Oireet?

4+1 ja oireina väsymys, palelu, nännit kipenä ja mahdoton juiliminen molemmin puolin munasarjoja.
Minulla on ainoana oireena tuo muniksien juiliminen! Ei ole aiemmissa raskauksissa tämmöistä ollut. Pelkäsin jo kohdunulkoista, mutta kipu on tosiaan molemmin puolin ja ajattelin, että kipu olisi miljoona kertaa kovempi jos olisi kohdunulkoinen.
Hentoista väsymystä on ollut, mutta ei haitaksi asti.
 
Täällä alkanut nyt pahoinvointi. 5+5 menossa. Aamulla piti soittaa esimiehelle, etten kerkeä ajoissa töihin. En vaan voinut kuvitellakaan, että olisin voinut hypätä autonrattiin. Yäk. Se kyllä loppui ku seinään yhtäkkiä ja pääsin töihin. Mutta nyt taas yötä kohti alkaa etominen hiipiä. :sad001 Rinnat edelleen kipeät ja isot. Väsyttää. Ajattelen kuitenkin niin, että kaikki oireet on kuitenkin positiivisia juttuja. :) kestän kyllä. UGH! Vaikka ottaakin vähän päästä. :D On niin ruma ja turvonnut olo ja kaikki itkettää. Byhyy.
 
Mulla alko alamahaa nipistellä samana päivänä, ku menkkojen ois kuulunu tulla. Huimasi myös, joten päätin tehä testin, joka näytti kuin näyttikin plussaa.
Nyt raskausviikolla 6+1 tähän mennessä oireina on ilmennut etovaa oloa, huimausta, kovia vihlaisukipuja alamahassa, väsymystä ja rintojen arkuutta. Nännit myös ovat todella herkät kylmälle nyt.
Onko täällä muita, joilla paha olo vahvistuu nimenomaan iltaa kohden? Herätessä olo on hyvä, mutta jalkeilla olo pahentaa huimausta ja etovaa oloa.
 
Eilen aamulla oli tosi etova olo. Mies suihkutti dödöä ja siitä tuli niin hirvee olo, et meinas laatta lentää.
Tänää taas aamusta etovaa oloa eli pelkään kyl tän pahoinvoinnin kohta alkavan :arghh:

Tissit on superkipeet. Väsyttää ihan kamalasti! Ja iltaa kohden tuntuu, että maha repeää eli turvottaa mukavasti.

Rv 5+6
 
Mulla oireena jatkuvan nälän lisäksi aamuisin etova olo mikä helpottaa kun syö ja juo pitkin aamua kokoajan jotain, napostelen kasviksia ettei tulis turhia kiloja näin alussa :wink Väsymystä ei oo ollenkaan onneks koska joutuu yöt vielä valvoskelee ton esikon 6kk kanssa et on hyvä että energiaa riittää myös päivällä hänen kanssa touhuiluun ja ulkoiluun :)
 
Uusin oire on vuorottainen hikoilu ja palelu yöllä. Tiiätte varmasti sen tunteen kun olette kuumeessa ja palelette peiton alla ja hetken päästä heräätte ihan hiestä märkänä ja pian taas että siihen että palelette.. Lisää hieman tätä väsymystä töissä heräillä yöllä :confused:

Munasarjojen nippailu vähentynyt, mutta nännit ovat edelleen KIPEÄT ja rinnat tuntuu täyteläisemmiltä :wideyed:

Hippu 4+4
 
Risunen, mulla juuri samanlaiset yöt nyt ollu 2 yötä putkeen. Herännykin varmaan 5 kertaa yössä noihin fiiliksiin
 
Risunen, mulla juuri samanlaiset yöt nyt ollu 2 yötä putkeen. Herännykin varmaan 5 kertaa yössä noihin fiiliksiin

Hyvä kuulla, että en ole ainoa lajissaan :joyful:

Lisäytäköön vielä janon tunne oireisiin. Aikaisemmin olen ollut tosi huono juomaa vettä riittävästi, nyt ei tarvitse muistuttaa juomisesta :p
 
Täälläkin on kuumia aaltoja. Saatan mennä villapaidan kanssa nukkumaan, yöllä riisun villapaidan ja nukun ilman peittoakin kun on niin kuuma ja hiki. Jonkin ajan päästä herään taas palellen :p Omalla äidillä on vaihdevuodet menossa niin hänen kanssa vertaillaan oireita :grin On nimittäin nää raskauden aikaiset oireet aika samoja kuin vaihdevuosissa paitsi että vaihdevuosissa ne oireet jatkuu pidempään ja ne ei pääty synnytykseen.
 
Mulle myös tullu nää hikoilu/kylmyys kohtaukset! Nyt on rinnat jatkuvasti myös turvonneisuuden lisäksi kipeät. Vähä meinaa välillä etoa ja pissalle joutuu jatkuvasti. Vihloo emättimessä ja nivusessa välillä.
 
Hyvä kuulla, että en ole ainoa lajissaan :joyful:

Lisäytäköön vielä janon tunne oireisiin. Aikaisemmin olen ollut tosi huono juomaa vettä riittävästi, nyt ei tarvitse muistuttaa juomisesta :p


Heh joo tämäkin tuttu oire! Yöllä on hirvee jano eikä saa nukuttua ennenku saa vettä kaadettua kurkkuun. Silti aamulla herätessä on suu niinku sahara
 
Minäkin liityn tuohon vaihdevuosien oireiluun [emoji4] Eilen viimeksi pistin merkille että vähän väliä saa ottaa villasukat ja päälipusero pois ja sitten kohta ne taas joutuu laittamaan päälle. Ihan uusi oire tuo...Jotenkin huvittavaa

Ruoka ei oikein maistu...Muuta merkittävää ei ole vielä ilmaantunut.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Yöllä ravaan myös vessassa ja herään vähän väliä juomaan. Mutta jos yöllä juo liikaa, niin alkaa taas oksettaa :rolleyes:
 
Viikko ennen plussaa iski ihan hirveä närästys kesti muutaman päivän, mutta ollut poissa sen jälkeen. Plussasta asti rinnat ollu herkät ja kosketuksesta kipeät. Nyt pari päivää ollut väsymystä sekä maha niin turvonnut ettei peitteleminen onnistu, mikä on aika ikävä näin varhaisessa vaiheessa. :hilarious: Nyt rv 5+4.
 
Onko täällä muita, joilla paha olo vahvistuu nimenomaan iltaa kohden? Herätessä olo on hyvä, mutta jalkeilla olo pahentaa huimausta ja etovaa oloa.
Hep! Aamusta ei mitään, töissä pärjään täysin, mutta kun kotiin pääsen niin alkaa se huono-olo. Ja kun oon rauhassa, ei mitään, mutta heti kun touhuaa jotain niin alkaa etomaan :depressed:
 
Ehdin alkuun jo pelästyä kun ei ollut niitä "paljon puhuttuja" oireita eli pahoinvointia ja tissi/nännikipua. Mutta ilmeisesti oireita on yhtä vaihtelevasti kuin on odottajiakin? :)

Verikokeessa olin 27.3 (olin plussanut kotona haaleasti pari pv ennen) ja siitä eteenpäin ei viikkoon ollut oikeastaan mitään oireita. Ehkä välillä vähän tuntui alavatsassa jotain. Ja parina päivänä väsytti tosi paljon (voi johtua myös kahvin vähentämisestä plussauksen jälkeen).

Tällä viikolla yhtäkkiä ruokahalu kasvanut tosi paljon, nälkä tulee todella herkästi. Ei mitään erikoisia mielihaluja, nälkä vain. Myöskin tiistaina saunan jälkeen iltapäivällä tuli huono olo, enkä tiedä johtuuko saunasta vai onko muuten vaan. Myös seuraavana päivänä oli samaan aikaan päivästä huono olo, mutta sittemmin ei ole ollut. Vähän vatsassa välillä on juilinut. Mutta ei muuta..

Ai niin... meinasi unohtua että useamman kerran päivässä vatsa turpoaa käsittämättömäksi palloksi! Ja muutenkin on koko ajan turvonneempi..
 
Nyt tuli sit aamu pahoinvointia. Heräsin sen takia. Ja ei uskalla liikahtaa vessaan. Edes. Voi luoja mä en kestä!
 
rubiibi, toivottavasti ei pahaks mee pahoinvointi!

Täälläkin etovaa oloa aamusta iltaan, hyi. Tänää oksetti jo ennen ku nous sängystä, piti hetki siinä makoilla ja hengitellä ennen ku uskalti nousta :D

Tänää POKS 6+0!
 
Mulla on nyt tää pahoinvointi jatkuvaa ja kamalaa. :sad001 Vielä en oo sentään oksentanut, mitä nyt hampaita pestessä aina refleksi tulee... Mut siis toiset oireet ovat kadonneet, esim. nyt ei kylmä enää, mutta sitten toiset oireet, kuten pahoinvointi, ovat vahvistuneet. Väsyttää edelleen melkein koko ajan, töissä on tuskaa olla pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Kumpa nää iskis vasta illalla, mutta ei, kun alkavat heti aamulla ja jatkuvat iltaan. Lisäksi oon nyt hirmu herkkä ja itken helposti. Ja hajut alkaa oksettamaan heti. Rinnat on isot ja kipeät.

On tässä kaikessa kyllä myös miehellä kestämistä! Onneks hän kuitenkin tukee koko ajan henkisesti ja teoilla. Äsken toi mulle pyytämättä piltin syötäväksi vuoteeseen, kun itse illalla unohdin yöpöydälle varalta jättää.

Raskausviikkoja 6+2. :Heartred
 
Takaisin
Top