Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ugh, häpyluu ja alamaha aiva tules. Tiedä ny sitte kannattaako käydä näytillä vai ei, kun ei kuitenkaa kauheasti supista. En jaksais lähteä "turhaa" 60km päähän, kun en tiedä mitä hyödyn tiedosta että onko paikat kypsyny vai ei. Toisaalta haluan tietää. 2vk päästä on kuitenki äitiyspolilla aika.

Mietin kans pitäiskö neuvolaan soitella, kun on noita harkkasuppareita ollu useampana iltana 10-15. Kun oli jo viimeks kohdunkaula lyhentynyt suppareitten takia, nii oisko aihetta tarkastaa taas. Mietin vaan, kun lupailin uimaan lähtee, että kannattaako kuitenkaan.

Mulla taas vaikka kuukauden supisteli paljo ja ne ei ollu tehny yhtää mitää nii sen takia en jaksa uskoa että nämäkää tekis.

Sonjuska;
Ei se varmaan turhaa ole soittaa.
Mulla on 2vk välein lääkärin tarkastus..spparit jatkuu kivuliaina ~30 kertaa päivässä ja paikat aukee,limatulppaa irronnyt pariin otteeseen.

Tää ei ole vielä lähtökuopissa,maanantaina kääntys ympäri (pää nyt kylkiluun alla).Sais kyllä pyörähtää takas,ahistaa sen verran.

Sairaalaan tutustuminen on 16.päivä...
Tuntuu päivät ja odottelut ikuisuudelta,eikä helpota tää pimeys yhtään :dead:

Mä en enää mee uimaan, en uskalla kun en tiiä onko alakerta kiinni enää. Haluaisin kyllä!!

Yöllä nousin vessaan ja tuntui kuin ois puukko pistetty alamahaan, sattui ihan hulluna! Nyt aamulla onneksi pääsin ylös ilman tuskaa, kun ihan varovasti nousin. Huhhuh mihin tää vielä menee!

En minäkään uskaltaa enää uimaan, vaikka ajatus pienestä spa-lomasta houkuttelee.

Täällä on ollut paljon supistuksia flunssan ja yskän kanssa, ja minulla on pieni epäillys että parina aamua näin jotain mitä olisi voinut olla osaa limatulppaa. Mutta en ole näin jouluna päässyt tarkastukseen tai edes neuvolaan... Onneksi supistukset ovat rauhoittuneet, ja ensiviikolla on lääkäriaika, menen ehkä uimaan sen jälkeen!

Mulle lääkäri suositteli viimeksi tuota uintia liikunta muotona, kun kävely on vaikeeta. Sillon vielä paikat salli 'normaalin' elämän.

Suklaapehmis, tunnemyrskyt on itsellänikin niin äärimmillään. Parempi antaa tulla vain, koska pidättely pahentaa ja onhan tunteilu ihan normaalia näinä aikoina. Itku auttaa stressin kanssa, olen huomannut. mie olen ihan puhunut miehelle että ei pysty sitä ja tätä tekemään kun alkaa itkettämään, niin ei ole sitten kovin ihmeissään ollut.

Onko muilla tissit kipiät? Mulla vihloo vähän väliä tissiä, justii niinku imettäes ku maito nousi. Silti ei oo maitoa vielä tullu. Tosi inhottavaa vaan ku tissit on näin arkana.

Niemja, mulla ei ainakaan, kuin ihan vähä. Ja alkuun verrattuna todella kivuttomat, kun silloin tuntui pitkään tosi kovilta, raskailta ja sellasta repivää kipua. Nyt välillä ihan unohdan, en ole pitkään aikaan kyttäillyt onko hellänä vai ei.:rolleyes: Mutta kasvaneet on...:D Tursuaa ulos ja painuu maata kohti, nännipihat tummuneet ruskeaksi ja tosi isot..Aiemmin ollut suht pienet rinnat, että sinänsä ei haitaakaan ;)

Ei oo kipeet ollu enää alun jälkeen. Maitomaista valunut tisseistä jo viikolta 21. Pigmenttimuutoksia tullut nännien alapuolelle, näyttää että nännit valuu tissien alle. :D

Täällä vihloo tissejä kylmällä ilmalla herkästi :confused:. Muuten itsellä myös enempi olivat alkuraskaudessa jatkuvasti herkät ja kipeät.

Joo mulla kans vihloo kylmällä, mutta tosi usein muutenki. Kävi jo rintatulehdus mieles mutta tuskimpa voi tulla ennenku imettää :D mulla oli alkuraskaudes kipeät ja taas, ja justii samantyyppistä kipua ku alkuraskaudeski.. Ei esikoisesta ollu enää täs lopus kipiät.

itselläkin on sattumanvaraisesti rinnat arkoina. Ihan toista on nykyään verrattuna alkuraskauteen kun jatkuvasti sattui.

Tänään uusi oire; voimakas pistävä tunne rintojen alla.. luultavasti kohtu kasvaa nyt voimakkaasti ylös rintalastaan kiinni. tilaa ainakin tarvitaan kun muksu kaihertaa just ylävatsassa.

Sillon ku oli pakkasia niin ulkona alkoi tissejä heti särkemään ja nännit oli aivan ku tulessa. En tiijä pitäskö kutoa jotkut villaritsikat vai miten sitä pitäis etuvarustuksen lämpöisenä jos tulee kunnon pakkaset :nailbiting:

Säikähin eilen kun tuli molemmista nänneistä jotain läpinäkyvää nestettä ja toisesta tuli kai vähän maitoakin tai muuta valkoista, näytti oudolta.. Ei kyl haissut miltään ja ei oo mitenkään kipeet nännit joten kai se oli vaan sitä esimaitoa tai maidotonta esimaitoa tai mitä lie..:wideyed: Mut jotenkin alkoi inhottaa ajatus siitä että tisseistä vuotaa jotain, mut kaipa siihen sitte imettäessä tottuu :eek:

Täällä ei oo ollu kyllä rinnat yhtään kipeät koko raskauden aikana :o en meinannu alussakaan tajuta että on raskaana kun ei tissit ollu yhtään kipeet :D esimaitoa valuttelee jonkun verran öisin ja esim. Suihkussa käydessä.

Karvojen uusi kasvukäyttäytyminen on hämmentävää! Esimerkiksi jaloissa on kasvu pysähtynyt ihan täysin, kun ennen normaali sheivausrytmi on ollut kerran viikossa. Sit taas alapäänkarvat tuntuu kasvaneen takas heti kun ne ajaa vaikka niiden kasvu oli ennen oikein matelua.. Ja juurikasvusta päätellen hiusten pituus on yli tuplaantunut raskauden aikana.

Mie nautin ku hiukset on nyt niin kiiltävät ja pitkät ja tosi terveen näköset. Ja tyvikasvu näyttää jotenki tummemmalta ku ennen. :o mut se ei haittaa yhtään, en nimittäin pysty enää värjää hiuksia mustalla/tummalla. (Alkuraskaudessa meinas väri palaa päähän) :s

Mulla on kans molemmissa raskauksissa ollut tosi kiiltävät ja terveen näköiset hiukset. Vielä esikoisen ristiäiskuvasta pistää silmään tuuheat vaaleat kutrit, mut poika tais olla kolmen kuukauden ikäinen kun mulla lähti tukkaa tuppoina pois. :grumpy: Nautin kanssa kun voin. Oottelen tosin inspiraatiota, että jaksaisin käydä kampaajalla. Värjäyksen taidan jättää ihan suosiolla synnytyksen jälkeen.

Mulla kans hiukset kasvaa nopeasti ja on paksummat ja hyväkuntosemmat, ei onneks edes imetys vaikuttanu niihin! Toivottavasti ei nytkää..

Takaisin