Oireet

Mä nään painajaisia :sorry: toivottavasti ne ei jatkuis pitkään. Mun painajaisissa mun läheisille etenkin miehelle sattuu aina jotain kamalaa ja herään paniikissa ja itkuisena.. onko muilla samaa vaivaa? Lisäksi siis olen superväsynyt kokoajan.

Verano minkä viikon ultra sinulla? Nuo repäisy kivut on inhottavia kun tuntuu että vauvalle sattuu jotain vaikkei oikeasti Satu :joyful:

Ökkis Mulla sama tilanne... mutta ehkä sitä energiaa jostain kohta tulis :) täytyy keksiä muksulle sellaista touhua mitä voi itsekseen tehhä!

Mulla on nyt alkuraskaus ultra tuolla lapsettomuuspolin puolella, sitten vasta kun sen on käynyt niin neuvolaan otan yhteyttä, tänään ois niinkuin 7+0 vissiin, mä olen ihan pihalla noista viikkohommista...

Sitruunalilja: Mulla oli vasta hirvee yö unen takia. Ja Älytön väsymys myös.

Mullakaa oo mitää hajuu noista viikoista. Menkka appin mukaan tänää ois 6+0 ja menkoista eli sama päivä ku menkat alko niin siit 5+6.. Pelottaa kyl keskiviikkonen ultra, että mennää liian aikaisin. Mut tää täti on jo toistamiseen ollu hirmu hätähousu varailee liian aikaisin ultria..

Mulla toi laitettiin tälle päivälle, että mahdolliset sydänäänet kuuluisi ja lääkäri ei vissiin viime viikon loppupuolella ollut paikalla.

Oksettelua tänä aamuna, ja kait tuo jännitys tuo oman lisän. Yleensä kun hermostun niin menee vatsa sekaisin, ja saa istua pöntöllä, nyt kun sitä kaipaisi niin ei mitään...
Ja jos katsoo telkusta ohjelmaa kaltoinkohdelluista eläimistä ei olo parane yhtään. Tippa linssissä. Pitäisköhän suosiolla mennä vähäks aikaa nukkuu, jos saa unen päästä kiinni.

Täälläkin karsee yö takana. Lavat ja kylet löi niin jumiin etten voinu olla missään asennossa. Tajusin vasta aamuyöllä mennä lämpimään suihkuun ja sain sen avulla vähän lapoja rennoks että sai nukuttua vähä. Mut kyllä tuntu että mielenterveys loppuu kesken. Voikohan raskaus lisätä lapajumeja? Mulla esikoisenkin alku raskaudesta veti lavat niin juntturaan että piti käyä hierotuksella useemman kerran. Toki on mulla ennenki lavat oireillu mut nyt raskauksien aikana tuntunu menevän paljon kipeemmäksi. :(

Nää olot vaa pahenee ja koht ei mikää ruoka mee äklöttämättä alas ja pääsärkyjä vain.. Voila!

"jokainen raskaus on erilainen" joopa sanon minä, missä miun ne äklöttämät raskaudet on?

Täällä kans väsymystä. Lisäks repäsykivut voimistunu, esim. kyljen kääntäminen sängyssä pitää tehä varovaisemmin, muuten vihlasee. Pahaa oloa ei oo, mikä on toisaalta ihan hyväkii, mut toisaalta pelottaa onko kaikki kunnossa. Mahaa turvottelee varsinkii iltaa kohden.

rv 6+6

Tsemppiä kaikkien oireiden kanssa kärsiville!

Ökkis mulla meni viikonloppuna hartiat ihan jumiin kun kannoin esikoista kantorepussa :/ Ei oo ennen mennyt ja oon kantanut lähes päivittäin ja pitkiäkin aikoja kerrallaan. Ehkä se raskaus voi jotenkin vetää jumiin?

Pilvilinna mullakin tuntuu ettei mikään ruoka maistu. Äsken hain kaupasta viinirypäleitä, appelsiinia, jaffaa ja riisifruttia jos niillä vaikka pärjäis. Aamulla otin vitamiinit ja ne meinas tulla samantien ylös..

Pitäsköhä miun passittaa miehen etsiä mun rannekkeet koha töistä tulee, kun itse ei oikein kykene juuri mihinkää. Onko kellään se ohje olemassa? En muista kolmen vuoden takaisia ohjeita mis se akupiste tarkalleen sijaitsi.

Ulkomuistista lyhyt versio rannekkeen ohjeesta: ranteen taitekohdasta kolme sormenleveyttä (nimetön taitekohtaan) -> etusormen alla ranteen keskikohdassa on akupiste.

Mulla on tänään ollu tosi huono olo rannekkeista huolimatta. Lounasta en pystyny syömään kokonaan. Viime viikolla tosi herkkuna pitämäni ruoka ei enää tänään maistunutkaan ollenkaan... Ei oo kuitenkaan tarvinnu oksentaa, eli siihen nuo rannekkeet mulla auttaa. Oon ihan tosi väsynyt ja flunssaakin meinaa pukata... Maha oli jo aamulla melko iso, kun aiemmin on turvotellut lähinnä iltapäivällä ja illalla. Rv 8+2.

Raskausvitamiinien ottamisen oon muuten suosiolla siirtäny iltaan, koska silloin uppoaa helpommin. Välillä kyllä meinaa tökkiä illallakin...

Kiitosta! :) Mulla ei esikoisesta kyllä nuo rannekkeet auttanut, mutta voihan sitä yrittää nyt jos ois..

Mites tuo mahalleen nukkuminen? Esikoisesta lopetin heti, mutta nyt on semmonen olo, että ei saa nukutuksi kuin mahalleen.. Että onko se näin alkuun myös oikeesti nounou?

Mä oon nukkunut vielä mahallani, tosin eilen illalla tuntui jotenkin hankalalta löytää siinä hyvää asentoa. Varmaan kun tissit on kasvaneet ja mahakin turvottaa, niin selkäranka menee jotenkin eri tavalla mutkalle... :grin

Eikai nukkumisessa vielä ole mitään rajoitteita? Paitsi tietenkin, miltä itsestä tuntuu. Unissaan sitä kuitenkin pyörii miten sattuu. :grin Loppuraskaudessa oli se selälläännukkumiskielto, ettei sikiö paina selän isoja suonia lyttyyn.

Parempia vointeja kaikille! :Heartblue Täällä on ollu vaan koko ajan nälkä, ihan vaan vähän öklö olo ja rinnat vaihdellen kipuilleet. Nukahtamisessa on illalla vaikeuksia, mut aamulla silti pirteänä pystyssä, vaik miten aikasin kello sois. Herään myös miehen aamutoimiin, vaikka aikaisemmin se on saanut kolistella rauhassa, jos on ollut aikasempi lähtö hällä. o_O

Tämä pahoinvointi on kyllä ihan kamalaa, rankka ajanjakso huhhuh.. aamuisin oksennan ja nyt oksensin päivälläkin, oksu kurkussa suurimman osan ajasta. Kaikki etoo mutta pakkohan se syödä on. Rv 7+2 ja oon ihan loppu tähän pahaan oloon [emoji22] työt sain tehtyä, menee kyllä kohta työkyky jos tää yhtää pahenee.

Kiitti! Voimia tässä tarvitaan, yritän pysyä positiivisena mutta jos tätä monta viikkoa jatkuu niin huh [emoji28] mä luin että pahimmat viikot olis 8-9 ja toivon hartaasti että loppuu 12 viikkoon. Sais jouluna syödä! [emoji7] onneks en tiiä vielä jos jatkuu kauemminkin[emoji23]

8 viikolla helpottuu? Pyh sanon minä! :D Just pahin aika ja rv12 tienoilla vasta helpotusta tiedossa. Kolmas kerta mulla hirveitä oloja, mutta eilen sanoin miehelle ja samalla katsoin poitsuamme, että nää on pieni hinta siitä, että saa tälläisiä sulokkuuksia:Heartred Vähän on kyl pieni epätoivo näiden olojen takia, mutta jos nyt saatais kakkonen syliin asti.

Heippa! Uutena liityn minäkin tänne teidän joukkoonne :) Tänään 5+1 ja tällä hetkellä oireina lähinnä menkkakivut alavatsalla. Onko muilla ollut vatsakipua (jomotusta) ja miten kauan se on kestänyt? Jomotusta ollut nyt 1,5 viikkoa joka päivä ja todennäköisesti ihan normaalia. Mutta ihmettelen että eikö pitäisi olla tuollaista vähän myöhemmin sitten kun kohtu kasvaa..? Ei kai kohtu nyt vielä kovin paljoa kasva?

Takaisin