kun oon), ja aamupalan sain syötyä mut sit oli pakko palata sänkyyn nukkumaan/makoileen :confused:

5+4

Muokattu viimeksi:
Mulla ainakin migreeni ei iske raskaus aikana onneks ! Pää voi olla kipeä jne mutta kunnola migreeni tuu päälle :) mut sit raskauden jälkeen se tulee kerran pari pahempana kun normaalisti :/ ainakin tähän mennessä ollut näin :/

Jayy 6+6

Takaisin