Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on rinnat olleet kipeät koko raskauden. On ne kyl kasvanutkin!
Esimaitoa sain puristamalla molemmista tipan, esimaidon pakkaantuminen saattaa aiheuttaa kipua..

Miks mulla on nälkä koko ajan! Tämä on jo inhottavaa.. Radin takia ei sais ihan jatkuvaa syödä mut olo vatsassa on ihan hirvee koko ajan :/

Hemppa, auttaako jos suurennat ruokia mitä syöt? Jos saat liian vähän ravintoa kerralla ja siksi nälkä jatkuvasti?

Monet sanoo hiuksista että odotusaikana ne kuuluukin voida erinomaisesti ja imetyksen aikana tyyliin tippua pois ,kun elimistön pitää käyttää kaikki tarvittava pikkuvesselin ruokintaan. Kyl mieki nauttisin jos hiukset säilyisi hyvinvoivina koko urakan ajan. Kerrankin päässyt siihen tulokseen ettei tarvi jatkuvasti pestä hiuksia.

Hm. Mua tympii alavatsakivut. Alusvaatteita myöten painaa vatsan alustaa ja liikkuminen ja nukkuminen tuntuu :meh:

Karvojen uusi kasvukäyttäytyminen on hämmentävää! Esimerkiksi jaloissa on kasvu pysähtynyt ihan täysin, kun ennen normaali sheivausrytmi on ollut kerran viikossa. Sit taas alapäänkarvat tuntuu kasvaneen takas heti kun ne ajaa vaikka niiden kasvu oli ennen oikein matelua.. Ja juurikasvusta päätellen hiusten pituus on yli tuplaantunut raskauden aikana.
Kuulostaa erittäin tutulta!
Sääriin ei tarvitse koskea juurikaan!
Tukka kyllä paksuuntunee tässä vaiheessa, itsellä sitten imettäessä taas lähtee enempi sitä osastoa viemärin tukkeeksi.

Mie nautin ku hiukset on nyt niin kiiltävät ja pitkät ja tosi terveen näköset. Ja tyvikasvu näyttää jotenki tummemmalta ku ennen. :eek: mut se ei haittaa yhtään, en nimittäin pysty enää värjää hiuksia mustalla/tummalla. (Alkuraskaudessa meinas väri palaa päähän) :s
Ja hiusten tummeneminen oli kyllä selkee oire ekassa raskaudessa-jäi pysyvästi hiukset tummemmaksi siitä, ennen oli kesäisin lähes blondi, ei enää ekan raskauden jälkeen.
Tässä kohtaa huomaa sen miten blondius yhdistetäään nuoruuteen/neitseellisyyteen:wink!

Mua kans ärsyttää nämä jatkuvat alamahakivut. Justiin tulin lääkäriltä, ei mitää tapahtunu kohdunsuulla. Tosi turhauttavaa toisaalta ku päivittäin on kipuja ja supistuksia mitkä ei kuitenkaa edes kypsytä paikkoja, tää ei synny varmaan millää. Esikoisesta oli edes vähä paikat kypsyny näillä viikoilla.

Runoilijatar89, mä syön kohtuullisia annoksia mitä Radin takia voi ja ei kyllä maha vetäiskään isompia! Minä rakastan ruokaa ja jos en olisi raskaana, söisin kyllä silloin kun on nälkäkin :D nyt täytyy vähän rajoittaa..

Odotan kyllä imetysaikaa kun se on vienyt multa tulleet kilot ja vähän enemmänkin pois vaikka lähtöpaino oli normaali. Silloin saa syödä "kahden edestä" :)

Täällä huoli painaa taas ! :( Tuntuu et vauvan liikkeet ollu nyt 2-3 päivää tosi vaisut.. liikkuu kyllä jos herättelee niin muutaman hetken. Mutta liikkeet vaisuja vielä muutaman viikon takaisiin kunnon mylläyksiin. Mies kuuntelee sydänääniä vatsan läpi ja kuuluu hyvin onneks :D Viikkoja nyt 35+1 .. osaako joku sanoa noista liikkeistä näillä viikoilla et meneekö ne tollasiks heikommiks vai pitääkö täs nyt ihan kunnolla huolestua !?

No kiva juttu, huomasin et mahalla navan yläpuolella on aika paljo pieniä punasia "pilkkuja" tai semmosia "pisteitä". Mahaa on kutitellut melkein päivittäin ja oon rasvaillu ym. Ei nuo miltää raskausarvilta kyl ainakaa näytä.

Marjahei kyllähän ne liikkeet muuttuu kun tila vähenee, mutta aina voit soittaa synnärille ja käydä näytillä jos siltä tuntuu :)

Suklaapehmis mä huomasin samanlaasia näppyjä sisäreisis. En tiedä mistä tullu. Inhottavia.

Täällä huoli painaa taas ! :( Tuntuu et vauvan liikkeet ollu nyt 2-3 päivää tosi vaisut.. liikkuu kyllä jos herättelee niin muutaman hetken. Mutta liikkeet vaisuja vielä muutaman viikon takaisiin kunnon mylläyksiin. Mies kuuntelee sydänääniä vatsan läpi ja kuuluu hyvin onneks :D Viikkoja nyt 35+1 .. osaako joku sanoa noista liikkeistä näillä viikoilla et meneekö ne tollasiks heikommiks vai pitääkö täs nyt ihan kunnolla huolestua !?

Täällä ainakin vaihtelee tosi paljon miten tiuhaan liikkuu, ollut just sellaisia 2-3 päivän rauhallisia jaksoja että saa kuulostella liikkeitä ja sitten välillä taas ihan mahdotonta menoa. Loppua kohti liikkeet kyllä rauhoittuu, eli en olis huolissaan jos kuitenkin tunnet liikkeitä. Sitä liikelaskentaa täytyy varmaan just siks tehdä että vauvat liikkuu vähemmän synnytyksen lähestyessä.

Mulla tuntuu että hiukset on ihan vaan mukana roikkuva harakanpesä. Taitaa ne ihan hyväkuntoiset ja paksut olla, mutta latvat kaipaisi saksia. Pidän hiuksia kiinni koko ajan. En oo värjännyt hiuksia raskausaikana ja väri tuntuu aika valjulta vaikka oma väri (ruskea) onkin kohtuu tumma. Sain lahjakortin kampaamoon joululahjaksi ja taidan suunnistaa sinne leikkaukseen ja väriin kunhan vauva on hiukan varttunut.

En ole kyllä huomannut mitään parannusta hiusten kunnossa...ja jos tästä hiirenhännästä vielä tippuu sitten synnytyksen jälkeen niin jee:rolleyes:

On ollut tosi kurja olo tänään. :( Söin aamupalan vasta ennen esikoisen päiväunia ja menin viereen makailemaan. Kun heräsi ja noustiin, niin siitä lähtien oon oksennellut pois kaiken mitä sisään menee, ylävatsaa särkee ja viluttaa. Illalla pääsin lepäämään, mutta vauva myllää epätavallisen paljon mahassa, ettei lepääminen meinaa onnistua.

Joku kyseli onko vauva rt, meillä vauva makkaa vinossa; pää vasemmalla alhaalla, pylly oikeessa kylessä. Kuulemma ei aleta tekemään sille mitään, voi mennä synnytyksessä itekseen pää sinne minne kuuluu. Silti vaan mietityttää että entä jos pyörähtääki ympäri perätilaan...

Jenni89 mulla on samanlainen fiilis, että olis poikittain vatsassa...mut saan odotella viikon 36 ultraan...

Olen ruokavaliota terveellistänyt entisestään ja sitten tänään hetken mielijohteesta päätin vetää överit nachoilla, juustokastikkeella ja salsalla...voin kertoo, että EI jatkoon. Olo ollut aivan karmea. En ole moniin viikkoihin syönyt mitään tuollaista herkkua...voi ähky ja närästys.

Nyt rauhoittui mullakin meno entisestään. Äitiyspolilla mitattiin kohdunkaulan pituutta ja se oli 3,2 cm. Sanottiin että ei suuria rehkimisiä. Jospa alavatsakivut selittyisi tuolla. Sanottiin että jos lapsivettä lorahtaa ennen aikaisesti niin makuuasennossa ambulanssilla sairaalaan, tällainen erityisohje.

Vatsatauti se täällä jyllää, sillä säännöllinen oksentelu jatkuu yhä. Mikään ei pysy sisällä ja yölläkin olen herännyt useasti oksentamaan, vaikka en mitään väleissä saanut juotua. Ei kiva. :(((((

Vatsatauti se täällä jyllää, sillä säännöllinen oksentelu jatkuu yhä. Mikään ei pysy sisällä ja yölläkin olen herännyt useasti oksentamaan, vaikka en mitään väleissä saanut juotua. Ei kiva. :(((((

Tsemppiä Hulina! Meillä oli vatsatauti kanssa vähän aikaa sitten. Pelkkä oksentaminen ei riittänyt, maha oli oikeasti kipeä myös. Oli aika karseaa. Veti ihan voimattomaksi. Meni monta päivää palautua. Toivottavasti teillä menee nopeasti ohi.

On kyllä tämä nukkuminen ihan yhtä tyhjän kanssa. Ehkä kaks tuntia saanu puolen tunnin pätkissä nukuttua tänä yönä... jos ei nivuseen tai häpyluuhun koske , sit pitää vessassa rampata. Nyt kun vielä on tää nenä ihan tukossa nii jippii. Poijjalla onneks rytmi muuttunu hieman, ettei möngerrä mahassa ihan nii kauheesti yö aikaan, niin ei siihen heräile.

Mä nukuin työviikosta väsyneenä 14 tunnin yöunet viime yönä! Hieman ihmetytti kun heräsin ja katsoin kelloa, arkena kun yöt on hankalia ja katkonaisia niin enpä olis moisiin uniin uskonut enää pystyväni.. No tuli ainakin kuitattua univelkoja. :)

Miulla on kans mennyt viimeiset kolme yötä tosi pienissä pätkissä. Ekaks herättää kivut, huono asento, hengenahdistus tai vessahätä ja unta ei meinaa saada, koska kivut, asento, hengenahdistus, vauvan liikkeet ja joku muu mikä.

Tänään on muuten äitiysloman ensimmäinen päivä!

Mulla on kans ollu yöt tosi huonoja. Heräilen vähän väliä huonoon asentoon ja vessahätään tai kipuun tai johonki. Viimeyön vauvaki mylläs mutta toki olin töis ja hereillä nii se oli varmaan sekasi rytmistä :D nyt on taas ihan kauhiat menkkajomot :(

Hulinalle pikaista paranemista mahataudista!

Takaisin