Oireet?

Mulle vauva ei oo syntymän jälkeen sallinut unta kun max 3h kerrallaan joten mullakin erilaista unettomuutta, onneks on jo heräilyyn ja valvomiseen tottunu kun takana on 6kk samaa :)
 
Ei kokemusta raskausunettomuudesta, mutta kärsin unettomuudesta välillä muuten, herään joskus keskien unien ja en saa unta. Mulle on auttanut lukeminen (ei puhelin/tabletti vaan kirja/lehti) niin että kännykkäsovelluksen lukuvalon himmeimmällä säädöllä luen kyljelläni (asento johon muutenkin nukahdan illalla). Kun joutuu vähän silleen tihrustamaan tekstiä ja antaa luomien painua samalla itsestään, nukahdan yleensä aika helposti. Lukuaineisto mielellään ei mitään tosi mukaansatempaavaa. Tää tosiaan ainakin mua auttaa.
Jos vaan "yritän nukahtaa" voi mennä pitkäänkin.
 
Mulla kukkii myös naama, tissit ja selkä tälleen raskaana :rolleyes: Tosi ärsyttävää!

Mahaa on nyt turvottanut aika lailla. Näytän olevan mahan mukaan pidemmällä kuin olen :p Pitää vähän miettiä vaatevalintoja ettei ihan kilometrien päähän tämä raskaus paista. :woot:

Mulla hiukset rasvottuu helpommin, mutta myös tuuheentuu eikä hiukset niin herkästi tippuile/katkeile. Synnytyksen jälkeen sitten senkin edestä :grin
 
Pitää kokeilla tuota kamomillateetä. Tosin joutuu jo rajoittamaan juomista illalla, ettei tarvitse koko yötä rampata wc.ssä. Yleensä perusunivaikeus on korjaantunut muutamassa yössä, mutta nyt ei tepsi. Mietinkin, missä se raskausjana väsymys on, mutta taitavat olla yhtä kurjia kumpikin oire :sad001 Puhelinta jne en uskalla edes yöllä vilkaista, etten aktivoidu aivot liiaksi. Meinaa helposti lähteä ylikierroksille ajatukset..

Onneksi pidempi pääsiäisvapaa, uskaltaa vaikka päiväunet ottaa, kun ei ole töihin nousua.

Tsempit kumminkin kaikille unettomille äideille ja odottajille!
 
Meiän 4v valvotti viime yönä reippaasti :facepalm: aina nukkunu tosi hyvin yöt eikä oo öisin heräilly vuosiin!
Nyt valitti et pää/korva kipee ja buranaa nassuun. Silti nukku tosi huonosti ja levottomasti.
Lääkärissä sit todettiin paha korvatulehdus, ensimmäinen vasta 4vuotiaana! Onneks nukuttii kaikki pitkät päikkärit ni jaksaa olla olemassa:grin

Mies vaan tokas valvottuaan, et tätähän tää taas tulee olemaan, kun vauva syntyy:p tuntu silti pahalta keskeyttää kauneusunet niin monesti:grin

Muuten mulla ei nukkumisen kanssa oo ongelmia! Hyvin nukuttaa aina. Tsemppiä unettomuuden kanssa kamppaileville :sad001
 
Väitetään, että se milloin heräät öisin on aikalailla vauvan unirytmi alkuun. En tiedä pitääkö tää täysin paikkaansa mut aika liki meni esikoisen aikaan. Loppuraskaudesta heräsin 04-05 enkä saanut unta ja tällä kaavalla sit syötiin öisin pojan kanssa eka vajaa puoli vuotta.
Mä pystyn kevyesti vetää päikkärit eikä mitään vaikutusta yöuniin, niin kivasti väsyttää raskausaikana.
Tsemppiä valvojille!
 
Nyt on alkanut kyllä armoton väsymys, vedin pojan kans (kohta 2v) 2 tunnin päikkärit tänään ja äsken kun kävin nukuttamassa hänet olisin hyvin voinut jäädä jo nukkumaan.
Ja päätä jomottaa.. ja tissit kipeet. Jano ja nälkä. Kahvi ei maistu..

Edellisestä raskaudesta en tosiaan muista mitään oireita..
 
Voi toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa TK :dead: Ekassa raskaudessa heräsin pissalle monta kertaa yössä koko raskauden ajan ja vauvakin oli öisin paljo hereilä ja niinpä esikoinen valvotti koko eka vuoden heräämällä joka yö noin 10 kertaa :arghh: Nyt tässä raskaudessakin joka yö monta kertaa herään pissalle :grin
 
Mulla esikoisen syntymästä alkaen ongelmia nukkumisen kanssa, on kokeiltu kaikki maan ja taivaan väliltä. Täällä kanssa odoteltu väsymystä, mutta pyh.. Herään joka aamu neljältä ihan pirteänä päivällä kyllä sitten väsyttää, mutta päikkärit ei tule kuuloonkaan sillä sitten en saisi illalla unta laisinkaan. Mutta siis mulla 19 vuoden univelat [emoji42] ei paha [emoji23]
 
Just kysyin kaverilta heräskö raskaana paljon vessaan ja vastaus oli ettei ollenkaan. Hänen vauva nukkuikin sitten tosi hyvin yöt :hilarious:
 
Miten mulla on sellainen käsitys et kamomillateetä ei saa käyttää raskausaikana. Eiks se oo yrtti?
 
Kamomillassa on kumariinia, joka on myrkyllistä maksalle, minkä lisäksi kumariini voi aiheuttaa syöpää. Niinpä kamomillateetä ei pitäisi juoda suuria määriä. Raskaana olevien naisten ei kannata nauttia kamomillaa, sillä kamomilla voi aiheuttaa keskenmenon aiheuttavia kohdun supistuksia.

Näin luki netissä
 
Mäkään en kyllä paljon öisin heräilly :D ja meiän lapsi nukku ku unelma yönsä :grin toki jotain huonompia aikoja oli, mutta edelleen hän nukkuu klo 20-7(8). Ei oo ikinä paljoa nukutteluja tarvinnut ja kaikinpuolin helppo ja tyytyväinen lapsi.

Ja kyllä, olemme tietoisia ettei onnetar toista kertaa varmaan suosi meitä :grin molemmat ollaan varauduttu kauheisiin valvomisiin yms. Kyl se on sen arvoista.
 
Tohon nukkumiseen. Mä nukuin edellisen raskauden loppuun asti n 10h yöunia putkeen. Ja oon aina ollu hyvä nukkuja kuten mieskkn.
Mutta poika. En ole kohta kahteen vuoteen nukkunu yli 5h putkeen. Herra herättää siis koko ajan, joka yö.. pienempänä enemmän, nyt on tosi hyvä yö jos vaan 2/3 kertaa.. valitettavasti.
 
Mä niin toivon tai elättelen toiveita siitä että saatais vähän helpompi toisella kertaa kun tää meidän esikoinen on aikamoinen valvottaja ollu kaikkine koliikkeineen, onneks sentään nukkumaan käyminen onnistuu helposti :)
 
Minun nänneille tapahtui yöllä joku simsalabim. Ensin oli illalla tissit vähän herkillä ja oli epämiellyttävää maata mahallaan. Aamulla heräsin aikaisin ja nännit oli kuin liidut ja todella herkät :eek:
Lisäksi "uutena" oireena on raskausajan ihottuma ja finnit. Minulla tosin esikoisen jälkeen alkoi iho kukkia ihan huolella ja näemmä kukinta jatkuu..
 
Niin ja tuohon unettomuuteen piti lisätä, että olen aina ollut superhuono nukahtamaan, mutta nukun sikeästi enkä edes pommin räjähdykseen heräisi. Nyt on sitten toisinpäin, että nukahdan ehkä vartissa, mutta herään (aamu)yöllä. Käyn yleensä vain vessassa ja hetkeen selaan puhelinta, nukahdan onneksi melko pian uudelleen.
 
Täällä sitä hereillä nyt ollaan, haluisin vaan kovasti nukkua, mutta heräsin ihan jäätävään toispuoleiseen kurkkukipuun. Ja nyt teetä litkin. Flunssaa taitaa pukata, koska nenäkin on ihan tukossa. :sorry:

Viime viikonloppuna mulla oli ihan todella huono olo ja en pystynyt muuta kuin makaamaan. Se olo saattoi osittain johtua siitä, kun maha oli löysällä, eli jonkun pöpön vissiin olin saanut. Etova olo on jatkunut tälläkin viikolla ja ensimmäisen kerran tuli oksennettua toissa-aamuna hammaspesun jälkeen. :woot: Mutta ei oo niin huono olo, se ajoittuu nyt siihen aikaan, kun alkaa tulla nälkä. Pahat hajut alkaa kuvottaa tosi voimakkaasti. Rinnat eivät oo enää niin kipeet, mut alavatsassa on tuntunut sellaista kipuilua. Ja nyt tietty jännittää onko se normaalia. Mies oli ottanut selvää ja sanoi johtuvan kohdun kasvamisesta. Toivon että se tosiaan johtuu siitä. Jotenkin koko aika on sellanen huoli, että onkohan kaikki hyvin.. :sad001 Ja kun nää oireet on nyt muuttunut, esim. toi pahaolo ja alavatsan kivut..

Rv 7+2
 
Kuinkakohan yleistä on tulla tässä alkuvaiheessa kipeeks? Maanantaina tosiaan alkoi kurkkukipu ja nenä on ollut niagaran putous muutaman päivän ajan. Voikohan kehon vastustuskyky tippua tässä alkuraskaudesta? o_O
 
Yleisyydestä en tiedä, mutta itse tulin kipeeksi seuraavana päivänä plussasta.
 
Takaisin
Top