Oireet?

Täälläkin iski flunssa noin viikko sitten, nyt onneksi helpottamaan päin. Ilkeää, kun ei lääkkeitäkään voi juuri edes yöksi ottaa. Flunssa yhdistettynä tähän pahoinvointiin ei oo kyllä mukava kombinaatio. :sad001 huuhtelin iltaisin nenäkannulla (sarvikuonolla) nenän ja sen jälkeen muutama suihkaus seesamiöljyä sieraimiin. Näin pysyi nenä auki koko yön!! Suosittelen. :) Itse en nimittäin nokka tukossa pysty yhtään nukkumaan.

Mulla on myös vihlonut muutamana päivänä alavatsaa oikealta puolelta, varsinkin iltaisin. Yksi keskenmeno takana niin säikähdin, mutta kivut oli kuitenkin ohimeneviä ja lieviä. Neuvolasta sanoivat, ettei huolta, kohtu kasvaa ja verekkyys lisääntyy ja se aiheuttaa kaikenlaisia kipuja ja tuntemuksia. Nyt rv 6+5. :)
 
Flunssa on täälläkin kylässä nyt. Kurkku kipeä, nenä täynnä räkää..

Aamulla heräsin kuudelta ihan yhtäkkiä ja tuntui että rakko räjähtää. Onneksi nukahdin vielä uudelleen muutamaksi tunniksi.
 
Mulla on väsy ja etova olo. Hajuherkkyys on paha myös. Pelottaa, että alkaa samanlainen oksentelu kun edellisessä raskaudessa. Pitäis tuota taaperoa samalla hoitaa.
 
Viime viikonloppuna oli pari päivää ihan oireettomia (niinkuin monella muullakin on ollut joinain päivinä). Ennätin jo miehelle riemuita, miten erilaiselta tää raskaus tuntuu, kun ei oo paha olo ja pirteenäkin on. No, maanantai alko sitte työpaikalla posliiniastian luona vieraillen ja pysyvästi näyttää nyt tämä etova olo kulkevan mukana.

Nenä onneksi niin tukossa siitepölyn tai raskauden takia, että hajut ei samaan tapaan ällötä kuin viimeksi :D
 
Mä oon ku perseeseen ammuttu karhu kokoaja. Vituttaa kaikki mitä mies sanoo tai jättää sanomatta. Hiillyn jo siitä et edes on olemassa. Perkele on rankka viilis [emoji23][emoji23]
 
Onko muilla sama, alavatsa ihan turvonnut? Mies kokeili mun alavatsaa ja sanoi "eihän sen nyt vielä pitäis näkyä" :D jotenkin ärsyttävää tää turvotus.
 
Kyllä! Täällä turvottaa niin järjettömästi joka paikkaa, tuntuu että 5-10kg olis tullu jo lisää. :sad001 Ahdistaa. Vatsaa turvottaa eniten.
 
Mulla kans pahaa turvotusta. Syömisen jälkeen mut muutenkin :D se onkin oikeastaan ainoa oire (jos sellaiseksi lasketaan?) mitä mulla on ollut kasvaneen ruokahalun lisäksi.
 
Turvotus on aika yleistä ja normaalia :) Kuten myös noi alavatsan nippasut. Etenkin mulle tulee niitä, jos lähen yllättäen liikkeelle. Kaikki alavatsan kivut, jos ne lähtee nopeesti pois, ei voimistu eikä ole vuotoa, niin pitäisi olla harmittomia :)

Mun mielestä jossain oli, että raskaana on heikompi vastustuskyky ja aika monethan on flunssassa vähintäään raskaana :sad001

Täällä vaan pahoinvointi voimistuu ja voimistuu, vasta painoksi kun oli pari päivää ollut niin maltillista. :hungover: Toisaalta toivoisin, että tulisi oksennus, koska sen jälkeen hetken on ihan hyvä olo, mutta sitten toisaalta viimeseen asti välttelen ettei vaan lentäis oksu, vaikka koko ajan onkin etova olo. Onneksi tässä raskaudessa etovaolo on ollut pahimmillaan aamuisin, joten päivät ja iltapäivät olen jopa jotenkin toimintakykyinen :)
 
Tuo on kyllä ristiriitaista tuo oksentaminen. Haluais oksentaa, että edes hetkeksi helpottais, mutta tietää että se kostautuu sitten kun vatsa tyhjenee. :sad001 mulla on sekin ongelma, että joka päivä yököttää eri ruuat. Eilen jyrsin kurkkua aivan onnessani kunnes oksensin ne ulos ja nyt en sitäkään voi enää syödä. Lemppareita on Amppari-mehujää ja Pringlesit. Tosi terveellistä! :sad001 vaan pakkohan se on syödä sitä mikä alas menee.
 
Jäätävää kyllä tämä pahoinvointi. Mulla on vasta menossa 5+4 ja oon tämän viikon ollut aamulla heti herätessä halailemassa wc-pönttöä, jolloin olo helpottuu hetkeksi. Hiljalleen päivän mittaa olo kokoajan huononee ja pahoinvointi lisääntyy ja lisääntyy, kunnes taas pitää juosta vessaan. Jos tämä on nyt jo tällaista niin mimmonen se pahin vaihe on? Pelottaa jo ajatuskin. Töitä teen kokaikaisena eikä olisi varaa olla poiskaan, kun ei ole tuuraajia.
 
Mulla ei oo ollut pahoinvointia juurikaan, välillä on vaan ollut päiviä jolloin etoo kaikki, tulee sellainen hassu tunne kurkkuun. Varsinkin jos mies paistaa jauhelihaa niin se haju etoo. Mutta ei okseta. Nälkä on koko ajan, ja se TURVOTUS! :arghh:Jotain aivan kamalaa. Ja eilen illalla tuli taas sellainen nopeasti ohimenevä kipukohtaus alavatsaan... jomottelee siis silloin tällöin.

Itken välillä hervottomasti joillekin tv:ssä näkyville asioille, ja sitten rupeen nauramaan ja taas itkemään ja nauramaan... :joyful:

Tänään leffaan. Jospa en siellä itkis. :grin:grin
 
Mulla ihan sama, että ensin jotain tekee ihan sikana mieli ja sitten voisi oksentaa pelkästä ajatuksesta. :confused: Mies kattoo mua aika pitkään kun aamulla söin hyvällä ruokahalulla hummusleipiä ja iltapäivällä en yhtä haukkasua enemäpää pystynyt. Ilme on just sellainen here we go again :grin Tää pahoinvointi oli esikoisesta pahimmillaan pahempaa kuin nyt, mutta vielä tässä on aikaa kehitellä vielä kovempi pahoinvointi :rolleyes: Kaikki mikä on vähemmän kuin 24/7 sellainen olo että tekis suorastaan mieli kuolla tai vähintään olla koomassa puolet raskaudesta on plussaa :shy:

En voi suositella tuc-keksejä tai rankalaisia oksennettavaksi. Etenkin ranskalaiset juuttuu ikävästi ruokatorveen kiinni ja ne maistuu vatsahappojen kanssa niin pahalle, että meni synnytyksen jälkeen vielä joku vuosi, että pystyin syödä ranskiksia uudelleen :hungover: Tuc-keksejä en syö vieläkään, koska sitä vatsahappoyhdistelmän kauheutta ei edes sanat riitä kuvaamana...

Teillä joilla ei ole kovaa pahoinvointia, kuvailisin olotilaa sillä että on ensin päivän ollut lintsillä kaiken maailman kieputtimissa syöden hattaraa ja sitten menee vielä laivalle kärsimään merisairaudesta :wtf:
 
Hyvin kuvailtu pookkana! Ite ajattelen välillä, että "en juo enää koskaan!", kunnes hoksaan, että enhän ole juonutkaan mitään. Semmonen ympärivuorokautinen krapula päällä. Ihanaa! Eilen oli mulla yllättävän hyvä päivä, mutta nyt se huono olo näköjään taas hiipii sisuksiini. :sad001 olin jo koko viime viikon saikulla. Saapa nähdä, mikä on tiistaina olo..
 
Täytyy sanoo et tää raskaus ollu hieman helpompi ainakin tähän asti. Pahoinvointia on vaan syömisen jälkeen ja satunnaisesti jotkut hajut tekee huonoo. Vasta pari kertaa tarvinnu okstentaa ja viikoja jo 8. Viimeks varmaan oloja pahensi kun multa lopetettiin peettasalpaajat seinään ja ei pystynyt kun käveleen vessaan ja takas sohvalle ja meinas kuolla matkalla kun sydän tykytti. No tässä raskaudessa vähän fiksumpi ja aijon sanoo että syön tolla annoksella mikä esikoita odottaessa oli. Näin pysyy edes hengissä ja pystyy tekeenkin jotain.
 
Mulla oli eilen ikäviä, vihlovia tuntemuksia oikealla puolella alavatsassa ja illalla alkoi säteillä selän puolelle. Mietin jo, että jotain on pielessä, mutta tuo tunne oli kadonnut, kun aamulla heräsin. Ja mitä lueskelin netistä nii ei pitäs huolestua noilla kivuilla ainakaan. Heti tuli mieleen kohdunulkoinen raskaus jossain munatorvessa, mutta se kai olisi kipeämpi ja vuotoakin tulisi. Pitää neuvolassa kysellä tarkemmin.

Pahoinvointi ja väsymys on kyllä kamalaa. Varsinkin kun etoo ja väsyttää aivan jatkuvasti! Oon nyt nukkunut päivällä parin tunnin päiväunia ja se helpottaa vähäsen. Pahoinvointi on nyt saanut mut ihan oksentamaan. Tänään aamulla pesin hiuksia ja yhtäkkiä tuli karmee olo, alko huimaamaan ja oli pakko istahtaa lattialle. Mieskin oli suihkussa samalla ja joutu näkee sen kaiken. Onneks ei ollu pitkä matka kurkottaa viereen vessanpöntölle oksentamaan. :yuck: Kamalaa kun maha oli aivan tyhjä ja vatsshappojahan sitä joutui oksentamaan. :depressed: Toivon, että tää ei nyt ala sit olee jokapäiväistä..

Turhauttavaa on se, että ruoka ei uppoa enää samalla tavalla kuin aiemmin. Ennen söin suht terveellisesti salaatteja, lihaa ja hyviä rasvoja ja hiilareita. Mutta nyt. Yhtenä päivänä saatan syödä broileria mielellään ja seuraavana päivänä ajatuksin siitä kuvottaa! Muun muassa jauhelihaa en pysty millään syömään enkä riisiä. Tää on jotenki tosi vaikeaa, koska nyt tulisi syödä tuplasti terveellisemmin kuin aiemmin, mutta se ei vaan onnistu! :bored: Mitä te ootte syöny, että takaatte esim proteiinin saannin? Hiilarit uppoo mulle paljon paremmin!
 
Minä otan päivittäin protskujuoman tai protskuvanukkaan, riippuen kumpi menee helpommin alas. Lisäksi vitamiinit tulee purkista, varsinkin jos on päiviä, ettei mikään ruoka mene alas/ pysy sisällä.
 
En ole aikaisemmin tänne kirjotellukaan, mutta oon lukenut ihan alusta asti juttujanne. Täällä menossa 6+5 ja oireina oli heti rintojen arkuus, hierojalla olo oli aivan tuskaa kun niin kipeet. Väsyttää välillä ihan kamalasti, mutta ihme kyllä ei mitään pahoinvointia oo ollu. Aamuisin on nälkä vaikka en oo tottunu syömään mitään. (Pitäis kyllä ehdottomasti!)
 
On kyl jännä miten toi alavatsa turpookin niin paljon näinkin alussa :D tuntuu kun maha painaisi 100kg.
Näistä oireista sen verran, nyt oon ollut kolmisen päivää vähän pirteempi, Mutta hitokseen kiukkunen. Voi mun miestä, kun joutuu kestää taas vaimon kiukutteluja. Niinjoo ja mä aivastelen melkein koko ajan, ärsyttävää.

Onks muilla tota aivastelua?

Mulla ei ole Vielä pahoinvointia, Paitsi tänä aamuna aamupalan jälkeen tuli hetkellinen kuvotus olo. Muuten kaikki ok.
 
Takaisin
Top