Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä huomasin myös sen, että ulkoilu ja ulkona pikku puuhailu helpottaa oloa kummasti. Toki väsyttää sit ehkä vieläkin vähän enemmän. Mä nukuin ke-to välissä 12h, ja silti muutama tunti heräämisestä olin jo ihan valmis päikkäreille.. toivottavasti nää olot tästä helpottaa ennen kun tosi helteet alkaa. Se hyvä puoli olla tähän aikaan vuodesta raskaana on että pahin valasaika osuu talvikuukausille eikä helteeseen..

Niinpä! Kesän aikana masu on vielä söpön pieni. Talvella voi sitten lainata vaikka miehen takkia, jollei oma mahdu päälle:grin

Juu nyt alko tänään vieläkin pahempi pahoinvointi ja vessanpönttö on ollut jo muutamaan otteeseen hyvä kaveri.. Ei auttanut aamulla mulla suolakeksit sängyn vierellä vaan heti oli niiden ottamisen jälkeen juostava vessaan oksentamaan. Onneks on vielä viikko ja kolme päivää saikkua kurkunpääntulehduksen vuoksi, mutta saas nähä mitä töistä tulee sitte ku sinne olis taas mentävä. :sorry:

Nyt on parina aamuna jatkunut menkkamaiset jomot. Katsoin, et tällä viikolla pikkuinen kasvaa aika reippaasti edellisiin viikkoihin verrattuna. Johtuiskohan siitä? Nyt 7 + 2.

Mulla jatkuu huono olo ja väsymys. Mutta ei okseta. Enemmänkin vatsa kipeä ja krapulainen olo 24/7..

Kauhee flunssa. Ja heikottaa. Tänää en oo vielä kyökkiny, johtuu varmaan siitä kun oon ollu koko aamun menossa.. kunhan kotio pääsen niin alkaa se sama vanha taas varmaankin... :( oon ihan tajuttoman väsynyt ja kiukkupussi koko ajan :D

Tuntuu kyllä olevan ihan laidasta laitaan näitä oireita ja oireettomuuksia. Itsellä on vasta niin alussa, että maanantaina on soitto neuvolaan, helatorstaina tein ensimmäisen plussan, ja eilen ja tänään myös, kahden eri valmistajan testejä, koska olen tällainen ikuinen pessimisti. En ole ihan täysin varma, missä mennään, joko 5+6 tai 1+2. Viikko ennen positiivisen testin tekemistä mulla alkoi mielestäni ihan täysmittaiset kuukautiset, kipuineen päivineen, mutta väkisinkin sitä edeltävien menkkoen jälkeen hedelmöityksen on ollut pakko tapahtua.

Mutta mitään oireita ei ole ollut, lukuunottamatta vähäistä aika-ajoittaista pientä alavatsanipistelyä. Mä olen aina väsynyt, nukuin miten paljon tai vähän tahansa, tai miten ulkoilen ja syön, niin en osaa tulkita ainakaan väsymystä millään muotoa oireeksi, lisäksi mulla on välilevyn pullistuma viimeisen lantionikaman ja ensimmäisen selkänikaman välissä, joten alaselkäkivut on niin tuttu juttu, että niitäkään en kykene oireiksi tunnistamaan. :D

Siksi itseä ainakin vähän jollain tapaa huolettaa tämä oireettomuus, että onko sitä yksin vai kaksin kroppansa kanssa. Suhteellisen sokeasti nyt luotan noihin kolmeen tekemääni testiin, viimeksi tänään aamusella digitaalisen, joka hyvin selkeästi (miljoona kertaa todettuna), kertoi raskaudesta. Neuvola-aikaa maanantaina, mutta on niin minun luonteelle perinteistä.

Mutta täältä on saanut pientä turvaa, kun meitä tosiaan on joka junaan, pienemmillä ja isommilla oireilla. Tää raskaus käsitteenä ja realiteettina on mulle vielä niin utopistista, ihan kuin ala-asteelaisena olisi lykätty lukion penkille. :bookworm:

Mulla ei edelleenkään ole mitään oireita, nyt 8+4. Sanoi eilen neuvolassa että tuskin sitten mitään tuleekaan. Kova nälkä vaan on koko ajan. :D oon kyllä syönytkin reippaalla kädellä ettei tule nälkäkiukku.

Markerolig mita se digi antoi tulokseksi? 1+2 nyt ei pitaisi nakya viela missaan.

Markerolig mita se digi antoi tulokseksi? 1+2 nyt ei pitaisi nakya viela missaan.

Digsu näytti 1-2 viikkoa hedelmöityksestä. Ja tuota itsekin ajattelin, kun lähdin Googlaamaan tietämättömänä näistä, niin tuossa kohtaa ei tosiaankaan pitäisi löytyä mistään mitään :D Kuulostan varmaan ihan urpolta, kun edes pohdin moisia, pahoittelut tästä. :oops:

Joo eihän tuo 1+2 ku sillonhan on kuukautiset? Markerolig sulla varmaan tuli valemenkat?

Jooh, saattaapi olla, vaikka itse pidin niitä jäätävine kipuineen päivineen ihan normaaleina kuukautisina, itselle ne ainakin tuntuivat aidoilta ja oikeilta kaikin puolin, siksi en miettinyt asiaa sen kummemmin. :D Valemenkat eivät kyllä itsellä käyneet ees mielessä, pakko myöntää.

Eli oot sit nyt viikoilla rv3-4 digin mukaan. Jos varaa niin tee parin päivän päästä uus digi. :) kaikki on joskus ollu näis asiois keltalakkeja!

^Joo, noin mäkin sen tulkitsin siitä lappusesta testin mukana. :) Ja todennäköisesti teen vielä tyyliin loppuviikosta uuden digitestin, koska extravarmistuksen varmistus ei ole koskaan pahasta.. :D

Markeolig, oliskohan sun " menkat" olleet kuitenkin kiinnittymisvuotoa? Mulla oli ekassa raskaudessa, mutta se ei ollut kovinkaan runsasta. Tässä raskaudessa sitä ei ollut, sen sijaan oli vain selvät kiinnittymiskivut.

Mulla oli kans ekassa ja toisessa raskaudessa melko runsastakin kiinnittymisvuotoa, 3-4 päivää tuli verta. Ei ihan niin paljoa, kuin menkkojen aikaan, mutta kuitenkin reiluhkosti. Tästä raskaudesta taas tuntui vain vähän kipuja :)

Kovasti nyt tuntuu, että asiat selkeytyy ja tulee paljon enemmän järkeä tähän omaan tilanteeseen. En tosiaankaan ollut tajunnut/oivaltanut, että olisi saattanut olla jotain kiinnitysvuotoa. Jotenkin sillon oletin, että noniin, melkat alkoi, siinä meni se kierto ja yritys. Pari päivää "menkkojen" loppumisen jälkeen olin valitellut muutaman päivän ylimääräistä pientä mahanipistelyä, mies käski tehdä testin, koska "sä katoit joskus sitä yhtä ohjelmaa, missä ne naiset oli raskaana vaikka niillä oli menkkoja." Joskus olin saattanut sivusilmällä katsoa Oho, olen raskaana! -ohjelmaa. :D Naureskellen vähän tein testin, että no tehdään nyt kun pyysit, mutta ei voi plussata kun just oli menkat. Sitten sitä plussaa tuijottelinkin hyvän tovin, kun en meinannut silmiäni uskoa. :D

Jälkiviisaus paras viisaus, kiitos vaan täällä oikeasti viisaimmille!:)

Mä oon ihan järkyttävän väsynyt! Toivottavasti tää loppuu nopeesti. On niin tarpeeton olo kun ei jaksa mitään oikein edes aloittaa, vaikka mies vakuuttelee että lepää vaan, se nyt kuuluu tähän hetkeen. Joojoomutkuitku! Onneks tänään en oo ollut niin pahoinvoiva kuin eilen puolille päivin asti

Mä oon ihan järkyttävän väsynyt! Toivottavasti tää loppuu nopeesti. On niin tarpeeton olo kun ei jaksa mitään oikein edes aloittaa, vaikka mies vakuuttelee että lepää vaan, se nyt kuuluu tähän hetkeen. Joojoomutkuitku! Onneks tänään en oo ollut niin pahoinvoiva kuin eilen puolille päivin asti

Hyvässä lykyssä menee ohi, useimmiten kai meneekin. Itselläni valitettavasti kokemus myös siitä toisesta vaihtoehdosta, että väsymys vaan jatkuu ja jatkuu. Jouduin lopulta jäämään sairauslomalle töistä kesä-heinäkuussa kun en vain enää pysynyt esim. automatkoilla hereillä. Toisessa raskaudessa en ollut ollenkaan niin väsynyt ja nyt tämä raskaus alkaa taas huikealla väsymyksellä. Saapa nähdä miten tällä kertaa käy!

Markerolig, mä esikoista odottaessa en aavistanut yhtään olevani jo raskaana, enkä edes laskenut mitään kiertopäiviä, ja pettyneenä "menkoista" otin tuttavan kans pari lasia viiniä. Järkytys oli suuri kun seuraavalla viikolla teinkin plussatestin :o onneksi poika on kumminkin ihan terve tapaus! Enkä tosiaan tiennyt kans mitään mistään kiinnittymisvuodoista.

Uhh, yökkäilen täällä kun miehen sukat haisee olohuoneen toiselta puolen niiiiin kamalan pahoilta. Jotain pientä hajuherkkyyttä on siis havaittavissa..

Mä olen normaalistikin "aina vähän väsynyt", niin pikkasen kammottaa, jos itselle iskee tuo väsymys extrana, niin varmasti olen kanssa sitä laatua, että nukahdan istualleni. Tänään oli poikkeuksellisesti niin väsynyt olo, puoli kuuden aikaa, että vedin puolen tunnin päikyt, mikä on mulle ennenkuulumatonta, en koskaan nuku päiväunia.

mmai, kuulostaa kyllä loogiselta, ei vaan itse tullut asiaa ajatelleeksi. :D Ja tuo on kyllä minusta jännä tuo hajuherkkyys, miten sellainenkin tulee raskauden myötä toisille. :D Itselle ei ole ainakaan vielä tullut, tässä olen viimeisen 2h kärvistellyt pientä närästystä vastaan.

Takaisin