Oireet?

Mä en ole koskaan osannut nukkua selälteni. Mulla alkaa nukkuminen Aina oikealla kyljellä :D muuten ei uni tule. Mutta siis kyljellään nukun. Mies nauraa, kun mulla on kamala tyynykasa. Yksi pään alla, toinen jalkojen välissä ja kolmas halityynynä.

Täälläkin flunssa tullut kylään. Lisäksi eilen illalla piti pitkästä aikaa oksentaa. Olin juuri vaivalla tehnyt oikein hyvää ruokaa, niin 2/3 lautaselta syötyäni oli vain pakko juosta vessaan oksentamaan. Tuli ihan täystyhjennys ja taas nenäkin täynnä ruokaa kun niin paineella tuli:hungover:.

Argh:mad:. Ei voi olla totta, tänään taas aamupalat lensi kaaressa vessan pönttöön. Toivottavasti oksentelu ei nyt oikeasti tee paluuta, tämän flunssan kanssa jo tarpeeksi kestämistä. Onneksi parin pv:n päästä on pari päivää vapaata niin saa levätä paremmin. Tänään 15+0.

Häntäluu jomottaa inhottavasti. Muuten olo ihan hyvä. :) Niin ja näin tosi aidon tuntuista unta jossa kerroin iso- ja isoisoäidilleni raskaudesta. :D

Mulla kaikki oireet yhtäkkiä hävinny liitoskipuja myöten, maha kuitenkin näkyy selkeesti ja sydänäänet dopplerilla löyty joten nautin tästä oireettomuudesta :)

Tänään taas noloja hetkiä töissä. Matkustettiin autolla työmatkaa ja siis mulle tuli niin huono-olo yhtäkkiä että olin varma että oksu tulee toisen hienoon autoon. Epätoivoisen kaivoin jonku muovipussin ja aattelin etten kehtaa alkaa tässä vaan oksentaan. Sit lopulta sanoin että nyt on muuten huono-olo ja pysähdyttiin että saan jaloitella ja koittaa oksentaa. Ei sitten enää ulkona tullut.. huh huh. Ja ei ole edes vähään aikaan näin huonoa oloa ollut.

Mulla nyt ollu sitä että pissahätä iskee tajuntaan pitkin päivää ihan yhtäkkiä (siltä tuntuu), ja siinä vaiheessa sit pikasesti vessaan ja kiskomaan housuja alas..ei oo kerta eikä kaks ainoostaan kun sieltä ehtii lorahtaa pöksyihin :sour:

Onko tää nyt oireilua vai onko vaan megahuonot lantionpohjalihakset? :sad001

Kuutio :) en tiedä, mut mä varmuuden vuoksi kyl aloin heti treenaa, ku lirauttelin oksennusta pinnistäessä:) toi pissalla ravaaminen on kyl ihan mahdotonta! Välil vaik olis just käyny, ni jo taas pitää mennä! Varsinki yöllä ärsyttää, ku ei aina saa unta enää sen jälkeen!

Yöllä mun ei onneks tartte juosta pissalla mut päivisin sitäki useemmin:grin
Muuten ei oikeen oireita oo, viikkotolkulla ollu jo hyvä olla! :)

Väsymys painaa mut toki se voi johtua myös tästä aamuvuoroviikosta:oops: tai sit pitää ruveta syömää rautaa pikkuhiljaa.

Etovaa oloa ja herkkä fiilis. Katoin eilen Maa aikojen alussa elokuvaa ja rupesin pillittämään ihan huolella. :D Kuka muistaa?!

Hei tietääks kukaa voinko iha turvallisesti laittaa hydrocortisonii 2,5%:nen? Ohjeis lukee et raskaude aikana voi lyhytkestoisesti ja paikallisesti käyttää, mut jos pitempää ja suuri alaisesti ni lääkärin kaa pitää keskustella. Mulla kädet taipuvaiset saamaa ihottumaa ku menny pilalle vahvoissa pesuaineissa. Yleensä kesäsin ei ongelmaa ni nyt joku aiheuttanu reaktion! :(

Unipeitto muistan elokuvan ja oon itkeny siinä joka kerta kun sen pikku tassun äiti kuolee

Hei tietääks kukaa voinko iha turvallisesti laittaa hydrocortisonii 2,5%:nen? Ohjeis lukee et raskaude aikana voi lyhytkestoisesti ja paikallisesti käyttää, mut jos pitempää ja suuri alaisesti ni lääkärin kaa pitää keskustella. Mulla kädet taipuvaiset saamaa ihottumaa ku menny pilalle vahvoissa pesuaineissa. Yleensä kesäsin ei ongelmaa ni nyt joku aiheuttanu reaktion! :(

Olen ihopolilta ja lääkäriltä saanut ohjeen että kyllä saa ja pitääkin laittaa jos ihottumaa, koska raskaana se mieto kortisoni paikallisesti on paljon pienempi paha mitä ihottuma ja varsinkin sen mahdollisesti aiheuttama ihotulehdus.

Lyhyenä kuurina voi käyttää. Mulla itellä hydrocortisoni kuivattaa ikävästi, joten jos tekee sitä niin lisäks joku hyvä rasva (ei vesipohjanen) käyttöön. Tai vaik kookosöljy.

Olen ihopolilta ja lääkäriltä saanut ohjeen että kyllä saa ja pitääkin laittaa jos ihottumaa, koska raskaana se mieto kortisoni paikallisesti on paljon pienempi paha mitä ihottuma ja varsinkin sen mahdollisesti aiheuttama ihotulehdus.

Lyhyenä kuurina voi käyttää. Mulla itellä hydrocortisoni kuivattaa ikävästi, joten jos tekee sitä niin lisäks joku hyvä rasva (ei vesipohjanen) käyttöön. Tai vaik kookosöljy.

Kiitos! :) joo tää syyhy kutina o jotain nii hirveetä rystysissä ja sormienväleissä :( ja ihoki jo ohentunu ku vuosii sit olin vahvoilla kortisonivoide kuureilla. En voi oikein rasvoja käyttää kun oireilee kun silloin puskee kosteus läpi ja tekee vesikelloille ja kutina on viel pahempaa :'( yön jälkee kosteusvoiteesta nyt jo pikkuvesikelloi ja iho hajoo ku pakko raapii...et parempi se pieni kuivatus nyt hetkeks ja sais rauhottumaan. Ja sit kosteusvoidetta kun parantunu kutinasta. Toivotaa ettei pahene ja ihan halkee kunnon haavoille!

Kardulla onko sulta testattu allergiat? Mille aineille olet pesuaineissa allerginen, ja mahdollisesti myös rasvoissa. Ootko kokeillu käsienpesussa käyttää pesunesteiden/saippuan tilalla suolaa. Se pitää ihon luonnollista kosteustasapainoa yllä ja puhdistaa. Alkuun voi tuntua että kuivattaa, mut se menee pian ohi ja sit iho onkii jo aika hyvä. Ja kun käytät vahvoja puhdistusaineita niin laita aina suojakäsineet, niitäkin pitäisi löytyä eri materiaaleista jos ei perinteiset kumihanskat oo hyvät.

Kardulla onko sulta testattu allergiat? Mille aineille olet pesuaineissa allerginen, ja mahdollisesti myös rasvoissa. Ootko kokeillu käsienpesussa käyttää pesunesteiden/saippuan tilalla suolaa. Se pitää ihon luonnollista kosteustasapainoa yllä ja puhdistaa. Alkuun voi tuntua että kuivattaa, mut se menee pian ohi ja sit iho onkii jo aika hyvä. Ja kun käytät vahvoja puhdistusaineita niin laita aina suojakäsineet, niitäkin pitäisi löytyä eri materiaaleista jos ei perinteiset kumihanskat oo hyvät.

Ei oo testattu mitään vaik lääkärissä ravasinki yhes vaihees. Olin nuorenpana monta vuotta mäkis töissä ja siel ei mitää hanskoi sillo ollu, läträttii paljain käsin kaikis vahvois aineis -.- Olisin päässy omakustanteisiin allergiatesteihin, mut lähin sillon just aupairiks ulkomaille.
En oo kulukkaa et suolal vois pestä, mutta ei toimis mulla ku oon sillekki jollain lailla herkistyny siel mäkissä. Esim. Jos syön paljon suolasii sipsejä niin saattaa alkaa huulii turvottaa ja tulee niit pikkusii vesikelloi ku kosteus puskee läpi :/ sama voi levitä käsiin ja suupielistä kaulalle.
Kumihanskoissa joihinki reagoin, varsinki jos kädet ehtii hikoilla niissä, enkä nyt tiiä varmaks mihin.. mutta nytki mietin et töihin tuli uusii kumihanskoi et onko voinu ragoida niihin. Kaikki desinfiointi aineetki on nou nou et niitä ei kestä. Ihan perus saippuat ja shampoot käy yleensä, harvat aiheuttaa ongelmii.
Hyväku neuvolas kysy onko allergoita, sanoin ei paitsi no pesuaineista voi tulla jotain ihottumaa. Merkkas sen mun neuvolakorttiin. Ens viikolla neuvolalääkäri ni jos ei oo menny ohi ni pitääpä näyttää kädet.

Takaisin