Oireet?

Mulla eka raskaudessa en muistais mitään sen ihmeempiä oireita, mutta nyt on 4 päivää vihlassu oikealta vatsassa aika ilkeesti..
Siitä epäilinki et taidan olla raskaana.. tänään tein sit testin ku menkat 2 pvää myöhässä.
 
Mullakin on tuota aikaisin heräämistä. Yleensä nukun kevyesti vaikka miten pitkään jos mahis, mutta tänäänkin 5.40 silmät auki eikä enää uni tullut. Taitaa olla täällä aika väsynyt tapaus iltapäivällä :D
 
Turvotus oli ensimmäinen oire, väsymys, hengästyminen rauhallisella lenkillä, mielialavaihtelut, menkat myöhässä, iltasin kylmä ja yöllä hiki, aamuisin sydän lyö vähän lujempaa mitä normaalisti.
No eiköhän sieltä sit tullutkin positiivinen.
 
Voi se olla et väsymys johtuu myös siitä kun tuo poju herää yöllä 3-4 kertaa sekä nousee aina 7 aikaan ylös ihme kun sain tänään vielä nukkumaan yli tunnin aamulla :D
 
Mullakin on tuota aikaisin heräämistä. Yleensä nukun kevyesti vaikka miten pitkään jos mahis, mutta tänäänkin 5.40 silmät auki eikä enää uni tullut. Taitaa olla täällä aika väsynyt tapaus iltapäivällä :D
Yhtenä aamuna heräsin viideltä ja kävin tunnin verran istumassa olohuoneessa ja hipsin takaisin nukkumaan. Ihan pöhlöä herätä niin aikaisin, kun normaalisti herään vasta kun esikoinen on herättänyt :hilarious:
 
Täällä on aloitettu myös oksentaminen! :yuck::grin Vielä onneksi vaan kerran on oksu tullut. Haluan elää haavemaailmassa, että tää on nyt sitä pahinta pahoinvointia ja tää ei mene pahemmaksi :hilarious: Oon kyllä paremmin kuin esikoisesta muistanut nyt syödä ja enemmän proskua ja täysjyvää, että pysyisi veresokeri kivan tasaisena. :)

Väsymys on jotain ihan kauheaa. Aamulla kun herää, on ehkä pari tuntia pirteä olo ja sitten alkaa kaivata jo päikkäreitä :facepalm: Vähän paha mieli esikoisen puolesta kun ei tosiaan ole energiaa ja tarmoa samalla tavalla kuin ennen! :sad001 Hän selkeesti kaipaisi enemmän toimintaa ja tekemistä. Yleensä kumminkin aika paljon ulkoillaan, käydään tapahtumissa ja eri paikoissa. Noh, toivon mukaan tämä väsymys ja oksetus kestää nyt muutaman viikon ja kesällä sitten jaksan eri tavalla. :)
 
Onko kokemusta / ajatuksia ruskeista tuhruista alkuraskaudessa? Voiko olla merkki siitä että jotain ikävää tapahtunut? Nyt 6+4 ja aamulla paperiin aavistuksen verran hailakan ruskeaa. Ei todellakaan vähennä tätä ahdistuneisuutta ja pelkoa mitä jo valmiiksi pyörinyt päässä :sad001
 
Mulla tuli viime raskaudessa n.viikolla 6 vähän semmoista tuhrua pyyhittäessä, se meni ohi sitten mutta säikäytti. Kuivat limakalvot ainakin saattaa aiheuttaa.
 
Normaalia Kuutio eli en murehtisi asiaa sen enempää :) eri asia jos tulee kirkasta verta enempi.
 
Paha olo alkaa hiipimään nyt.. melko tuskaista aamuvuorot töissä.. oksentaa ei oo tarvinnu mut etoo nii paljon..
 
Noniin nyt kun ääneen manailin oireiden puuttumista, niin eikö se pahoinvointi
saapunut tännekin :yuck: Muutaman päivän on nyt etonut aamusta iltaan ja päivä päivältä enemmän.
Oksentamassa ei ole tarvinnut vielä käydä, mutta ei se kaukaa liippaa :eek:
Väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottamaan (tai sitten siihen alkaa tottumaan) ja saa jo paremmin nukuttua, :happy:

Mietin sitä pahoinvointirannekkeen hommaamista, onko kokemuksia toimivuudesta ? :anyone

Rv 5+6
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli viime raskaudessa rannekkeet mutta ei ne kyllä auttaneet. Pitäis etsiä ne ja testata nyt.
 
Kiitos rosamamma ja TK lohduttavista sanoista. Tää suht oireeton tila tekee päälle vielä enemmän tepposia :sad001 pitäis vaan ootella ja toivoa parasta; minkään sille ei kummiskaan voi jos menee kesken.

Nostan hattua kaikille niille jotka osaa olla ajattelematta ja ressaamatta raskautta. En tajua miten pystyisin olemaan rauhallisin mielin :sad001 Luulin joskus et tuntuis ihan erilaiselta kun tulee raskaaksi. Et ois vaan onnellinen ja seesteinen ja iloinen. Mut joo. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Mulla tuli viime raskaudessa n.viikolla 6 vähän semmoista tuhrua pyyhittäessä, se meni ohi sitten mutta säikäytti. Kuivat limakalvot ainakin saattaa aiheuttaa.
Kiitos Kuutio kysymyksestä ja rosamamma ja TK vastauksesta. Mulla sama homma ja huolimittari punaisella, vaikka oonkin yrittänyt järkeillä sitä pois. Heti se helpottaa kun joku kirjoittaa, että ei huolta. Ja nuo kuivat limakalvot on kyllä just se juttu, on vaan niin uutta, ettei meinaa tajuta sitäkään.
 
Noniin nyt kun ääneen manailin oireiden puuttumista, niin eikö se pahoinvointi
saapunut tännekin :yuck: Muutaman päivän on nyt etonut aamusta iltaan ja päivä päivältä enemmän.
Oksentamassa ei ole tarvinnut vielä käydä, mutta ei se kaukaa liippaa :eek:
Väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottamaan (tai sitten siihen alkaa tottumaan) ja saa jo paremmin nukuttua, :happy:

Aamen! Mulla oli viime viikolla vaan iltapäivä ja iltapahoinvointia, tällä viikolla on saatu myös aamut mukaan. Jei. Mä en kans oksenna, mutta lähellä on. Päivä päivältä lähempänä.

Mä olin alkuun ihan poikki, nyt oli pari viikkoa ok ja tällä viikolla väsymys palasi. Mulla nyt 6+6.
 
Mun pitäis myö etsiä ne pahoinvointirannekkeet! Ei kyl viime raskaudessa apua niistä ollut, mut silloin oli tosi voimakas pahoinvointi.
Tänään taas oksennettu, tästä tää lähtee. Klo 13 asti kauhee olo ja sit vähä helpottaa.
 
Takaisin
Top