Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nenä vuotanut ihan noin vaan lapsesta asti mutta nyt taas terkka sanos että sekin noin vaan alkaessaan ois merkki raudan puutteesta?

Hb on ollu välillä 125-135, että ei sekään selitä. Oisko vaan nenän limakalvot sit kuivunu. Oli jo alkuraskaudestakin tätä.

Mulla tuo veri valuu ihan noin vaan, ei tarvii niistää tai aivastaa. Eli vissiin ihan normaalia.

Mulla oli esikoisesta noin. Aika usein tuli verta nenästä ihan ilman mitään. Alkoi aivan yllättäen. Niistäessä en muista, että olisi tullut, mutta muuten vaan ja reilusti :p Nyt olen säästynyt tuolta. Alussa tuli muutaman kerran, mutta ei enää piiiiitkään aikaan.

Jee onnea piinamiina ♡

Mulla esikoisen aikana tuli paristi nenästä verta ja muuten ei oo tullu.

Marjahei vatsakivut jos jatkuu kannattaa tutkituttaa, mutta hengästyminen on normaalia ku vauva vie tilaa pallealta ja keuhkoilta :)

Täälä kans hengästytään heti, sykkeet huitelee pilvis ja ahdistaa kaikki liikkeet. Ja alamahaa polttelee vähän väliä, liitoskivut mukana päivittäin :D lasken päiviä koska saa alkaa savustamaan pihalle poikaa :D

Mulla tuo veri valuu ihan noin vaan, ei tarvii niistää tai aivastaa. Eli vissiin ihan normaalia.
Raskausaikana limakalvot kuivuu, ootko itsellä sellaista huomannut. Mulla ei ihan valumaan ala, mutta tulee kans niistäessä verta. Voi siis olla normaalia.

Mulla on aina talvisin nenän limakalvot niin kuivat ja arat että ihan sattuu, ja vuotaa helposti verta. Nyt ollu koko raskausajan samanlaista ja pahenee heti ku menee ulos pakkaseen. Koko ajan saa jännätä et alkaako nenä vuotaa verta kun astuu bussiin tai muualle lämpimään... :hungover: Ostin joskus apteekista jotain A-vitamiini tippoja mutta oon huomannu et seesaminsiemenöljy ajaa saman asian ja on paljon halvempaa.

Voip olla limakalvojen kuivuuttakin. Jännä vaan, että kovilla pakkasilla (-20) ei ollu mitään ja nyt lähes nollakelillä taas vuotaa.

Nenäverenvuotoa täälläkin alkuraskaudessa, jossain ehkä muillakin viikoilla ja tuossa vähän ennen 30 vk. Saattaa alkaa niistäessä tai sitten ihan muuten vaan yhtäkkiä. Taipumusta ollut ennenkin, mutta ei näin usein. Hengästyttää, mahaa kiristää ja tuntuu, että selkälihaksiin asti illalla kiristää. Ummetus vaivaa vähän väliä. Närästys meni ehkä vähän ohi. Yöllä eka kunnon suonenveto, ei ollut kiva, pitää pitää jalat nyt lämpimänä.

Rv 32

Ai niin. Pienellä on painoa jo 1,7 kg. Sirorakenteisena tuo paino on ihan ok. Eli nyt ollaan jo niin turvallisilla vesillä, että saan vihdoin ruveta puuhaamaan enemmän. Toki edelleen pitää olla tosi varovainen, mutta huomenna käyn varmaan kokeilemassa potkukelkkailua vaikka vain muutaman kymmenen metrin verran.

Miullakin on ollut helposti nenäverenvuotoa raskauden aikana. Muulloin ei ole ollut oikeastaan ikinä.

Joo. Kaikin puolin limakalvot nyt herkillä, verta tulee herkästi. Ja iho muutenkin kutiaa enemmän vatsaa myöten.

Ja todellakin oleminen itsessään jo urheilusuoritus. Itsessään käveleminenkin työlästä ja alavatsa kipeytyy tosi herkästi vähänkään reippaammasta tahdista.
Kenkien laitto ihan älytöntä puhinaa. Onneks laitoimme sellaiset kumiset pikanauhat niin ei tarvi kuin vetää jalkaan kengät. Istualtaan totta kai. Piti itsensä ja vauvan turvaksi ostaa nastahärpättimetki kenkiin niin ei lennä pepulleen.

Vikat 9 viikkoa saisi kulua vauhdilla. Varmaan se henkisesti nopeutuukin kun neuvolakäynnit tihentyy jne.

Mulla on outo raskausoire, nenä on koko ajan tukossa ja yöt hengitellään suun kautta. Aamulla on sitten suu kuiva ja nielu kipeä :/

Kivuista, niin toivoisin, että tulis jo vähän jotain liitoskipua ja viimesillä viikoilla harjoitussupistusta, niin ei sitten kaikki paikat repeäis kerralla synnytyksessä...

Ei kai se sitä heti tarkota et paikat repeää synnytyksessä :o :D miullakaa ei oo oikei yhtää ollu liitoskipuja. Ainoita tuntemuksia ollut alavatsalla joskus ja nekin pieniä. Nyt ei oo vähään aikaan niitäkään ollu. Ja tällä viikolla tulee 30 viikkoa täyteen.

Minullakaan ei esikoisesta (niinkuin ei oikeastaan nytkään) ollut yhtään mitään koko raskausaikana, voin ihan naurettavan hyvin synnytykseen saakka ja loppu meni ihan samalla kaavalla. Nopeahko, todella positiivinen, helppo synnytys ja hyvin pienet vauriot ja toipuminen supernopeaa. En itse jaksa uskoa että raskausaikaiset liitoskivut olisi mikään oikotie onneen synnytyksessä. Tai harjoitussupistuksetkaan..

En tiiä kannattaako toivoo, on meinaa nii kippeet paikat, että vähänennii liikkuminen tekee välillä helkkarin kipeetä. Ei auta lepokaan tällä hetkellä. Häpyluu kaikkein kipein.

Joo ei näistä kivuista oikein voi riemuita, tosin ehkä synnytys ei tunnu niin pahalta jos on sitä ennen jo vähän tottunut kärsimään.. :hungover: :hilarious:

Mulla esikoisen aikaan liitoskivut ja harkkasupistuksia rv24 lähtien ja silti synnytystä käynnistettiin 4pv ja kesti 19h ja piti eppari leikata ja toipuminen oli tosi hidasta että mieluummin oireeton, helppo raskaus koska ei ne tosiaan yhtää mitää kerro ne ennakoivat oireet.

Flunssa iski :depressed: onneksi ei ole kuumetta tai aiheuttaa suppareita... mutta jo surkea unenlaatuu meni vielä huonommaksi kun kurkuun sattuu ja pää tuntuu räjähtävän.. töissä piäisi vielä skarpata ja viedä projektit loppuun ennen joulua

Minullakin on ollut raskausaikana nenäverenvuotoa ja tukoissa olevaa nokka aina välillä, jo ennen tätä flunssaa

Ikävän kuuloisia noi kovin kipeät olotilat! Joillakin ne kuitenkin tarkoittaa sitä nopeaa helppoa synnytystä, toisilla ei:bored:..
Täällä myös naurattavan hyvä olo, eikä mitään vihlomisia missään päin. Vaikkaanpa että mennään taas sinne 41-42 viikolle synnyttelemisissä:shy:. Vaikka eipä siinäkään mitään niin kauan kun olot on loistavia.

Kaverilla ei ollu koko raskaudes yhtäkää harjotussupistusta, meni yliajalle, yöllä meni vedet, aamulla lähti sairaalaan ja oli sielä 3h nii lapsi oli sylis :D syntyi 41+5. Ja kaveri voi loppuun asti tosi hyvin :D

Takaisin