Oireet

Tuo veritulppa tuli itsellekin mieleen. Ja äitini myös sillä pelotteli. Jos huomenna vielä kipeä niin lähden istumaan tkn akuuttijonoon. Tänään ei sinne kyllä huvittanut lähteä 1,5vuotiaan kanssa. Huomiselle on hoitopäivä varattuna kun olisi työpäivä. Kaveri meinasi ettei työterveys varmaan ota tuon vuoksi vastaan.

Huomiselle on hoitopäivä varattuna kun olisi työpäivä. Kaveri meinasi ettei työterveys varmaan ota tuon vuoksi vastaan.

Itse ainakin soitin työterveyteen ja sain tulppaepäilyn vuoksi akuuttiajan ja suoraan ultraan. Toki mulla on aiempi tulppa taustalla ja taipumus, niin ottivat vakavasti. Enkä kyllä keksi mitään vaivaa miksi eivät ottaisi työterveyteen.. Meillä on kyllä hyvä ja kattava työterveys.

Isabella toivottavasti ei olisi tulppaa, mutta hyvä jos käyt tarkistuksessa!

Tais olla ekat liitoskivut tänään, rv 16+6. Olin haravoinut ja kyykkinyt pihahommissa, siitä suoraan kävelylle. Kävellessä särki häpyluihin ja kipu levis peräpäänkin puolelle, eiköhän ne liitoskipuja ollut.

Tänään alkoi si-nivel reistata. :/ Liitoskipuja ollut myös enenevissä määrin. Alkoivat heti plussan jälkeen, mutta välillä on onneksi ollut parempia päiviä. Onneksi eivät estä vielä liikkumista, mutta sitä odotellessa..

Itse ainakin soitin työterveyteen ja sain tulppaepäilyn vuoksi akuuttiajan ja suoraan ultraan. Toki mulla on aiempi tulppa taustalla ja taipumus, niin ottivat vakavasti. Enkä kyllä keksi mitään vaivaa miksi eivät ottaisi työterveyteen.. Meillä on kyllä hyvä ja kattava työterveys.

Juu varmaan riippuu myös millaisen sopimuksen työterveys ja työnantaja ovat tehneet. Eivät meinanneet ottaa mua selkävaivojen vuoksi alkuraskaudessakaan, mutta sain puhuttua että eikös se myös työkuntoon vaikuta vaikka olisi kuinka raskaudesta johtuvaa.

Tänään alkoi si-nivel reistata. :/ Liitoskipuja ollut myös enenevissä määrin. Alkoivat heti plussan jälkeen, mutta välillä on onneksi ollut parempia päiviä. Onneksi eivät estä vielä liikkumista, mutta sitä odotellessa..

Täällä alkoi kans reistailu aika alkuvaiheessa. Nyt ollut jonkun aikaa sen suhteen parempia päiviä. Oon yrittänyt muistaa tehdä jumppaohjeita mitä saanut. Joka raskaudessa oon selän vuoksi joutunut jäämään aikaisemmin töistä pois, joten odotettavissa myös tässä. Tässä kun nostellut 13kilosta pyllynpesulle niin yrittänyt muistella miten silloin homman hoidin kun odotin kakkosta. Sullahan niitä on kaks jota saa nostella.

Kokkolassa sanottiin neuvolassa että nimenomaan neuvolan kautta kaikki vaivat ja saikut. Työterveys ei kuulemma ota mitään kantaa raskaanaoleviin. Oisko sitte paikkakuntakohtasia erojaki..?

Täällä alkoi kans reistailu aika alkuvaiheessa. Nyt ollut jonkun aikaa sen suhteen parempia päiviä. Oon yrittänyt muistaa tehdä jumppaohjeita mitä saanut. Joka raskaudessa oon selän vuoksi joutunut jäämään aikaisemmin töistä pois, joten odotettavissa myös tässä. Tässä kun nostellut 13kilosta pyllynpesulle niin yrittänyt muistella miten silloin homman hoidin kun odotin kakkosta. Sullahan niitä on kaks jota saa nostella.

Niinhän noita on.. :/ Onneksi ovat melko sippoisia tyttöjä, mutta kyllähän se tietysti tuntuu, vaikka pyllyä pestäänkin vain aamuin illoin ja kakkavaippojen jälkeen.

Muuten noita joutuu tietysti jonkun verran sylissä kantamaan, vaikka kävelevät onneksi itse jo kaikki lyhyemmät matkat ja siirtymiset. Se vain, että kun keksivät autotien vieressä tai muussa vaarallisessa paikassa, että äidin kädestä ei haluta pitää kiinni ja juoksevat karkuun, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa kaksi taaperoa kainaloon ja kantoon. Illalla sen sitten aina huomaa..

Tästä ei edes saikulle pääse! :D

Kokkolassa sanottiin neuvolassa että nimenomaan neuvolan kautta kaikki vaivat ja saikut. Työterveys ei kuulemma ota mitään kantaa raskaanaoleviin. Oisko sitte paikkakuntakohtasia erojaki..?

Meillä taasen piti nimenomaa mennä työterveyden kautta raskausvaivoista, ku ei välttämättä ois ollu työnantajalle pätevä, jos muu kuin oma työterkkarilääkärin ois lausunnu. Jänniä nää erot. :grin
Ite loppuraskaudesta ravasin sit kolmen päivän välein työterveydessä, kun ei pystyny töitä tehdä ja työnantaja ei pystynyt korvaavaa työtä tarjoamaan.

Kyllähän työterveyden täytyy ottaa vastaan jos jokin asia heikentää työkykyä tai jos on työkyvytön.
Toki kaikki perus raskausjutut ei välttämättä mene. Kaikki riippuu toki paljon siitä millainen sopimus työnantajalla on työterveyden kanssa. Minua ohjeistettiin ainakin neuvolassa että mikäli on työkykyyn liittyviä juttuja niin voi hyvin olla työterveyteen yhteydessä ja meillä työnantaja toivookin että käytetään työterveyttä. Meillä työterveyteen kuuluu ihan yleislääkäri ja hoitaja, ei erikoissairaanhoitoa.

Onko muilla alaselkä/pakara vaivannu? Mulla alko jo ihan alusta saakka väsymään selkä töissä(seisomatyö) ja kun kotiin pääseeja hetkeks istahtaa tai menee makaamaan niin siitä ei meinaa päästä enää ylös tai käännettyä kylkee. Kävelemään kun lähtee niin sattuu niin lujaa että meinaa tipahtaa jaloilta siihen paikkaan.. :( työfyssarilla ja lääkärillä käyty mutta ei kuulemma mikään oikein auta.. viikkoja nyt 15+1, ensimmäistä odotan ja maha näkyy jo selkeesti, tiedä sitten johtuuko siitä että näin nopeesti maha alkanu kasvaa. Kiinnostais tietää onko muilla ollu samanlaista selän väsymistä ja viiltävää kipua alaselässä/pakarassa..

Minulla on nyt toinen raskaus. Edellinen oli kaksosraskaus ja siinä selkäoireita + liitoskipuja oli vasta ihan lopussa. Nyt liitoskivut alkoivat rv5 ja si-nivelvaivat nyt rv17. Tähän vaikuttaa varmasti paljon se, että itselläni raskauksien väli on vain 1,5v, eikä keho ole varmasti vielä edellisestä koitoksesta täysin ehtinyt palautua.

Ristiselkä on ollut tänään ihan tulessa ja nivuset sen tuntuiset kuin olisi synnyttänyt sarvikuonon. Tuntuu ihan tässä paikoillaan makoillessakin.. joillekin auttaa si-tukivyö, mutta liitoskipuihin ei oikeastaan ole mitään pätevää hoitoa. Kiva olla vain ihan rampa jo ennen puoliväliä. :(

Syyskuinen17, kuulostaa ihan mun vaivoilta. Mulla on siis iskiasvaivoja nämä ja näitä ollut satunnaisesti jo ennen raskauttakin. Juuri ton selän väsymisen oon huomannut jo alkuraskaudesta. Nyt varsinkin kiireisten työpäivien jälkeen, jos hetkeksi istun alas tai otan hetken lepoa, meinaa jalka pettää alta kun nousen. Pakaran keskelle tulee kipeä pistos ja kipu säteilee myös alaselkään.. Kuulostaa samalta, mutta toki voi olla muutakin. Olen tän kanssa vielä pärjännyt ihan hyvin, mutta saa nähdä jatkossa.. o_O Viikkoja 16+2.

syyskuinen17, täällä on samaa vaivaa melkeinpä jo alusta asti. Oman fyssarini mukaan jo mahdollisesti hormonit vaikuttaa. Itselläni samaa ollut joka raskaudessa, mutta kahdessa ensimmäisessä ei kai ihan näin alusta. Nyt ollut taas hieman parempana mutta ihme jos ei loppua kohti huononisi.

Täällä myös hyvin saman kuuloista vaivaa. Itsellä istumatyö ja tuntuu että vaikea päästä satulatuolista enään liikkeelle jos pidempään istuu.
Sitten jos seisoo sillai lantio vinossa, paino toisen jalan päällä niin siitä ei meinaa enään saada painoa siirrettyä molemmille jaloille.
Aikasemmissa raskauksissa nämä vaivat tulleet selvästi myöhemmin.
Hormoonithan tuohon lantion avautumiseen ja sen aiheuttamiin kipuihin vaikuttaa, että synnytys taitaa olla sit ainoa mikä oikeasti auttaa.
Kyllä mä nyt meen fyssarille käymään, kun lääkäri suositteli, mutta ei siitä oikein apua ole ollut.

Mulla oli edellisessä raskaudessa just tollasta jalan pettämistä ja pakarakipua. Mä sain apua terveyskeskuksesta saadusta tukivyöstä ja pystyinkin olemaan töissä loppuun saakka

Mies on parina iltana tehny mulle gua sha-hoitoa alaselkään ja se on auttanut, täytyy pitää säännöllisenä nuo hoitokerrat niin saa varmasti vielä paremman hyödyn. Mulla siis alaselkä on todella kipeä enkä pysty sukkaa laittamaan jalkaan niin että seisoisin vaan vasemmalla jalalla. Kääntyminen sängyssä sattuu myös lonkkiin ja selkään..

Juuri samanlaisia oireita mulla mutta työterveyslääkäri sano ettei oo vielä kuulemma issiasta.. juuri tuo että tulee pakaran keskelle,mulla oikeelle puolle semmonen viiltävä kipu ja säteilee sit jalkaan ja alaselkää. Jos yritän hieroo tai painella sitä niin ei löydy sellasta kohtaa josta painaessa helpottais.. millanen se tukivyö sit on? Niitäkin tuntuu olevan niin paljon erilaisia.. muistatteko tiettyä merkkiä tms? :)

Takaisin