Oireet

onko joku muu kokeillut kohdunsuun tilanetta itse? kokeilin tänään ja luulen että olen cm auki. 1,5vkoa sitten olin pehmeä kiinni ja jäljellä 3cm.

Olen kokeillut varovasti puhtain käsin. Auki lienee pari cm ja kaulaa jäljellä ehkä juuri ja juuri saman verran, pehmeä. Tosin ammattilainen en ole, mutta verrattuna ei-raskaana olevaan tilaan osaan verrata aika hyvin, kun oman anatomiansa tuntee. :)

Tämä väsymys on kyllä jotain ihan ylitsepääsemätöntä! Mitään ei jaksa tehdä, voisi vain nukkua koko ajan ja pelkkä ajatuskin johonkin toimeen tarttumisesta on ihan ylivoimainen. Jospa se keho vain laittaa äidin lepäämään ennen synnytystä? :)

Sama täällä, sohvaa on tullut kulutettua jo niin paljon, että tulee "makuuhaavoja". Mitään ei viitsisi tehdä. Paitsi syödä, jos joku olisi tehnyt ruokaa!

Täälläkin kelpais istua valmiiseen pöytään. Mut teen niin kauan kun jaksan. :)

Olen kokeillut varovasti puhtain käsin. Auki lienee pari cm ja kaulaa jäljellä ehkä juuri ja juuri saman verran, pehmeä. Tosin ammattilainen en ole, mutta verrattuna ei-raskaana olevaan tilaan osaan verrata aika hyvin, kun oman anatomiansa tuntee. :)
Miten tunnet sen että olet auki? Olen löytänyt kohdunkaulan kyllä. Kovin pehmoinen, en löydä paljon reunoja siinä. Taitaa olla aika ylhäällä etten oikein ylety. Ja löysin myös mielestäni sen "reiän" ja sainkin sormeeni siihen mutta sitten en pidemmälle. Tuntui kun joku kalvo tuli heti vastaan ja nyt ihmettelen että oliko se limatulppa vai kohtu jonka tunsin....

En tiedä siis, onko koko matkalta auki, mutta ainakin ulkosuu on auki reippaasti. :) Voiko tuota edes ilman ultraa tietää, että onko sisäsuukin auki?

Mä oon kans koittanu kokeilla, mutta on niin ylhäällä etten edes yletä sinne.

Taas ollut muutamana päivänä vilkas vessankäynti kakkoshädälle. Sekä vähän lisääntynyttä suppareita ja painaa peffaan niiden aikana. 37+5

Uneton yö takana. Jotenkin todella levoton olo. Kädet puutuili. Vatsaan ja selkään sattuu mutta en osaa sanoa onko supistuksia vai suolen väänteitä. Maha mene kyllä kovaksi mutta ei joka kerta ja varsinkin seistessä tuntuu melko voimakasta paiketta. Vähän samanlaista kipua kuin sillon jos ripulissa vatsaa vääntää. Mutta vatsa ei ole sekaisin. Hassua miten sitä ei taas muka tunnista mikä on mitäkin. Olo jotenkin todella huono ja väsynyt tällähetkellä.

Täälläkin huonosti nukuttu yö takana! Joskaan en sanois että mua ois supistellut, lähinnä sellasta vihlovaa, tuikkivaa kipua ajottain. Uni vaan ei riitä enää.. Kai luonto alkaa valmistaan tulevaan [emoji16]

Onko muilla niitä kauhistuttavia sukkapuikkokipuja? Illat on ihan kauheita kun vauva työntää päätään alaspäin ja se vihlominen....yksi ilta tuli ihan vedet silmiin kivusta. Kai se vauva siellä tekee tilaa itselleen ja auttaa synnytyksen käynnistymiseen :)

Väillä on ollut, mutta ei ihan hirveästi..

Minä synnytin unissani jo koko viime yön! :D Meni vedet ainakin kymmenen kertaa ja todelliset supistelut sekoittuivat hyvin uneen. Aamulla oli kyllä pakko kokeilla, että onhan sänky vielä kuiva! :D

Laitoin jo petarinsuojuksen alle äp kosteussulun, jos sattuukin vedet menemään yöllä. Jos vähän suojaisi sänkyä. :)

Mulla tulee niitä sukkapuikkoja oikeestaa aina seistessä ja kävellessä. Pakko välillä ihan kyyristyä kun tekee niin kipeetä. Mulla tullut jo monen monta viikkoa ja selkeästi joka raskaudessa vaan aikasemmin ja kovempina

Mulla on ollut sukkapuikkokipuja n. kuukauden, jos oon ollut kovasti liikkeessä. Ne on kyllä inhottavia, mutta onneksi vaan nopeita vihlaisuja.

Mulla on enemmän vaivoja jos istun paikallani koko päivän kun että meen kävelylle jne.
Lapset sai jonkun flunssan nyt viikonloppuna, toivon niin että vastustuskykyni on hyvä ettei tarvii ruveta sairastamaan nyt loppumetreillä enää. Plöö..
Huomenna neuvola ja viime kerralla toivon jo salaa ettei olisi tarvinnut enää mennä neuvolaan.
Rupee jo potuttaa tämä odotus samalla kun pelkää/miettii synnytystä ettei ikinä enää.. saako peruuttaa koko homman nyt? :woot:

Oletteko te muuten olleet kipeänä raskausaikana noin muuten? Itse juuri tajusin, etten ole ollut kertaakaan kipeänä tässä 8 kk aikana!

Sitä sanotaan, että raskauden aikana immuniteetti huononee. Jostain syystä minäkin olen ollut vähän kipeänä. Ainoastaan jonkun nielutulehduksen sain kun mies ja lapsi oli kipeänä. Esikoista odottaessa taisi ihan lopussa olla flunssainen olo.

Noron sairastin rv15. Kiersi kyllä koko perheen, paitsi mies jostain syystä säästyi.. nyt on ollut kurkku vähän kipeä, mutta muuten en ole ollut kipeänä. Reumakin ollut remissiossa.. viime raskaudessa oli sama, että olin kerran alkupuolella kipeänä ja muuten ei mitään.

En kyllä oo ollu kipeenä, siis ihan jotain mininuhaa täs nytte, mut en tiiä voiks sitä laskee. Ei ees mitää niistämistarvetta niin aikamoinen nössönuha :wacky:

Takaisin