Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt 3na aamuna alkanu heti kamalat menkkajomot ja alamaha ja -selkäkivut, mitkä hellittää parin tunnin sisään. Jotenki ihmetyttää se, että ne alkaa aina herätes, ku luulis, että iltaisin olis enempi kipuja. Joka tapaukses ärsyttävää.

Kannattaa muuten ottaa sormukset pois jos/kun vielä lähtee! Pahimmassa tapauksessa joutuuvat leikkaamaan synnärillä jos leikkaukseen joutuu :/

Jah, tais nyt hiiva rantautua tänne. Hirvee kutka alapäässä... tämähän tästä vielä puuttui, on yläpäässä ja alapäässä vaivaa, eikä keskeltäkään kaik ihan toimi. [emoji23] mikähän vielä iskee...

Mulla vaivannu pahat menkkajomot kaks päivää nyt. Eniten kyl tuntuu selän puolella :O Myös sormien turpoaminen on tullut uutena, kipua niissä ei kylläkään ole.

Mulla menkkajomoja ollu useamman viikon, uutena tuo aamukipu.
Ihme kyllä turvotuksia ei kauhiasti oo, mutta sormuksia en oo viittiny käyttää.

Miulla pahin turvotus sormissa, jaloissa ei näy mitään. :D äsken ku siivoilin ni tuikki kivasti alapäähän, saakelin sukkapuikkokivut!! :/

Itsellä on nuo jalat alkaneet turvota ihan mukavasti. Eka kerran oikeasti säikähdin että mikä vaiva sitä iski, mutta nykyään se on tuttu näky ja tunto että on paisuksissa raajat. Ja sormuksen olen ottanut jo alkuraskaudessa pois sormesta, kun alkoi jo silloin turpoilemaan nakeiksi.

mulla meinaa olla tuo vatsan alus kipeänä ja kutiavana. Housut ku housut herkästi painaa ja iho muuttuu kosketusaraksi. Tuskallisia nuo nivuskivut ja ei tunnu mikään niihin auttavan. Koitan nyt viimeisen kuukauden aikana vältellä lääkkeitä.

Mulla ei ole turvotuksia ollut eikä liitoskipuja.Kipeitä supistuksia tulee edelleen,välillä sarjoissa.
Autossa ei voi istua enää pitkiä matkoja,selkä rupee särkemään oitis.
Pikkunen potkii niin paljonja kipeästi :arghh:

Lääkärikäynti oli tänään,ei enää nähnyt tarvetta tutkia kohdunsuuta.Sanoi että vauva on valmis ja laskeutunut/kiinnittynyt,syntyy kun on syntyäkseen.
Sais nyt kumminkin vielä 3 viikkoa odotella!

Jossulla, mä erehdyin katsomaan wc-pytyllä ollessa alapäätä peilillä ja joo, mullakin on suonikohjuja häpyhuulissa!!!! Mietinkin kauheeta paineenntunnetta varsinkin veskissä istuessa ja sitä, et alapää tuntuis oleen koko ajan "sepposen selällään". Neuvolalääkärille mainitsin, mutta ei alatutkimuksen yhteydessä kommentoinut asiaa muuta kuin että siistiltä näyttää (on muuten joku ihme gynekologisiin tutkimuksiin liittyvä fraasi tuo "siisti", kun sitä aina saa gyneltäkin kuulla). Esikoisen kohdalla en ole huomannut mitään suonikohjuja, mut ehkä tää on sit yleinen juttu, kun ei lääkärikään hätkähtänyt tutkimusta tehdessään... Yök se on silti!!

Mulla tuli illalla nukkumaan mennes semmonen tunne, että keilapallo olis jalkovälis. Tuli myös ekat oikeen kunnolla kipeät supistukset. Kiva näitten kipujen kans vielä se 6vk kestää :(
Sitte yöllä heräsin järkyttävään päänsärkyyn sekä pohjekipuun, ja todennäkösesti iskias vaivaa kun kipu alkaa selästä ja menee reiden kautta pohkeeseen ja jalkapöytään asti.. Pitää vaan huomiseen oottaa lääkäriä jos ei oo parantunu ku tänään pitäis lähteä reissuun, ei kyllä huvita ajaa tän jalan kans :/

Ai että viime yönä tuli kolme kivuliasta suonenvetoa pohkeisiin ja sääriin. Huomaa että ku edellisenä päivänä enemmän kävelee niin heti vaikuttaa. Ei meinaa tuo liikunta enää tuntua mukavalta kun sattuu alavatsaa niin kovin, ja tuikkii nivusiin ja milloin minnekin alakertaan.

Tänään heittänyt silmissä koko päivän niin että tajun meno vähän väliä lähellä. Myös alaselän menkkakivut ihan itkua vaativia.

Mulla alkaa kans vatsa painaan, liikkuminen on vaivalloista ja hankalaa. Esikoisen perässä pysyminen on jo ihan tuskaa. Ylämäkeen kävellessä pitää pysähtyä puuskuttaan. :grumpy: Vielä kuusi viikkoa tätä riemua.

Hyi hyi kun on rumat raskausarvet vatsassa. En kyllä yhtään ihmettele kun vatsa kasvaa ihan älyttömästi. 5 cm oli tullut lisää n. kolmessa viikossa; 34 cm oli tänään.

Kahtena yönä+päivänä saanu nukuttua! Luksusta. Noin 3+3 tuntia yöllä ja 1-1,5 tuntia päivällä nii onpa ihan eri olo niiden kahden tunnin yöunien jälkeen.
Kova paine tuntuu edelleen virtsarakon ja lantion seudulla, supistukset hieman vähentynyt, mutta ovat ehkä napakampia.
Astianpesukonetta ei pysty enää tyhjentää kun alas-ylös liike tuntuu pahalle.
Ylävatsa/kylkikipua ollut, auttaa kun istuu.
Kyllä olisin ihan valmis jo pullauttaa pojan poikkeen. :D

Oli tuo neuvolalääkärikin sitä mieltä, että epätod. laps pysyy masussa 4 viikkoa. Että oli paikat sen verran pehmenneet :D se 38.rv kuulosti todennäköisimmältä ajalta.

Runoilijatar ei oo tarkotus masentaa mutta palstoja lukeneena oon törmänny näihin jotka on ollu kakski viikkoa 4cm auki ja yliajalle menny :D mutta toivotaan että sulla tulis aiemmin!

Viime päivinä on kyllä varmasti tapahtunut jotain. Supistukset puuskututtaa, menkkajuilimista aalloissa, maha ehkä laskeutunut, tyyppi on muuttanut liikkumisensa möyrimiseksi, liikkuminen on tuskaa... Tänään oli pakko vielä siivoilua yms, koska olen varma siitä, että ensi viikon lääkäriajan jälkeen täytyy vaan maata. En kestä jos niin käy. En kyllä oikeasti haluaisi vielä synnytääkään vaikka mielessäni ja tuntemuksissani olisin siihen täysin valmis.

Täällä kans seuraillaan supistuksia. Miehellä oli oma meno ja mie nyt tunnustelen yksin kotona vointejani. Yö oli aika tuskallinen ja aamupäivällä kumartuminen on ollut hankalaa.

Jospa lepo auttaisi tähänkin. Tasan kk laskettuun aikaan.

Takaisin