Oireet

Minä syön Maltofer tippoja, eikä niistä ole tullut sivuvaikutuksia, mutta en ole vielä aloituksen jälkeen ollut mittauksessa, että onko auttanut.

Maltofer-purutabletin voi myös niellä. Ja makuja on monenlaisia, kaakaolta se minusta maistuu..tie sitte onko niitä erilasia, mutta mun mielestä ei ole ollenkaan pahaa lääkkeeksi. :happy: Kokeilemalla se varmaan selviää.. toki kallista kokeilua, ei ole ainakaan jotkut raudat ihan halvimmasta päästä o_O

Onko kenelläkään muulla enää etovaa oloa/pahoinvointia? Täällä edelleen aamuisin. Oksentaa ei onneksi tarvitse enää niin usein mutta nieleskellä aamulla saa ettei se tulisi. Edellisissä raskauksissakin kestänyt pitkään.

Mulla on välillä huonovointisuutta aamuisin jos kerkee liian kova nälkä tulla. Oon käyny kakomassakin muutaman kerran muttei mitään ole tyhjästä vatsasta ulos tullut.
Samoin iltapäivisin lähestulkoon joka päivä huono olo :( oksentaa ei ole onneksi tarvinnut.

Toisilla rauta myös aiheuttaa ripulia tai löysää vatsaa, eli voi jopa auttaa ummetukseen. Itse otan nestemäistä iron vital f, se on vähän vatsaystävällisempi ollut ainakin minulle ja aiemmin nostanut tehokkaasti hemoglobiinin.

Mulla menee just vatsa sekaisin ja viime raskaudessa otin jotain floradex tai jotain sinnepäin mehua. Pahaa oli, mutta join muutaman viikon ja hemppa oli noussut eikä tarvinnut ottaa enää. Muutenkin koitan syödä rautapitoista ruokaa. En haluaisi alkaa juomaan sitä mehua. Mitään tietoa ei ole tän hetken hemoglobiinista.

Floradix on myös hyvä, olen sitäkin käyttänyt. Tärkeintä on vaan muistaa ottaa tyhjään mahaan aterioiden välillä ja muistaa että kalsium ja kofeiinin häiritsee imeytymistä ja c-vitamiini auttaa.

Täällä kans vielä yksi pahoinvoiva. Oksentaa ei onneksi juurikaan enää tarvitse. Tuosta alkuraskauden non-stop oksentamisesta jäi vaivaksi järjetön närästys joka myös aiheuttaa huonoa oloa. Ja kokoajan on joku flunssa päällä ja limaa nousee ällöttävästi ylös. Olo ei varsinaisesti ole hehkeä :bored:

Mulla on vain aamuisin yökkäysrefleksi tosi herkässä. Riittää, että aivastaa tai yskii niin tulee yökkäys. Pahoinvointia ei ole.

Siis muitakin jota on ihan hirveesti alkanut itkettämään ja herkistymään? Siis aivan järkyttävää. Tuntuu että illatkin menee herkästi sängynpohjalla. :( tuntuu vaan että on kaikki niin peestä ja ei jaksais mitään. Mieskin ärsyttää jo sen läsnäolo. Nå toivottavasti taas kääntyy rv. 23+3

Mulla on lisääntynyt kans toi itkuherkkyys tosi paljon. Mies saa mut niin itkun partaalle. Mä en kestä mitään riitelyä nyt ollenkaan enkä mitään vastoinkäymisiä. Tää on tuttu tunne jo esikoisen odotusajalta. Keskiraskauden tienoilla alkaa taa hysteerinen käyttäytyminen ja loppuraskauden olen sitten ihan pimeä [emoji23]. Mulla oli kyllä esikoisen raskaudessa diagnosoitu raskauden aikainen masennus. En tiiä onko mulla taas samaa ilmoilla. Sinänsä kumma kun en ole muuten koskaan ollut masentunut elämäni aikana, mutta nää raskausajan hormonit saa mut ihan sekaisin. Synnytyksen jälkeistä masennusta ei luojan kiitos ollut. Vain parin viikon baby blues [emoji4].

Itkuherkkyyttä on täälläkin, lähinnä ihmeellisistä aiheista. Tänään näin Juhla mokka-mainoksen missä haastateltiin kätilöä ja lopussa nousi kyyneleet silmiin :D

Minua itketti kävellä kauppaan suruliputuksessa.. :D Mutta juu, itku tulee kyllä hyvin hyvin pienestä!

Joo, herkistymistä ja itkua täälläkin, kaikesta ja ei mistään. Mutta on myös (lisääntynyt) semmonen juttu että nauran herkästi. Kakka- ja pierujutut parhaat.... :wacky:

Mulla ei oo itkuherkkyyttää ollenkaan. Vi***usta senkin edestä. Ärsyynnyn niinku ihan kaikesta ja joudun nieleskellä kiukkua etten ihan raivohulluks rupee :D mies raukka saa kyllä osansa tästä...

Meillä on kans itkuherkyyttä havaittavissa paljon. Mies jo eilen nauroikin, että voi meidän pikku mammaa.
Olen itkenyt mm. myös juhla mokan mainokselle, äitienpäivälahjaksi sain 2v 10kk itse tekemän kortin ja korun lahjaksi, tv:ssä lopetettiin sairas kotieläin. Ja ai niin loppuviikosta oli töissä puhetta ohjelmasta, jossa oli ollu vauvasurmasta (itse en oo kattonut ohjelmaa) minun piti lähtiä pois, kauhealta tuntui kuunnella

Itkuherkkyyttä täälläkin ja vielä semmoista, että se ei lopu! Joku kun alkaa itkettämään niin se ei ole mitään kostuneet silmänkulmat -tyylistä vaan kunnon vetistelyä eikä meinaa saada itseään kasaan millään. Luin eilen junamatkalla mtv3 sivuilta naisesta, jonka lapsi oli kuollut kohtuun juuri ennen laskettua aikaa. Kyllä itketti ja kovasti :'(

Takaisin