Oireet

heh, käytiin aamulla esikon 1v neuvolassa, ja täti kysyi onko vielä oireita rouvalla tän uuden "viivan" suhteen. siinä se totesi että vähän väsyttää ja saattaa tulla huono olo jos ei syö tarpeeksi tiuhaan. päästii kotia ni eipä autakaan syömine, etoo ja röyhtäyttää vaan. ja töihinmenomatkalta tuli viesti että ois valmis yöunille, eikäoo ees vielä työpaikalle asti päässy...

kauheeta, että itse on niin täpinöissään mitä väsyneempi/huonovointisempi toinen on.... [emoji56]
 
Tää väsymys on täälläkin aivan omaa luokkaansa.. :p mietin vaan et jos en tietäis olevani raskaana ni olisko näin kova väsy päällä vai huomaisko sitä edes silloin..

Sit on tää jatkuva suklaanhimo! Koko ajan tekis mieli olla syömäs suklaata :sorry: onko muilla vastaavaa jo? :wink
 
Tänään ollu ihan hullu väsy.. Mut voi toki johtuu siitä kun esikko heräs klo 6 aamulla (normaalisti 8 ).. Mut emmä muista oliko esikoisesta tällästä väsymystä ,vaan hullu pahoinvointi :O mut sata kertaa mieluummin otan ja pidän tän väsymyksen kun sen et tähän tulis vielä joku 24/7 oksennus.. Tänään tuntunu siltä että oonko ees raskaana kun ei oo mitään muuta kun väsy mut nyt vähän tulee kuvotus olo, toki sekin voi olla ku en oo juonu tänään mitään :D rv 4+3
 
Mulla ollut eilen ja tänään niin kauhee ruokahaluttomuus, että toivon että se jää vain tälle asteelle eikä tule kunnon pahoinvointia. Makeat ruuat menis paremmin alas kuin suolaiset. Tein esikoiselle apinaevästä (en tiiä liekö kaikille tuttua ruokaa, Simppelin sormiruokakeittiön vauvaruokaa kuitenkin) ja oisin voinut itse syödä vaikka kaikki.:D ja korvapuusteja tekis mieli, sama oli esikoisen aikaan.
Ostin semmosia erikoissuklaita jokin aika sitten ja aina kun nään ne, niin alkaa kuvottaa, hyi en pysty syömään enää niitä. :depressed:
Pakko kai se on kohta kuitenkin syödä taas ettei ihan huono olo iske.:/
 
Toupie, kannattaa juu syödä että saat tarpeeksi energiaa!

Mulla ei onneks oo tollasta ongelmaa mut on enemmänkin kauhee ruokahalu koko ajan.. että on pakko syödä säännöllisesti ja usein muuten mikään ei onnistu :bored: on kroppa muutenki varmasti kovilla kun imetän viel esikoista ja muutenki pitää olla koko aika menossa ja touhuumassa ni oon nykyää jo klo 18 valmis nukkuu :singing:
 
Tää väsymys on täälläkin aivan omaa luokkaansa.. :p mietin vaan et jos en tietäis olevani raskaana ni olisko näin kova väsy päällä vai huomaisko sitä edes silloin..

Sit on tää jatkuva suklaanhimo! Koko ajan tekis mieli olla syömäs suklaata :sorry: onko muilla vastaavaa jo? :wink

Mulla taas on hirvee suolaisen himo! Voisin elää sipseillä :D
 
Täällä ei mitään erityisempiä himoja ole vielä ilmaantunut, mutta tuntuu et kokoajan on nälkä vaikka olenkin pyrkinyt tuon heikotuksenkin vuoksi rytmittämään syömiset parin tunnin välein. Pitää vaan alkaa pohtia mitä kaikkea sitä popsii pahaanoloonsa ettei ala paino hirveästi nousemaan. Makeita en ole onneksi hirveästi syönyt, tänään yhden jäätelön pahimpaan nälkään :D
 
Mulla taas on hirvee suolaisen himo! Voisin elää sipseillä :D

Joo no niitä aikoja odottelen minäkin.. ei vaan kauheesti houkuttais ns. liikakiloja kartuttaa kun ne neuvolassa kyttää melko tarkkaan sitä painonnousuu aina ja viime raskaudessa sain loppupuolel noottia siitä jatkuvasti. Kumma vaan et kyl ne kilot synnytyksen jälkee melko nopeesti sit hävis vaikka neuvolan täti pelotteliki että jää sitten roikkumaan :p
 
Tänään on oireet menneet askelta eteenpäin; sain nopeasti kauppareissun aamulla tehtyä ja sen jälkeen maannut sohvalla torkkuen ja yökkäillen :yuck: Mitenkähän sitä ensi viikolla töissä selviää jos olo on tätä luokkaa? :wideyed:
 
Täällä ennen plussaa noin viikon ajan palelin varsinkin öisin melkosesti. Lisäksi seurailin lämpöjä ja ne on ollut kokojaan koholla oviksesta saakka. Edelleen on palelua. Nyt ollaan oltu mahataudissa koko perhe niin en tiijä mikä on tautia ja mikä raskausoiretta, kuvottaa, ruokahalua ei oikeen ole, väsyttää. Pelkän veden juominen alkaa oksettaa. Kauheana ei ole ollut hormonimyrskyjä ainakaan vielä, tosin olen just lopettanut imetyksen joten voipi olla ettei sitten olossa sen vuoksi oo ihan hirveää eroa.
 
Alavatsan nipistely katosi muutama päivä sitten. Nyt tuntuu alavatsan ulkopuolella semmoista vetävää liikettä ja tämän myötä olen muuttunut käveleväksi pierutyynyksi :wtf: Kokoajan voisi kaasutella jos viitsis ja kehtaisi. Ystäväni, joka tietää raskaudesta, katseli aika myötätuntoisena touhuani tänään :confused:
 
Täällä ollaan huolissaan mihin oireet oikein katosivat.. nyt on 4+3 ja plussasin tasan viikko sitten haaleasti eli 3+3. Vatsaa vihloi vasemmalta 3+5-6 eli tavallaan "menkkoja ennen", mutta sitten vihlonta loppui.

Kunnon plussa tuli 4+0 ja silloin oli rinnat tosi kipeät ja arkana pari päivää. Myös selkeästi etovaa oloa oli, jos ei ollut syönyt.

Mutta nyt tosiaan etova olo hävinnyt ja samoin rintojen kipu/arkuus.

Huolestuttaa ihan liikaa, kun olo on niin normaali. Mitään vuotoa ei ole ollut. Toki olen lukenut, että oireet voivat mennä ja tulla ja jokainen on yksilö, mutta monille oireiden loppuminen on merkinnyt keskenmenoa (eli näin alussa kemiallista).

Kannattaakohan tehdä testiä vai odotella vain? En ole vielä varannut neuvolaa tai kysellyt varhaisultraakaan.
 
Vappupallo, voihan sitä oman "mielenterveytensä" kannalta tehdä, tosin ei siitä ole apua kuin hetkeksi. Itse jouduin tänäänkin tekemään, riipii niin sydäntä tuo vuoto/tuhru. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin.
11. päivä tuhrua starttaa nyt, tai no yhden päivän ollut tulematta, ja muuten määrä vaihtelee lähes puhtaasta melkein tummaan vereen, toisinaan tulee läntti siteelle mutta yleensä ottaen vain pyyhkäistessä. Hyytymiä ei kuitenkaan ole, eikä kipuja, niin jospa tämä tästä. Eihän se auta kuin seurailla edelleen.
Muuten raskausoireet kyllä vaihtelee. Tissit/nännit ei niin arat ole kuin alussa, väsymys on kaamea ja palelu, etenkin päivisin töiden jälkeen. Paha olo menee miten lystää, eilen oli ällöpäivä ja tänä aamunakin piti syödä leipä ennen kuin uskalsi tulla takaisin pötköttelemään. Toissapäivä taisi olla taas lähes oireettoman tuntuinen, väsymys ja palelu ainoat tuntuvat oireet.
Onneksi noita oireita on edes tuon verran, ja tuo plussa taas vahvistunut, muuten voisi olla niin armoton stressi tuosta vuodosta..:nailbiting:
Nyt siis menkoista laskien 5+5
 

Liitteet

  • _20170708_060207.JPG
    _20170708_060207.JPG
    431 KB · Katsottu: 44
Meikä juhli liian aikasin vuoto palas.. :sad001 koko eilisen päivän ei mitää, mut sit illal vessaan mennes sitees ruskeeta verta ja yks sellanen joku kappale. Ja sen jälkee tullu taas punasta vuotoo mut ei kuitenkaan siteeseen asti mut tiputtelee pönttöön. Oon melko varma et tää menee kyllä kesken.

Huomen taas testiä tekemään.
 
Jäätävä turvotus ja väsymys vaivaa mua, plus vessassa saa rampata jatkuvasti. Tais kyllä olla samaa edellisessäki raskaudessa. Pahoinvointi alko sillon vähän myöhemmin, et sitä odotellessa.
 
Nyt se sitten alkoi! :sick006 Koko päivän ollut taas ruokahaluttomuutta ja monta kertaa yökkäilyttänyt, mut vasta nyt illalla jouduin juoksemaan vessaan.
 
Takaisin
Top