Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitääpä kokeilla b-vitamiinilisää. Syön mama-vitaiinia, mut voishan se auttaa. Kiitti vinkistä.

Kuulin myös että kannattaa syödä odotusajalla maitohappobakteeri lisää, niin sikiökin saa paremman vastustuskyvyn ja pienempi mahdollisuus koliikkivaivoihin.

Joo maitohappobakteerit ehdottomasti! Hyötyä niin mammalle, kuin vauvallekin. On saatu kivasti positiivisia tuloksia, että niillä on vaikutusta juurikin koliikkivaihoihin ja ylipäänsä suoliston kehitykseen. Myös lapset, joiden äidit ovat raskausaikana syöneet maitohappobakteereja ovat vähemmän allergisia ja vastustuskyky on parempi. Itse syön myös sinkkiä ja reilulla kädellä D-vitamiinia mammavitskun ja Omegojen lisäksi.

Tärkeintähän kuitenkin on monipuolinen ruokavalio, koska mikään pilleri ei sitä korvaa :)

Täällä ei oo rinnat aristellu eikä muutoinkaan oireita :) paitsi väsymys ja kasvava maha. Menkkajomotuksen tyylistä mahakipua ollu päivittäin, mut ei oo ollu paha. Lisäksi välillä alavatsa kipeänä mut ei oo vielä haitannut menoa onneksi:) toivottavasti jatkuu samallalailla.

Mä syön myös maitohappoja päivittäin, on hyviä tuloksia saatu. Ihan rela-tabseja taitaa nyt olla hyllyssä. Lisäksi sinkki ja D-vitamiini kuuluvat päivittäin nautittuihin lisiin.

Huokaus. Kiskoo niin navan seutua. Pienetkin venymisliikkeet ja ponnistelut tuntuu :sad001toivottavasti tämä kohdun kasvun vaihe ei pitkään jatku kun rajoittaa tekemistä.

Maitohappobakteerit täälläkin alusta asti ollut käytössä. :) Mullekin on palannut pahoinvointi takas! Ajattelin että olis ollut alun riesa vaan. Nyt 15+5 ja parina viime aamuna saanut yökkiä, päivälläkin herkästi jos liian pitkä aika syömättä.

Mun pitäis kans hakea maitohappoja :) ja raskausomegaa.

Giovanna, kuinka paljon syöt d-vitamiinia päivässä?

Mulle tuli neuvolasta vähän ihme ohjeet niin en oo enää "uskaltanut" syödä kaikkia tabujani!

Mä syön raskausvitamiinia ja päälle 50mikrogrammaa d-vitamiinia.

Mä syön 100 mikroa ja tuliskohan siitä mammamonivitamiinista 10 lisää. Olen syönyt jo monta vuotta, joten en lähtenyt laskemaankaan :)

Mulle sanottiin ettei suositella tuota omegaa, alkuun söin mut sit en enää uskaltanu. Yrittäny kalaa syödä sit sen eestä.

KultaHippu, missä sanottiin ettei omegaa suositella? Onpa ihmeellistä, itsellä ollut se käsitys että niitä juuri suositellaan..?

Neuvolassa, sano että lisää vuotoriskiä. Ja että loppuraskaudessa vähintään olis hyvä lopettaa jos alun haluaa mut ite en uskaltanc. Kun 2krt viikossa kalaa kun syö riittää.

Joo itsellä ei ole doppleria, sillä siitäkin on ristiriitaista tietoa että usein kuuntelu häiritsisi sikiötä :) Ymmärrän jos kerran viikossa kuuntelee, mutta jos päivittäin niin huhhuh

Neuvolassa, sano että lisää vuotoriskiä. Ja että loppuraskaudessa vähintään olis hyvä lopettaa jos alun haluaa mut ite en uskaltanc. Kun 2krt viikossa kalaa kun syö riittää.

Saa syyä ja suositellaan varsinki jossei kalaa voi syyä. Toine vaihtoehto vetää rypsiöljyä kuulema :D viimeseks kuukaudeks pitää lopettaa omega just et ei tuu liikaa vuotoa synnytyksessä. Vilkastuttaa verenkiertoa sen verran ymmärtääkseni.

Mulle sanottiin vain että saa syödä vahvaakin omegaa, jos ei syö niin paljoa kalaa. Ja varoa ettei ole A vitamiinia mukana.
Hyvä kuulemma muutenkin lopettaa lääkkeiden käyttö 1 kk ennen laskettua aikaa. Kysyin voltarenista ,että saa käyttää mutta epäsäännöllisesti ja just kuukautta ennen laskettua aikaa lopettaa :)

Eiks omegat saata lisätä sitä ettei veri hyydy kunnolla, ei siis varsinaisesti lisää tai aiheuta vuotoa? Saatan myös olla ihan hakoteillä :D

Mulle sanottiin ennen punktiota, että olla viikko syömättä omegoja tuon hyytymättömyys riskin takia.

Jos on vuotoja entuudestaan nii omegaa ei kannata syödä, mutta koska itte syön tosi vähä kalaa (mies ei suostu syömään) nii haen sitä sitte. Viimeks lopetin olisko ollu justii joku vajaa kk ennen laskettua aikaa ja poika tuli viikkoa ennen mutta empä juuri vuotanu. Kai, eine ainakaa puhunu mitää :D

Takaisin