Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No, äitillä kans ollu varsinkin minua oottaissa (esikoinen) ihan hirveet kivut, siltikin minä sekä sisko ollaan molemmat 11 päivää yliaikaisia ja sektiolla kun ei alettu turvallisesti tulla.

Miullakaan ei oo ollu mitään ylimäärästä normaalista olosta poikkeevaa, paitsi ne liitoskivut ja närästys :D harjotussupistuksetki vois laskee yhen käen sormin. Jokos muilla jännittää synnytys? :)miulla ei niinkään jännitä muu, ku jos käynnistyy itekseen supistuksilla, ni osaanko lähtee ajoissa synnärille.. yhen käynnistetyn(3 synnytystä takana)luomuna synnyttäny, ni tiiän mitä ne käynnistetyt supistukset on loppuun asti, mutta omista ei oo mitään tietoo miten laimeelta ne sitte tuntuu. :D kaverille nauroinki että ottaa kait se mies kopin jos tuossa käytävässä pitää ponnistaa :D

Täällä supparit jatkaa vaan samaa tahtia,kohdunsuun tilannetta seurataan viikon välein nyt.Sairaslomalle jouduin loppuajaksi.
On vaan niin pirun tylsää kun ei voi tehdä mitään :banghead:

Olikos sulla mekaanikko tullu muutoksia kohdunsuulle? Makaaminen on kyllä kurjaa. :/

Jenni mua jännittää kans synnytys, toivon että lähtis itekseen eikä tarttis käynnistykseen. Ja toivon että ei menis yli, pelkään sitä tosi paljo. Toki saan käynnistyksen laskettuna aikana jos haluan pelon takia..

Niemja; viikko 1,5vk sitten oli 3cm jäljellä.
Mutta tarkistetaan tosiaan viikon välein kun kipeitä suppareita tulee ~30 päivässä.Tiistaina tuli limatulppaakin vähän.
Viikkoja kumminkin vasta 31+2.Ja 37 viikkoon nyt sais pysytellä sisällä.
Aikasemmatkin ilman raskauden ajan oireita tullut viikoilla 38 ja 39.

Onpas Mekaanikolla siellä jännät paikat! Olettaisi kyllä ettei ainakaan yli 38 vkon mene jos nyt on jo tilanne tuo..vaikka eihän sitäkään varmaksi tiedä:p! Eikös rv 34 ole jo varsin valmista, jos nyt ensietappi vaikka sinne(tule niin pitkä tuskainen makoiluaika jos jakaa vähän osiin:wink).
Siis kovasti jaksamista sulle! Pystytkö tekemään palapelejä tai muuta ajantajun heikentävää hommaa?

Täällä kyllä kans kovasti jo pyörii synnytys mielessä, mutta en oikeen osaa pelätä siinä mitään, ehkä sitä kipua tai sen kestoa jonkinverran. Siis toivon vaan ettei kestäis tuhottoman pitkään..
Käynnistyksiltä oon itse tähänasti viimetingassa välttynyt, mutta ne tutut joilla siitä kokemusta, niin huomaa ison eron siinä onko vauva ollut jo valmis tulemaan(siis viikot yleensä 40-42) vai onko käynnistelyä yritetty "liian aikaiseen"(myrkytyksen, kokoarvion tms takia). Jos vauva ei ole valmis tulemaan, niin silloin se homma voi kyllä venyä vaikka kuinka ja lopulta päädytään sektioon. On jokseenkin ihmeellinen tuo syntymäprosessi:wideyed:!
Oma äiti synnyttänyt meidät lapsensa 20pvää yliaikaisina, käynnistettyinä. Silloin 70-l annetttiin raskauksien mennä sen kolme viikkoa yli:sour:.. ja siinä kohtaa oli nämä käynnist synnytykset ihan 1-3h kestoltaan, siis varsin valmista kamaa oltiin syntymään. Tiedä sitten miten vahvoja troppeja silloin annettiin? oletan että oli kuitenkin oksitosiiniä suoneen..(tipasta tuo äiti aina puhuu tässä yhteydessä).

Mekaanikko eli ennenaikasuuden riski on. Toivotaa että pysyttelis vielä sisällä sen 6vk..

Mä veikkaan että mulla on "sukuvika" että synnytykset menee hitaasti, äitillä on kaikki 4 lasta käynnistetty, mut raskausmyrkytyksen takia, loput koon takia, ja mun ja toisen veljen synnytykset kesti 24-36h ja kahden nuoremman 1.5h ja 45min, pikkusisko tuli nopeiten ja yhdestä lääkkeestä. Rv37 kaikki paitti yks veli käynnistetty ja ollaan kaikki oltu liki 4kg (paitti veli joka tuli rv40 ja oli 4.6kg).

Lambi;
Ei nuo palapelit niin innosta,mutta maalailen öljyväritauluja,aika kuluu huomaamatta :happy:
Ajattelin "reippaasti" hyödyntää tätä aikaa oman ammatin opiskeluunkin,jatkuvasti uutta autojen kanssa.

Kiitos teille,jaksamisia kaikille muillekin kärvistelijöille!

Voihan Ripuli. Kaipaan jo ummetusta, siihen sentään oli jotain lääkkeitä! Nyt ollu kaksi päivää melkeimpä vesiripulia, ja vatsa tosi kipeä ja kramppailee. :sad001 Varmaan nestehukkakin iskee kohta... Ja neuvolan ohjeiden mukaan a) syö banaania tai b) ota jotain rakeita missä on maitohappoa ym. ja mitkä saattaa alkaa vaikuttaa kolmen päivän sisällä (ja joita käytetään myös ummetuksen hoitoon). :shifty: Maitohappotabletteja ja jotain kuiturakeita oon vedelly jo melkein koko raskauden ajan, että tuskinpa ne nyt tähän tilaan kauheesti muutosta tuo... Tosi kiva kun ei uskalla kotoa lähteä tai jos on ihan pakko niin tooodella ahdistavaa!

Onks kukaan uskaltanu käyttää raskausaikana Imovanea tai muuta oikeeta ripulilääkettä joka tehoais jopa saman päivän aikana? Neuvolan mukaan noita "ei suositella käytettäväksi raskausaikana", mutta hitto pakkohan tässä on kohta jotain tujumpaa ottaa... :arghh:

Wadalma, oikaisen-imovane on nukahtamislääke, imodium&imocur ripulilääkettä. :D Precosa käy minusta raskauden aikana.

Wadalma, oikaisen-imovane on nukahtamislääke, imodium&imocur ripulilääkettä. :D Precosa käy minusta raskauden aikana.

Oho hups :wideyed: :hilarious: Noi on kyllä paha sekoittaa toisiinsa.. :grin
Auttaakohän se Precosa kuinka nopsaan vai onko kans näitä vatsaa tasapainottavia kuitu/maitohappo-juttuja...

En osaa tarkkaan sanoo miten nopeesti vaikuttaa, mutta muistaakseni niitä mainostettiin äkilliseen ripuliin ja aloitetaan 2 tabletilla suoraan.

voi herttinen sentään, ei voi lukea enää uutisiakaan missä on kyse jotenkin lapsista ja lasten hädästä kun meinaan pillahtaa itkuun xDDD tai jotenkin muuten surullista.

Minä taas oon ihmetelly, kun yleensä oon hyvin herkkä, kyyneliä vierii nii hyvistä kuin huonoistakin asioista nii nyt viimeisen kolmen kuukauden aikana oon varsin lunkisti ottanu kaiken. Mitä nyt sit saa semmosia itkupotkuraivareita kun suuttuu. :D

Precosa on kans maitohappobakteeri, jota käytetään mm. antibiootista aiheutuneen ripulin ehkäisyyn ja hoitoon. On hyvä ripulin apu muutenkin. Kalliimpi ja huomattavasti tehokkaampi kuin muut maitohappobakteerivalmisteet. Tää on oma ja ammatin kautta tullut mielipide.

Kipuilu alapäässä ja harkka supistukset on lyhentänyt kohdunkaulaa yli 1cm neljän viikon aikana. Ei hätää, vielä 2,5cm jäljellä, mutta olisin siis viimeistään tänään jäänyt sairaslomalle, jos ei maanantaina ois. Vauvakin on tosi alhaalla. Epäili lääkäri kovasti, että tuskin yliaikaiseksi menee, mutta hätää vielä ei ole, että ainakaan kovin ennakkoon syntyisi.
Ei yhtään haittaisi että alkais syntymään jo 37 viikon jälkeen, en haluis pungertaa yli nelikilosta isopäistä poikaa alateitse. :D
Pää on nimittäin iso ja pyöree, ei vielä kuitenkaan aiheuta syytä tarkkailla useammin.

Mulla aiheuttaa herkitymistä kaikki vauvoihin liittyvä. Mies ei ihan tajua tätä "herkkää tilaani", yritti näyttää mulle jotain narkkarileffaa ja kysyin heti alussa, että eihän tässä sit vaan oo mitään vauvoja tai pieniä lapsia, niin mies siihen että on täs ainakin yks kuollut vauva, niin menin ihan pois tolaltani ja raivosin että miten mies voi edes harkita näyttävänsä mulle jotain sellaista! :arghh:

Takaisin