Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun kohdunkaulan tilanne on tarkasettu viimeksi viikolla 7 :D Eipä se kai sieltä huomaamatta tipahda.

Tässä kävin pohtimaan että oonkoha mie ollu jopa liian huoleton tän raskauden seurannan suhteen! Mononukleoosi eli pusutauti vaivaa jo kolmatta viikkoa eli oon lääkärissä ja verikokeissa joutunut ravaamaan. Mahassa vauvalla tuntuu olevan kaikki hyvin (eli liikkuu normaalisti ja potkut voimakkaita), niin ei oo tullut mieleenkään pyytää ultraa/muuta tutkimusta sen suhteen.. työkaveri vaan tänään kysy et ei kai tuo miun tauti vaikuta vauvaan mitenkään? Kävin sit pohtimaan et niin totta, enpä oo ees semmosta tajunnut kysyä lääkäriltä! Mut jotenki vaa on semmonen olo että vauvalla on kaikki hyvin, niin en oo pelännyt hänen/synnytyksen alkamisen puolesta :) alavatsaa on toisinaan koskenut mut se on varmaan paikkojen uudelleen muotoutumista.. että kohdunsuun tilannetta ei olla katottu ollenkaan(rv 7 jälkeen), hempparia alettu mittailee vasta rv 27 tienoilla ja kohdunkorkeus katsottiin myös vasta nyt rv 27 aikoihin..

Suklaapehmis, mä ainakin luotan siihen, että tajuan kyllä sitten jos tarvitsee huolestua. Ja ammattilaiset kertoo, jos mun täytyy toimia toisin tai ottaa jotain huomioon. Uskon sen olevan minulle ja vauvalle hyväksi, jos olen rento ja stressitön, kuin että ottaisin joka asiasta kierroksia :)

Mulle ei ole tehty sisätutkimusta koko aikana. Supistellut on oikeastaan koko raskauden ajan, mutta en ole huolissani. Ekassa raskaudessa kohdunsuulla ei tapahtunut yhtään mitään ennen kuin oli kaksi päivää käynnistelty. Muuten on kyllä hyvin jo paikat pehmenneet. Seuraava neuvola on 5.1 ja ultra 12.1. Neuvolalääkäristä ei kukaan ole puhunut mitään. Asuu tosin naapurissa, että helppo on huudella jos tulee jotakin ihan ihmeellistä :)

Mua valvotti viimeyönä järkyttävä nivuskipu mikä jatkuu edelleen. En muista esikoiselta tällästä. Nivuset ihan tules koko ajan :(

Muistutan vain sen verran ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan. Jos joku mietityttää niin kyselee ihmeessä :) oulussa meillä on vähän hankalampi homma tuo kysely kun ei voi edes omalta hoitajalta suoraan kysyä vaan aina pitää varata soittoaika erikseen neuvontapuhelimen kautta. Turhia välikäsiä tulee siihen hommaan. Toki neuvonnassakin annetaan oikeat vastaukset, mutta alappa selittämään koko historiaa jos on vähän monimutkaisempi homma ,mitä ei ole välttämättä kirjattu edes mihinkään :P

Uaaaaahhh nyt on alkanu kauheet menkkakivut niin että alaselkään oikeen vihloo ja tekee vaan mieli kieriä lattialla xO

Gagezzz, jos ei lakkaa nii käy ihmeessä näytillä. Voi olla supistuksia, ja jos vielä noin kivuliaita niin varmasti ottavat ä-polille tarkastukseen.

Gagezzz panadolia ja kuumaa, tosiaan jos ei auta nii näytille.
Mulla kans tämän päivän kovat menkkajomot ollu, vielä oon silti ilman särkylääkettä pärjänny. Supistuksia ei onneks juuri oo tullu. Toivotaan että alkaa helpottaan.

Joo panadoli auttoi eilen ja tuntuu nyt taas helppaavan jo.. ihan järkytyin kun alko kun tälläsiä mitään ei oo vielä aiemmin ilmenny.

Hyvä että Panadol auttaa. Mie oon ihan ihmeissäni näiden eri kipujen kanssa. Kun ei meinaa saada selvää, mikä on liitoskipua, mikä arpikudoksen venymisestä aiheutuvaa kipua, mikä on tavallista mahakipua ja mikä sit niitä ns. oikeita supistuksia.
Lähinnä ajattelen niin, että kivun tullessa otan Panadolia tai lämpöpussin ja vain lepään. Jos on kivutonta, ni sit voin vähän liikkua.

Mulla kans panadol onneks auttaa. Nyt taas alkoi järkyttävä paineentunne alapääs, en tiä mistä johtuu. Toivottavasti menis ohitte nopiaa, tosi inhottavaa ku varsinki seisominen sattuu tosi paljo.

Mulla näemmä sauna aiheuttaa pari supistusta, ei mitenkään voimakkaita, joten käyn kyllä saunomassa normaalisti vieläkin.

Mulla kans sauna aiheuttaa supistuksia mutta se aiheuttaa vaikka en raskaana olisikkaa :D

Mulla ollut nyt pari kolme päivää vaikeuksia lliikkua. Kipuja ja supistuksia, jotka menevät kyllä ohi. Haluaisin, että voisin vasta tiistain neuvolassa ottaa asiaa puheeksi, koska muutama viikko (3-4) sitten, supistukset eivät olleet tehneet mitään. Nyt kuitenkin aivan erilainen tunne, mukana myös selkä- ja nivuskipuja. Tietysti jos kivut yltyy niin pitää ottaa äpolille yhteyttä, mutta.. Ottaako neuvolan th/kätilö tähän mitään kantaa? Kannattaako edes odottaa tuolta käynniltä mitään? Viimeksi sanoivat, että varataanko lääkäriaika varulta jo 2 viiko päähän, jos tarvitset sairaslomaa, kun työterveys ei sitä myönnä supistusten takia ja meillä ajat täynnä joululle..

Mullaki muuttui supistukset jolloin kävin synnärillä näytillä, ei ollu tehny mitää (siitäki toki jo 5vk). Mutta näillä viikoilla voi mennä jo synnärille näytille

Mulla on ihan jatkuva jano! Aivan koko ajan juon vettä ja silti kurkkua kuivaa yhtä paljon kuin seuraavana aamuna viinapullon tyhjentämisen jälkeen(olipas juoppo vertauskuva...) päivisin ei haittaa kun voi juoda ja juosta vessassa koko ajan. Mut ei yöllä haluis heräillä vessaan tunnin välein ja vaikka joka vessareissulla jois vaan kulauksen kostuttaakseen suuta niin silti seuraavalla käynnillä ulos tulee vähintään puoli litraa :D

Mullakin on ihan koko ajan jano. Ärsyttää rampata koko ajan vessassa, varsinkin öisin.

Makarelli, Kyllä ne kivut pitäisi vakavasti ottaa jos sinua ne tosissaan huolettaa. Jos on äippäpoli ,jonne voi hätätilassa mennä ,niin mene ihmeessä.

Itselle nuo selkäkivut alkaa öiseen aikaan olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Ehdin iloita ettei ruokavaliomuutoksen takia ole jalat kramppailleet pitkään aikaan.. Ja pari yötä sitten ne taas kramppas. Ja jälkeen on ollut tosi kipeä jalka. Ja muutenkin nykyään meinaa jalkoja sätkeä yöllä :( pitää vaihdella asentoa kun rupeaa jomottamaan ja särkemään.mitähän vielä tulee vastaan... Ai niin palailee taas tissien aristelukin kuvioihin ,kun oli reippaasti yli kk päivät pois haitoilta. Hypin riemusta! Enää 9 viikkoa.. Toivottavasti tulisi aikasemmin ulos!

Takaisin