Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei vielä mitään oireita, mutta eipä noita viikkojakaan ole vielä edes neljää täynnä :) vatsaa vähän nippailee... jotain edes!!

On muuten tylsää olla joukon hännillä tuon lasketun ajan kanssa kun te ensimmäiset ootte jo kaukana jutuissa ja itse vasta päässyt alkuun... :)

Täälä myös kutinaa, välillä melko voimakastakin. Oon kans vesipesulla, ilmakylvyillä ja sokerin vähennyksellä pärjänny. Ajattelin nyt perjantaina, kun käyn sielä ultrassa, niin kysyä jatkosta tän kutinan kanssa, kun epäilen et tää lugemössöilykin aiheuttaa oman osansa siitä. Ja oon vaihtanu kaikki keinokuitualkkarit pois, se toimi edellisessä raskaudessa todella hyvin. Lääkäri sitä suositteli.

Onko muilla unet villiintyny ? Mä nään kaikkia niiiiin sekavia, siis sellasia mitkä ei käy järkeen ollenkaan. Ja seksuaalisia unia on myös aika paljon :) :)

Sasupala 6+0

Eilen oli kyl etoileva päivä. Ei kuitenkaan tullut ylös asti. Saa nähdä kuinka tänään käy. Vatsatuntemukset tulee yleensä tosiaan iltaa kohti, turvotuksen kera. Nyt alkaa nälkä painaa joten täytyy suunnata jääkaapille :)

Marppanen 6+3

Mie olen ennen tätä raskautta nähny melkein joka yö unia ja vaikka minkälaista mutta nyt ei yhtään mitään,pelkkää mustaa joutuu koko yön tuijotella :'D

Mulla villiintyy unet raskausaikana, muuttuvat paljon pidemmiksi, sekavammiksi, mutta silti todentuntuisemmiksi. Mulla on unikirja, joskus kirpparilta eurolla bongasin ja on mielenkiintoista yrittää tulkita niitä sekopäisiä unia ja huomata, että onhan niissä joku tolkku sittenkin :D

Mie en koskaan nää mitään unia. En ole nähnyt nyt raskauden aikanaan.

Jee miulla on oire! Ekaa kertaa tänään etonut ja röyhtäyttää koko ajan :grin

Enni rv 4+5

Täällä ärsyttänyt kaikki 2 päivää, sekavat unet ja kahvin juominen on loppunut. Aamulla ei nälkä ollenkaan ( povaakohan aamupahoinvointia?) Mutta pitkin iltaa voi napostella suolasta. Nälkä ei oikeen ole. Pakolla syön :D

Mulla on ollut tänään koko aamun maha kurninut vaikka ei oo yhtään nälkä ja siis oon syönyt ihan normaalisti, outoa :)

Mä oon nähnyt myös paljon unia ja hyvin sekavia.

Nälkä meinaa täälläkin vaivata. Kaksi leipäpalaa riitti hyvin aiemmin pitämään nälän loitolla aamupalalta lounaalle, mutta nyt pärjään niukinnaukin kaksi tuntia noilla :wideyed: No ei tuo haittaa, jos ruokailurytmi kääntyy aamupainotteisemmaksi :)

Hyrrä2 7+5

tänne rantautui jumalaton pahoinvointi eilisestä alkaen.... noh, oisin ollut ihmeissäni jos tässä kolmannessa raskaudessa sitä ei olisi tullutkaan kun kahdessa aiemmassa se on ollut hyvin vahvasti läsnä... ilmeisesti juurikin hormonioloja kun omat hormonit vähän niin ja näin... voi huh! eilisestä lähtien en ole myöskään juonut enää kahvia, vaan se haisee lähinnä koiranpaskalle :hungover: hajuaisti herkkänä myös :mad:

Ruoat menee siis valkkaamalla niin että mikä on helpointa antaa ylen, se kun kuitenkin ulos tulee :wtf: tekis niin mieli kaikkea salaatteja mutta ei oo mikään helpoin purjoa...purjottaa vaan lisää ku salaatinpala lepattaa kurskussa:sick006 että semmosta täällä...

viikkoja nyt 6+4, jokaiselta raskaudelta aina vain aikaistuu tämä:gen026

Mulla on nyt viime päivinä alkanut myös olla hieman etova olo. Koko ajan on nälkä mutta mitään ei tee mieli syödä kun ällöttää :D Väsymys on myös ihan järjetön!

En tiedä pitäisikö huolestua, kun eilen ja tänään on tullut hieman ruskeaa vuotoa?! Onko se ihan normaalia vai merkki jostain?

Retriikka 6+3

Onko kellään ollut oireena voimakasta huimausta? Itsellä ollut nyt elisestä alkaen aivan kauhea. Oksettaakin välillä kun päässä niin pyörii. Alkoi siis eilen illalla kun menin sänkyyn makaamaan niin alkoin huone pyöriä ympärillä enkä meinannut istumaan päästä. Tänään ollut myös samanlaisia voimakkaita huimauskohtauksia. Kysyin tänään ultraavalta lääkäristä aiheesta, mutta totesi mahdollisesti johtuvan "lisääntyvästä verimäärästä" ja hiemän vähätteli aihetta. Ollut kuitenkin melkoinen riesa kun yhtäkkiä maailma heittää ympäri ja pakko mennä lattialle... höh... mikähän voisi auttaa. Verensokereista luulisin että ei voi johtua kun saattaa iskeä päälle vaikka kesken syömisen. Verenpaineen laskut? RR ollut kyllä aina matala, tänäänkin mitatessa 133/64... niin, ja rv 7+1...

Miulla ei mitään huimausta tai turvotusta. Rinnat vähän arat, mutta ei ulospäin huomaa mitään. Hajuaisti vähän tarkentunut ja lievää etomista ja mahassa outo olo. Mutta ei mitään normaalia elämää häiritsevää ja kahvikin maistuu hyvälle :grin

Huimaus johtunee juuri tuosta veren laimenemisesta, eli rauta-arvot laskee samalla. Pyydä mittaamaan hemoglobiini, niin saat tarvittaessa rautakuurin. Mulla oli kovaa huomausta myös ja hempat oli laskenu raudasta huolimatta alas.

Turvotusta ja nesteen kertymistä on täällä ainakin vaivana. Ei oo kiva näyttää jo nyt siltä, että olisi puolessa välissä kun haluisi vielä nauttia mahatomuudesta :wacky: Vatsalla en oo pystyny nukkumaan, kun turvottaa ja tekee kipeetä.. Eikä sitä turvotusta saa jemmattuakaan, kun vatsaa ei saa enää vedettyä sisälle ja vatsalihaksiin on ilmestynyt jo sormelle rakoa :shifty: Taitaa neljännessä raskaudessa lihakset antaa periksi jo aikasemmin ja antaa mahan römpsähtää esille :grin

Täällä ihan järkyttävää huimausta liikenteessä. Oon ajatellut josko hemoglobiini olisi alhainen, en oo vielä saanut sitä mitattua.
Myös vatsan turvotus on aivan jäätävä. Viime raskaudessa vatsa alkoi näkyä lähemmäs viikkoa 20, ja nyt joutuu iltaisin miettimään jo paitavalintoja, jos menee jonnekin julkisille paikoille.

Täällä sitä huimausta edelleen on välil ku esim.nousee sohvalta ylös ja kävelee keittiöön nii alkaa huippaa:( saa ottaa tukee ja pysähtyä...verenpaine ja hemoglobiini oli normaalit tänään....mikä lie sit... Ja turvotus on NIIIN järkyttävä...teltta pitäs päälle laittaa jos jonkun tuntun kohta näkee :(:( ääääh....

Mullakin välillä huimausta ylös noustessa (pimenee tyyppistä). Mutta tänään istuessa terassilla ihan yhtäkkiä maailma heilahti...kesti vaan hetken mutta onneksi olin tukevasti tuolilla... :O

Retriikka mulla tuli noilla viikoilla tuhrua ja ei ollut vakavaa. Ruskean värinen merkkaa "vanhaa verta". Punastakin voi tulla esim seksin tai ultran jälkeen, kun mulla ainakin limakalvot herkillä. Tässä raskaudessa ei oo vielä tullut ja toivottavasti ei tuukaan.. 5+1 vasta viikot.

Takaisin