Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on vatsan jomotukset jatkunut. Oli pari päivää paussia. Väsymystä on, mutta huomattavasti vähemmän kuin puolitoista viikkoa sitten. Rinnat on edelleenkin tosi arat. Jotenkin tuntuu, et oon päässyt tosi helpolla!! Se pelottaa. Pelottaa, et jos kyseessä onkin tuulimuna.. :(

Mulla ei oo ollu oikeestaan muuta oiretta vielä ku hirvee väsymys koko ajan, et voisin vaan nukkua ja nukkua lisää.:angelic:

Ihan kamalaa, mut niin minäkin oon miettinyt. Kun oireetkin on lieventyneet, ei ole mitenkään raskaana oleva olo. Välillä viiltelee jalkoväliä ja oikea munasarja nipistelee, olisko keltarauhanen. Mut silti, mitä jos siellä ei olekkaan ketään, ja meilläpäin ei ole mahdollisuutta mennä ar- ultraan edes niin eka katsaus masuun on viikolla 12 :O
Luulin et saan riesaksi sen pahoinvoinnin, mutta sekin loppui.

Täälläkin jotain menkkakipujen tapaista ollut pari päivää, tosi lievää eikä kai mitään hälyyttävää, mutta niin sitten oli pakko heti aamusta soittaa aika varhaisultraan. Nyt pitää sitten viikko pysyä nahoissaan, että pääsee näkemään onko siellä masussa joku ja onko kaikki hyvin.
Väsyttää kovasti ja yöllä tulee heräiltyä milloin mihinkin, linnunlaulusta ambulansseihin... Päikkäreitä en oikein osaa ottaa, vaikka kuinka väsyttäisi. Pitänee alkaa harjoitella taas. :)

Nyt on sitten kyllä ehkä rasittavin oire havaittu! :mad: En edes pistä ihan kokonaan raskauden piikkiin, mutta siis niin hirveä ikenien kutina päällä että huh! Soitin tänään ajan hammaslääkäriin.. Pidän siis suun terveydestä hyvää huolta, ientulehdus ollut vain kerran aiemmin. Puhelimeen vastannut hoitaja ilmoitti samantien, että juu, hormonit ne tuommosta teettää..:banghead:
Oikeasti koko ajan tekis mieli raapia ikeniä vaikka haarukalla tms.

Moi kaikki! Täällä tuore keskustelija joka sai plussan lauantaina, nyt mennään 5+2. Olin ihan varma raskaudesta ennen testiä. Ihme öllötys alkoi ke, to ja pe aina samaan aikaan klo 10. Kesti enemmän tai vähemmän iltaan asti. Väsyttää, mutta ei meinaa saada unta, heräilen, mitä en yleensä tee.. vatsaa nippailee, mutta täältä onneksi huomasin sen kuuluvan asiaan. Jänniä aikoja! En taida vieläkään käsittää, että mussa kasvaa ihminen!

Eka oli närästys ja väsy. Rinnat kipee. Palelu. Nippaili mahaa. Yks raivokohtaus tyhjästä. Huono olo sellainen vetämätön heikko olo töissä. Pierettää . Kusella saa juosta välillä tunnin välein jne

Tsemppiä oireileville :/

Mulla oli eka raskaus oireeton miltei loppuun asti. Oli niin creepyä kun mitään ei tuntunut ja aika-ajoin varsinkin alkuvaiheessa joutui muistuttelemaan itseään, että on raskaana :D aika hermoja raastavaa sekin, kun koko ajan mietti, että onko tuo oireettomuuskaan normaalia.

Nyt mulla on 7+4 ja jo ennen plussausta oli menkkamaista jomotusta, ei voi yhtään pitää kireävyötäröisiä housuja, rinnat on arat, ällö olo.. vielä aika siedettävässä mittakaavassa nämä oireet, mutta jännä että on näemmä ihan raskauskohtaista, miten oireilee :)

Hyi mulla alkanut aamuyöstä nyt tuleen tosi huono-olo. Ei pysty sitten enää nukkumaan. Ruokaa ei aamulla tee yhtään mieli, mutta helpottaa kun syö aamupalan väkisin. Päivän mittaan noita huono-oloaaltoja sitten tulee varsinkin jos ei ole syönyt. Mulla ei koskaan ennen ole ollut nälän tunnetta, mutta nyt raskaudessa mahaan oikeen sattuu ja kauhee olo jos ei saa ruokaa.

Tänä aamuna oli niin hyvä ja energinen olo, että tuntui ihan ihmeelliseltä. Varsinkin kun oli katkonainen yö.
Mutta kun olin pari tuntia kannellut multaa ja taimia puutarhassa, eikös jo ollut maha kipeä ja huono olo..
Minkään nostaminen ei tunnu yhtään kivalta.

On tämä alkuraskaus jotenkin niin huvittavaa aikaa.. Ensin on ihan huolissaan kun ei oikein ole oireita, tai kun ne vaikka hetkeksi katoaa, mutta sitten kun niitä on, niin kohta alkaa se oireilukin tympimään! :grin ihanaa kerta kaikkiaan!! :p

Nyt on alkanu mielialat vaihtelemaan ku vuoristorataa ja puolisolla on mukavaa olla vieressä. Ärsyynnyn nykyään siis välillä ihan älyttömän pienistäkin asioista ku ennen raskautta mua ei saanu ärsyyntymään sit lähes mistään. On tässä itelläki vähä totuteltavaa nyt oppia elämään näiden mielialavaihteluiden kanssa sen aikaa ku niitä nyt passaa olemaan mulla. Toivottavasti lähtis piakkoni pois jo :shy:

Mä oon ainakin aivan kypsä tähän. En mitään saa syötyä, ei oo enää ees nälkää kun niin tyhjä maha ollut jo pitkään. Mehuja juon vaan ja vettä. Joskus vedän jotain jugurtteja ja salaattia mutta se siitä sitten, saan päivässä varmaan sen 500kcal. Paino koko ajan laskussa.

Ihmemaanlapsi: kannattaa soittaa neuvolaan jos pääsisit tiputukseen.

Joo. Jollei tää nyt tän viikon aikana ala jo helpottamaan niin soitan. Veikkaan että johtuu osittain järjettömästä stressistä mikä tällä hetkellä on :(

Mulla jäi eilen pinaattikeitto syömättä!! Rupesi vaan niin ällöttämään se maku ja koostumus. Oikeesti yks mun lemppariruuista. :dead: :)

Takaisin