Oireet

Mulla ollu kans tänään ollu aika huono olo.. Yrjö ei vielä lennä mut tulee inhottavia pahaoloväsykohtauksia, myös tuntuu kokoajan että pitäs käydä vessassa, ei pissalla :D mut on kyllä joka päivä olo huonontunu.. Tän kyllä kestän mut en sitä jos tulee yhtä huono olo ku esikoisesta että ei pysty mihinkään muuhun 3kk aikana ku oksentamiseen... Toivotaan että olo pysyy vaan tämmösenä :) ja edelleen huhhh mikä turvotus!

Millos niitä sydänääniä pysty alkaa kuuntelemaan? Ei siis tietenkään vielä :D

Jaffa rv4+1?
 
Minulla meinaa oksennus tulla kun juon vähänkään enemmän. Ei siis pienestä kulauksesta, mutta jos vaikka mukillisen juo vettä niin alkaa yököttää. Onko muilla vastaavaa? Vai olenko minä vaan outo [emoji1]
 
Löysin kotidopplerilla viime raskaudessa 9+1 selkeät äänet. En toki kokeillut ennen sitä: pitää varmaan malttaa odottaa sinne asti kokeilua
 
Olen päässyt aika lievillä oireilla tähän saakka, lähinnä turvotus ollut selkein merkki. Nyt eilen alkoi pahoinvointi. Tänään meni 4h päivästä sängyn pohjalla :sad001 nyt siis viikot 6+0.. jos tämä pahenee tähän malliin päivä päivältä niin lähden kyllä sitä ranneketta ostamaan. Onko muilla kokemusta siitä?
 
Täällä ollut tänään myös ekan kerran häjyä oloa..:yuck: Syömiset jääny vähä vähiin ja ruokailuvälit ollu pitkät eli lienee parasta alkaa syödä säännöllisesti tai ainakaa jättää ateriavälejä liian pitkiksi. Jos sillä sit vois välttää näitä etovia oloja..
 
Mulla on ollut jonkun verrsn väsymystä, rintojen kipuilua, eilen myös alavatsan kipuilua, niin, että ajattelin, että kohta se menee kesken, mutta tänään ollu rauhallisempaa sen suhteen. Limakalvot on myös ihan kuivat. Lievääkin lievempää pahoinvointia ollut, mutta ei toistaiseksi mitään siihen verrattuna mitä esikoisesta oli. Tosin silloin alkoikin kokopäiväinen pahoinvointi oksenteluineen vasta 8+, nyt on mulla vasta 5+...
 
4+3 raudan maku suussa, alaselkä kipu, älytön väsymys,hajuherkkyys, nännit ajoittain arat, palan tuntu kurkussa koko ajan ja vessassa ramppaaminen
 
Sala, mun piti kysyäkkin että onko muilla ollut alavatsakipuja. Eli mulla ainakin on tullut välillä menkkakipuja ja nyt kokoajan pelkään että menee kesken :s :D

Tänään rv4+2 oon ollut aika oireeton :eek:o
 
Mulla on viimeisen viikon ollut alavatsakipuja, ilman kipulääkettä olen selvinnyt, mutta kun ensimmäinen kerta, niin jokainen vihlaisu aiheuttaa vainoharhaa. Nyt ne ovat alkaneet helpottaa ja aina kivuttomina päivinä miettii, että onko kaikki hyvin, kun ei tunnu mitään :mask: Alaselän puolella kivut ovat menkkakipumaisia, kohdun puolella vihlontaa, sekä pistelyä.
 
Mulla myös nuo alavatsajuilinnat :/ ja kyllä joka kerta mielessä välähtää se pahin mahdollinen... onneksi ovat olleet yksittäisiä ja menneet parissa sekunnissa ohi.
 
Tänään oli jotain pistelyä alamahalla oikealla, muistelisin ekan ajalta että oisko joku keltarauhaseen liittyvä juttu ehkä... Menkkamaista ei juurikaan ole tässä raskaudessa vielä ollut, ehkä pari viikkoa sitten oli ja välillä ehkä jotain lievää. Esikoisen aikaan muistaakseni oli enemmän.:)
 
Täällä myös pistelyä ja pientä ruskeaa tuhrua. Muistaakseni samaa oli esikoisesta tähän aikaan

Rv 6+2
 
Täällä ei muita oireita kun ihan jäätävä turvotus ja edelleenkin vuotoa.. millonkohan tää loppuu..

Ja nyt siis 5+5(?)
 
Ennen plussaa ruokahaluttomuutta, väsymystä ja yöhikoilua. Käsittämätön ananashimo!! Jotain tuntemuksia alavatsalla. Ja hiiva meinas taas tulla.

Tänään plussasin ja limakalvot tosi kuivat. Etonut koko päivän ja ei meinaa mikään maistua. Hajuherkkyys huipussaan !

4+3 jollain laskurilla :)
 
Mites muilla noi repäisykivut? Mulla tulee useestikkin kun äkkiä liikahtaa ja äskenkin kun aivastin niin sattu molempiin muniksiin niin helvetisti että ois tehny mieli alkaa huutaa ja itkee.
 
Ilmeisesti erityyppiset alavatsakivut kuuluvat normaaliin raskauteen, myös menkamaiset.. Kohdun venymistä ja muita muutoksia.. niin vaihtelevia eri oireet eri odottajilla ja eri raskauksissakin.
 
Mulla oli dpo 13-14 vihlaisuja vasemmalla, mutta nyt dpo 15-16 ei mitään. Lueskelin Omakanta.fi:stä parin vuoden takaisen rutiinigynekäynnin kertomusta ja siellä oli maininta, että kohtu on pieni ja taaksepäin. Ehkä kohdun kasvu tuntuu siis siksi vihlaisuina.

Etovaa oloa ollut hieman ja rinnat melko arkana. Mietin, että pystynkö menemään hierontaan, kun vatsallaan ei voi maata? Onko hieronta muuten ihan ok? Rv 4+1
 
Pistin eilen merkille että naama on tullu täyteen pikkunäppyjä ja iho rasvoittuu tosi nopeesti, hiukset myös. Esikoisesta ei ollu näitä.. iho ja hiukset oli parhaimmassa kunnossa ikinä :P
 
Jaffa, on joo repäisykipuja. Mulla yskä, niin aina makuuasennossa yskiessä pitää laittaa jalat koukkuun kun repii niin kamalasti.:)

Mulla kans meinas ennen plussaa olla iho huonossa kunnossa, nenänpielet ja otsa varsinkin. Nyt onneksi helpottanut.
 
Takaisin
Top