Oireet?

Ajattelin jo et väsymys helpottais kun oli monta hyvää päivää mut mitä vielä. Tää viikko on ollu yhtä tuskaa, aamulla töihin lähtiessä on jo kiukkunen ku ampiainen kun on niin väsyny eikä uni riitä mihinkä eikä jaksais todellakaan yhtään mitään. Töitten jälkeen sama juttu, vois vaan nukkua mutta silti ei tuu uni, kiukuttaa vaan ja kellään ei oo kivaa. Kolme viikkoo tarvis viä jaksaa ennen lomaa.
 
Mä tänään sanoin neuvolassa et kun väsymys on palannu ja otettiin sit hb ni oli laskenu 144:stä 125 et hyvin voi tuolla selittyä. Oon kuitenki jo 2 viikkoo pystyny syömään taas normaalisti et kuinkahan alas on sillon 3 viikon etomisen aikana menny.
 
Mulla on alkanut taas sama ärsyttävä kipuilu kuin esikoisesta. Ensin on iskias eli pitäisi kevyttä liikuntaan harrastella ja vältellä istuskelua. Sitten mulla on alkanut myös mystinen jalkapohjan kipu, joka pahenee seisomisesta. En sit tiiä miten päin pitäisi olla kun istuminen pahentaa toista kipua ja kävely/seisominen toista :confused: Pitäiskö mun nyt loppu raskaus sit kontata? :shifty:
 
Onko muilla lonkat kipeytynyt? Mulla tässä viimesen parin päivän aikana ne alkanu oireileen:confused:
Normaalia?
 
Just Kruuna tänään loin uuden aiheen jossa erityisesti käydään näitä raskausajan kipuja läpi :) mulla kans ollut nyt kauheet lonkkasäryt.
 
Mulla oireet alkaneet helpottaa muuten mutta ongelma on kova vatsa,ei meinaa toimia laisinkaan :( Levolaccia oon käyttän mut ois parempi jos keksis jotain jolla sais ylläpidettyy vatsan toimintaa :/ Ensimmäin raskaus jopa kun ei selkäsärytkään vaivaa ja veikkaan,että kun päivittäin lasten kanssa paljon kävelen ja ulkoilen,saa hyvin liikuntaa :) Nii ja ekassa neuvolassa pissatestissä näkyi joku bakteeri,vaikka ei mitään oireita virtsatietulehdukseen ollut.Sain sitte 5 päivän antibiootit jolloin olo oli aivan järkyttävä,kaikki yleiset haittavaikutukset tuli,mm.hurja pahoinvointi,ihottumaa,vatsa sekaisin...Onneks ei ollut pitkä kuuri.
 
Sitten mulla on alkanut myös mystinen jalkapohjan kipu, joka pahenee seisomisesta.

Plantaarifaskiitti? Mulla tämä vaivana, ajoittain TOSI paha ja välillä ei vaivaa ollenkaan. Ei siis liity mulla raskauteen vaan on ihan yleisesti vaivana. Fyssarilta kannattaa kysellä venytys ja hoito-ohjeita. Liikuntamuotoina uinti tai pyöräily voisi olla sellaisia, ettei kivut niin haittaisi..
 
Ei satu kantapäähän vaan tonne missä vyöhyketerapian mukaan olisi sydän ja keuhkot. Tosin nyt googlettamalla löysin kuvan minkä mukaan 8% oireita on just tossa kohtaa. Ei satu tosiaan minnekkään muualla kuin siihen yhteen kohtaan. Olen viime raskaudessa käynyt parilla lääkärillä tuosta kivusta. Toinen ehdotti lättäjalkaa, mutta ei mulla ole lättäjalkaa. Ostin silti semmoiset pohjalliset, mutta ei ne auttaneet kipuihin ja tosiaan kipuja ei ole muuten kuin raskaana vaikka kävelen tosi paljon. Luulis nyt oikeesti oirehtivan myös muulloin jos syy olisi lättäjalat tms. Itse olen tullut vähän siihen tulokseen, että kun kaikki muutkin paikat löystyy, niin myös tuolla jalkapohjassa varmaan jotkut liitokset ja se sitten olisi sen kivun syy. Mutta en tosiaan ole ammattilainen...
 
Väsymys on alkanut helpottaa ja jaksaa tehäkin jotain työpäivän päätteeksi ja vkl vaik töitä oiski!!

Uutena oireena tullu päänsärky, nyt ehkä viimeset pari viikkoa särkeny useempana päivänä peräkkäin ja ollu sellasta jomotusta..särkylääkettä on pitäny pari kertaa ottaa. Välillä menee ohitte ku vaan kestän sen jomotuksen ja sit saattaa parin tunnin päästä palata uudelleen. Lämpöilyä ollut myös, toisinaan 37.5 ja kuuneinen olo mut sit seuraavana päivänä ei mtn..onko normaalia lämmön nousu raskausaikana?

Alaselkää vihloo, varsinki vasemmalta puolen ja yöllä ku täytyy veskiin mennä ni tuntuu tosi jäykältä ku kumartuu vessanpöntön kannen avaamaan. Alavatsassa myös tuntuu välillä kipuiluja, sellaista venytystä etenkin ja vasemmalla puolen sekin.

Mutta muuten on olo hyvä ja pikkuisellakin oli kaikki hyvin nt-ultrassa ❤️ Ja viikot tällä hetkellä 13+3.
 
Mullakin särkee/jomottaa samalla lailla päätä kuin sulla Alpp1s. Tosin vasta muutaman päivän ollut. Ajattelin että on jotenki vaan niskat jumissa tms. Mut voiko siis johtua raskaudesta?

Lämpöä en oo mitannut..
 
Tää on ollut taas vähän vaikeempi viikko. Hirveetä väsymystä, päänsärkyä, ruokahaluttomuutta ja alakuloisuutta. Pahoinvointikin nostaa taas päätään... Nii ja verta vuotanu joka yö/aamu enemmän tai vähemmän. Ehkä tää tästä taas jossain vaiheessa menee paremmin :) 12+5
 
Mullaki melkein joka pvä särkee päätä (ollu nyt kohta kuukaus..) onneks ei mitää tapposärkyy mut välissä on ollu pakko ottaa lääkettä et jaksaa ton 2v:n kans..
Raskausoire on kyllä.

Täällä 17+5.
 
Täällä kans välillä pahoinvointia edelleen. Varsinkin jos yöllä herää. Sit kauheena juilii ja vihloo vatsaa mutta se johtuu ummetuksesta koska heti kun käy vessassa se lakkaa. Samoin jos rakko täynnä niin saattaa vihloa... outoa
 
Mulla kans toi rakkojuiliminen: en sanois kivuksi, mutta epämukava olo ja helpottaa heti kun käy vessassa. Mulla tää vessaramppaaminen on vasta viime viikolla alkanut, eikä loppua näy.. oletan että kohtu painaa nyt jotenki pahasti rakkoon, kun ajoittui samaan mahan näkyväksi pullahtamisen kanssa. Ärsyttävää!

Mulla myös ollut nyt päänsärkyjä aika usein. Ja ummetus, jipii...
 
Ja tosiaan ummetustakin oli, ainaki hyvin lievää. Ostin apteekista jotaki lääkettä ja parin päivän välein pussillisen ottanu mut nyt ei oo hetkeen tarvinnu ku vähensin banaanin syönnin. Ruukannu aamupuuron päälle pilkkoa aina yhen banaanin ja smoothieen vielä yks, ni nyt oon jättäny puurosta pois ja välillä smoothiestaki
 
Joko teillä muilla on tullut turvotusta? Huomasin tänään, että mulla on toisen jalan jalkapöytä turvonnut. Täytyy koittaa juoda enemmän jos auttaisi. Lisäksi tänään on närästänyt aivan kauheasti. Nytkö ne turvotukset ja närästykset jo alkaa :meh:
 
Joko teillä muilla on tullut turvotusta? Huomasin tänään, että mulla on toisen jalan jalkapöytä turvonnut. Täytyy koittaa juoda enemmän jos auttaisi. Lisäksi tänään on närästänyt aivan kauheasti. Nytkö ne turvotukset ja närästykset jo alkaa :meh:

Mulla eilen illalla oli nilkat vähän turvoksissa ja tosi kipeet! Särki ihan hirveesti työpäivän jälkeen et ei se seisominen pitkään hyvää tee:sad001
Mä kyl juon vettä monta litraa päivässä et siitä ei pitäis olla kiinni.
Edellisessä raskaudessa ei ollu turvotusta tai jalkasärkyjä juuri ollenkaa ja nyt tässä jo tosi aikasin!
 
En muista mihin ketjuun joskus kirjoitin, mutta laitan nyt tähänkin, että toispuoleiset turvotukset/kivut kannattaa ottaa vakavissaan. Yhdellä esikoisen aikaisella foorumilaisella oli uudessa raskaudessa tulppa (nainen nuori ja perusterve). Jos siis turvotus ei lähde pois ja kipu on kovaa, niin äkkiä tutkimuksiin. Sillä saatiin tulppa liotettua pois ja kaikki hyvin. Eihän ne turvotukset ja kivut aina pahaa tarkoita, mutta kannattaa tutkia.
 
Oon kohta varmaan jo oireeton :D tänään eka kerta aikoihin, kun oksensin vaan kerran. Ja nämä yrjöilythän painottuu aamuihin.
Tai no onhan mulla edelleen se outo, et otsa ei tykkää kuumasta :D
 
Turvotusta täälläkin. Ekan kerran aloin epäillä raskautta kun yhtenä iltana oli sukista jääny nilkkoihin painaumat. Eilen oli jalat tosi turvoksissa ja sit ku tuol pihal istuin pienen hetken osittain jalkojen päällä hiekalla niin kivistä jäi syvät painaumat jalkapöytiin ja ne ei meinannu millään lähteä pois. Sormustakaa en oo pariin viikkoon uskaltanu enää pitää ku turpoo sormet niin herkästi.
 
Takaisin
Top