Oireet

Ystävän kaverin vauva kuoli kohtuun täysiaikaisena tässä ihan pari viikkoa sitten.. :/ Ei kenellekään toivosi kyllä sitä!

Mä olen lukenut paljon viime aikoina noita ikäviä juttuja. Niitä oli nyt paljon joka paikassa kun lauantaina oli vissiin lapsettomien lauantai. Itkin kun luin tota kohtukuolemajuttua. Ja sitten naisesta jolla on ollut kymmenen keskenmenoa eikä vieläkään lasta [emoji22].

Nuo on ihan hirveitä :( Ja saa itselleen sen epävarman olon, että miksi oma raskaus etenisi loppuun asti ja joskus saisi vielä pidellä tätä mahassa potkivaa kaveria elävänä sylissä. Ja taas alkaa itkettää...

Mulla ollut nyt ihan jäätävää heikotusta. Oon erittäin kiireisellä osastolla töissä sairaalassa. Lääkärinkierrot kestää useamman tunnin ja siellä joutuu seisomaan sen ajan ja muuten juoksemaan pää kolmantena jalkana.

Hyvä ettei taju lähde. Lisäksi useita supistuksia töissä ollessa. Niitä tulee kotonakin ja välillä ihan levossakin maha menee kovaksi ja kiristäväksi.

Huoh... kauankohan sitä enää pystyy töissä olemaan...:hungover:

Täälläkin itkuherkkä. Kaikki vaan itkettää ja masentaa tällä hetkellä. Väsymys tekee osansa tässä kun ei vaan yksinkertaisesti jaksa mitään eikä mikään huvitakaana. Mä haluun jo et olis syksy ja raskaus ohi!!!

Häpyluun kivut. Siis ollut muutamia viikkoja vihlaisuja tuntemuksia alapäässä. Nyt tänään on ollut koko päivän että sattuu ja vihloo jopa levossa. Rv 23+5. Onkohan nyt vain liitoskipuja vai enteileekö jotain jo? Pitäisikö neuvolaan soittaa asiasta? Viime viikolla tein melko raskaita nostoja töissä tyhmyyteni.. siirsimme soutuveneen ja pari muutakin liian painavia juttuja..

Mulla on alkanut öiset lonkkakivut. Usein joutuu vaihtaa asentoa ja vauva siitä innostuu potkuttelemaan. Häntäkin varmaan ärsyttää kun äiti kääntyy kymmeniä kertoja yössä eri asentoon. Tyyny jalkojen välissä nukun, mutta eipä se vie kipua pois. Helpottaa kyllä hieman.
Muuten mulla on kyllä niin hyvä olo, että omalle äidilleni sanoin eilen, että oispa aina raskaana [emoji3]. Ehkä siihen joskus kyllästyisi [emoji3].

Mulla ei oo erityistä itkuherkkyyttä, mutta en pysty lukemaan mitään vauvoihin tai lapsiin liittyvää surullista uutista. Koitin just lauantaina lukea noita artikkeleita lapsettomuudesta, keskenmenoista ja kohtukuolemista, mutta piti lopettaa kesken :sorry:

Muuten olo on mitä parhain :) Etureppu vain kasvaa ihan hurjaa vauhtia, mutta muuten ei oo vaivoja eikä kolotuksia vielä. Turvotuskin loistaa poissaolollaan toistaiseksi. Nautin nyt joka päivästä, koska tiedän, että on vain ajan kysymys, koska loppuraskauden tukaluus alkaa :rolleyes:

Mariejohanna kuulostaa liitoskivuilta. Mulla kovia kipuja ollut jo monta viikkoa.

Mäkin oon tosi itkuherkkä, joka päivä se itku tulee jostain :D musiikki etenkin herkistää, tänäänkin aamulla töihin ajellessa sai vuodattaa kyyneliä kun radiosta tuli Suvi Teräsniskan elämäni miehiä :D

Mäkin itkin eilen ku luin mll sivuilta "vinkkejä" uhmaan:D oli jotenki nii hellyyttävästi kirjotettu :D esikoisella menossa IHAN JÄÄTÄVÄ uhma.. :D

Tissikipu on toisessa rinnassa aika kovaa! Kiinni meneviä neuletakkeja ei mulla montaa ole niin vaikka muuten on lämmin niin tissejä palelee! Säikähin eka et mikä sydän kipu tää on kun vasemmalla tuntuu, mutta taitaa se ollakin vaan tissi :D Muuten hyvä olo, oon nauttinut ihanasta masusta ja ulkonakin ollut ihanaa tepastella kun lämpimiä ilmoja niin ei toppahousuja enää tarvitse. Toki voimattomuutta on ja hengästyttää kun rautalääke ei ole koskaan mulla täysin tepsinyt. Silti nautin tästä varsinkin kun on viimeinen kerta, ja tosiaan tämä on vasta pientä loppuraskauden kurjuuteen verrattuna :D

Liitoskipuja, virtsankarkailua, hengästymistä, itkuherkkyyttä ja helposti ärsyyntymistä. Muuten on olot aika hyvin tasaantuneet. Rv 22+5

Turvotusta, väsymysta... Maha alkaa olla tiellä kun laittaa esim. kenkiä jalkaan ja sitoo nauhoja, tietty kummarrus-asento tuntuu tosi ilkeältä, tuntuu että maha kramppaa jotenkin.

Aivastaessa saa täälläkin kyllä olla tarkkana ettei lirahda housuun... 21+2

Jotenkin tuntuu että on tosi oireeton jakso meneillään, mutta kun alkaa miettimään niin löytyyhän niitä oireita. Turvotus, virtsankarkailu, liitoskivut, selkäkivut, maha rupee olemaan tiellä, kokoajan ärsyttää pienetkin jutut....onhan näitä.

Vointi on erittäin hyvä ja maha jo iso :happy: Oireita ei juurikaan ole ollut alun väsymyksen jälkeen. Valkovuotoa tulee sen verran, että pikkuhousunsuojaa saa käyttää päivittäin. Samoin pissaa lorahtaa helposti aivastaessa :oops: Muuten nautitaan rauhallisesta keskiraskaudesta. Nyt rv 23+6

Mulla myös vointi hyvä! Maha kasvaa vauhdikkaasti. Hieman normaalia väsyneempi olen, mutta se onkin varmaan ainoa negatiivinen oire. Olen odottanut mielialan vaihteluita ja muuta hurjaa, mutta ehkä kuulunkin heihin kelle niitä ei tule. Se kävis kyllä! Nyt 25+0

Täälläkin on ollut muuten hyvin vähäoireista, mutta noron jälkitautina iski närästys... Toivottavasti ei jää loppuraskauden pysyväksi vaivaksi! Itkuherkkyyttäkin on siinä mielessä, että liikutun varsin helposti nyt.

Mulla vaihtelee oireet ihan päivittäin. Selkävaivat nostaa päätään, lonkkakipua öisin, kuivat nenän limakalvot ollut alusta asti, päänsärkyä ajoittain , rinnat kipeät edelleen, pintakuiva iho, mutta finnejä satelee leukaperiin [emoji35]. Itkuherkkyyttä, seesteistä oloa ja kaikkea siltä väliltä [emoji2].

Takaisin