Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen koko päivän oli kyllä niin järkyttävät liitoskivut ettei mittään järkkee!!!! Muistanukkaa miten kauheeta se on ku yrität sängyssä kääntyä ku tuntuu että joka luu lantiossa on ku hakattas vasaralla ja piikitellään samalla. Onneks loppu, eikä ollu ku heräsin.. Saapi nähä mitä tää päivä tuopi tullessaan.

Ei kuulosta yhtään kivalta nuo liitos- ym. muut kivut :/ itelläni lähinnä tuo janontunne on aikamoista, varsinki öisin! Ja jalat meinaa kramppailla, se tunne kyllä menee ohi melko nopeesti. Ja nyt parina päivänä sormet on tuntuneet turvonneilta, välillä myös varpaat.. tää on ihan uutta.. saa nähä mitä tässä vielä kerkee tulla, viikkoja 29 ja risat :)

Syökö jo kuin moni teistä rautaa/onko hempparit pysyneet hyvänä? Itelläni oli reilu viikko sitten 114. Ja nyt on väsymystä tuntunut varsinki iltapäivästä lähtien.. varmaan tippunu vielä alemmas. Vielä en oo rautaa syönyt vaan raitapitoisempaan ruokaan oon yrittäny panostaa.

Mä olen rautalisällä saanut nousemaan 107-109, taas täytyy löytää joku uusi kun mikään ei tunnu tehoovan...

Syökö jo kuin moni teistä rautaa/onko hempparit pysyneet hyvänä?

Mulla on ollut armoton väsy ja huimannu, aloitin raudan jo viikko sitten 10 ml annostuksella ja hb oli perjantaina neuvolassa 115. En tiedä kuinka alhaalla on käynyt kun edellinen mittaus oli rv 18 ja silloin oli 128 vielä. Otan nyt ainakin seuraavaan neuvolaan asti tuolla 10 ml annostuksella. En halua että hb tippuu liian alas ennen synnytystä.

Mulla oli viimeks hb 108 ja aloin syömään verilättyjä, joskos ne nostais arvoa. Obsidan ei mulla vaikuta. Ja tääläki kauhia jano koko ajan!

Olin kaverin tytön kans elokuvis tänään ja tuntui, että halkean. Poika potki nii lujaa kylkiluihin että aattelin että ne pian murtuu, ja ahdisti nii lujaa että. Kumpa tulis hieman etuajas, ei tarttis enää 9 viikkoa kestää.

Ei taida tästä tytöstä enää töihin olla. Vähänkin enemmän tekee kotona jotain/kävelee pikkumatkan, varsinkin ylämäkeen/istuu ja lähtee liikkeelle, nii tuntuu että häpyluu halkiaa. Sama tunne kuin pyörän tangolle putois.
Tiistaina ois neuvola.

We made it! Pikkukeskosuuden raskausviikot on virallisesti ohi! Tänään on sairaalassa kontrollikäynti. Hiivatulehdus ei ainakaan vielä ole parantunut, mutta se on kai niin lievä, että ilman raskautta sitä ei edes patisteltaisi hoitamaan. Saunassa alkoi taas supistelut, mutta onneksi ne helpottaa levossa.

Nyt pitäisi vain malttaa levätä ja nukkua. Huomenna uskallan ehkä jopa lähteä itse auton rattiin.

Piinamiina 32+0

Itsellä kävi alhaalla hb 116ssa mutta tarkistutin ennen neuvolaa olojen takia ja oli uusi arvo 128. Kuulemma normaalia että raskauden aikana tulee isojakin vaihteluja. Söin itsekin parin viikkoa rautalisää omatoimisesti. Nythän ne maailmalla tutkii että aiheuttaako nuo rautalisät raskausdiabetesta..

Mulla on ollut verenpaineetkin matalalla ja hb ~106-116.Oon syöny Super+rautaa (ainoo mitä maha kestää),mutta kun muistais vaan ottaa sen joka päivä ni pysyis normaaleissa lukemissa.

Sairasloma on auttanut väsymykseen, yläselän puristuksiin + hartia ja ristiselän kipuihin.
Supistuksia levosta huolimatta on ollut päivittäin 26,muttei niiin kivuliaita kun töissä.
Saas nähdä saanko jatkaa sairaslomalla vielä keskiviikon jälkeen...

Illalla tuli yks kunnolla kivuliaaksi tunnistettava supistus, polte tuntui alamahalla. Muistin siinä että tältäkö NE tuntuikin :nailbiting: jaiks, kohtu harkkaa viimeistä koitosta varten.

Mulla ei liitoskipuja vielä ole isommin ollut *kopkop vaan*, ainoastaan sängystä noustessa tuntuu että häpyluu menee kahtia.

Onko muilla nenäverenvuotoa raskaus aikana? Mulla on nyt kerran viikossa/kahdessa ollut ja aikasemmin ei oo verta tullu kuin sillon kun sisko penskana potkas polvella nenään ja muutama vuos sitten kun yks asukas töissä vetäs turpaan. :D
Tänään suihkusta tulin nii verta oli valunu jo melkein napaan asti ihan huomaamatta siinä suihkusta makkariin kävelyn välillä.

Mulla on verta vuotanut nenästä, mitä ei oikeestaan koskaan ennen oo tapahtunu. Vuoto alkaa lähinnä silloin jos oon kiihdyksissä/vihanen/itkuinen tai muuta sellasta.. :D

Nyt on ollu jo reilu viikon tosi raskas ja inhottava olla. Heikottaa, tärisyttää ja sydän lyö tosi kovasti. Pienikin liikkuminen/kävely hengästyttää ja pitää tosissaan pinnistellä et pääsee liikkuun paikasta toiseen. Myös erikoinen vatsakipu menossa mukana. Onko muilla? toivottavasti ei vakavia juttuja oo :/

Mulla on verta vuotanut nenästä, mitä ei oikeestaan koskaan ennen oo tapahtunu. Vuoto alkaa lähinnä silloin jos oon kiihdyksissä/vihanen/itkuinen tai muuta sellasta.. :D

Nyt on ollu jo reilu viikon tosi raskas ja inhottava olla. Heikottaa, tärisyttää ja sydän lyö tosi kovasti. Pienikin liikkuminen/kävely hengästyttää ja pitää tosissaan pinnistellä et pääsee liikkuun paikasta toiseen. Myös erikoinen vatsakipu menossa mukana. Onko muilla? toivottavasti ei vakavia juttuja oo :/

Miullaki just tuli verta nenästä ku aloin vastaamaan tähän :D ja tuo hengästyminenhän on ihan normaalia vaikka ei tekiskään mitään. Sydän lyö normaalia kovempaa(oma leposyke huitelee välillä 100), ja miulla on pitkään kävellessä koskenu mahaan, neuvolassa olivat sitä mieltä että vauva "hyppii" mahassa liikkuessa, ni se koskee..

Mulla aina niistäessä tulee vähän verta mukana, voi johtua kyl kuivasta pakkasilmastakin... Täällä kans puuskutetaan ihan pienestäkin aktiivisuudesta, esim lakanoiden vaihto tuntui urheilusuoritukselta. Muutenkin on tukala olla ihan koko ajan, en saa kunnolla nukuttua edes :(

Joo sama täällä, nukkuminen on ihan onnetonta nykyään. Välillä kyllä meinaa epätoivo iskeä, kun normaalisti oon niin menevä ja millään ei jaksais maata :D

Tää olotila tuntuu mullekin tosi vieraalta. Ihan hirveetä ku normaalit arkiaskareet ja -liikkuminen on niin tukalaa. Vähän pelottaa et miten tästä ikinä voi palautua, pitäis ehkä opetella vaan olemaan itselleen armollisempi ja relata nyt vaan enemmän.

Mulla tuo veri valuu ihan noin vaan, ei tarvii niistää tai aivastaa. Eli vissiin ihan normaalia.

Takaisin