Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ihan kamalat alamaha/kylkikivut eilen alkanu, kävin jo näytilläki ja vauvalla kaikki hyvin mutta lääkäri epäili supistuksiksi. Kohdunkaula onneks pitkä (liki 5cm) ja kokonaan kiinni ja kova että eivät onneks oo supistukset tehneet muutoksia. Nyt vaan pelottaaki että miten tulee raskaus etenemään.. Pelkään että joudun vuodelepoon (mihin ehdottomasti meen jos tarve vaatii) ja vauva syntyy ennenaikaasesti. Ja nyt varsinki sen tutkimuksen jälkeen alamaha/kylki on niin kipeänä etten pysty nukkumaan :( ja lääkkeet ei auta.. Nyt alan vaan toivomaan että pääsen edes turvallisille vesille raskauden kans, vaikkaki luin onneks kokemuksia kuinka on supistellu alusta asti ja silti syntyny täysaikasia, jopa ylimeneviä vauvoja. Toivotaan parasta. Mun säkällä vaan meille ei käy hyvin :(
Mulla oli pari yötä sitten about klo 2-6 sillai et ei missään asennos pystyny olemaa petissä, kävelin ympäri kämppää. Koko maha kolotti alhaalta kylkiluihin ja kylkiluut oikee poltti. Kohdun ym suunnilla ei mitään kipua tms. Mulla semmonen jokunen sentti läskiä siinä päällä et kovettumisesta en osaa sanoa mut aika hurja yö. Seuraavana päivänä oli paikat jotenki hellänä selkää myöten. Parilla särkylääkkeellä helppas.

Mikäköhän tommone olis? Yks tuttu meinas et joku päälle jäävä harkkasuppari tai sit vaan ku kroppa tekee tulokkaalle tilaa. Tiedä häntä.

Rbck ihan samaa mulla ja ku en saanu millää helpottamaan kipuja ja liike pahenti tosi paljo niitä, ja alamahaa poltteli joten sillä lähettiin käymään näytillä. Lääkäri sanoi että kuulostais supistuksille ku ei muuta syytä löytyny ja ku aloin miettimään nii paineentunnetta oli alamahalla ja nyt oon tuntenu selviä harkkasupistuksia päivittäin sen jälkeen.
Ja mulla kyllä mahaki pompsahti enempi näkyviin että varmaan samalla kohtu nousi takaa eteenpäin (mulla siis taaksepäin kallistunu kohtu). Mutta oon nyt koittanu ottaa rennosti ja lääkäri sano että jos kivut muuttuu erilaiseksi nii uudestaan näytille..

Onko muilla semmoista paineen tunnetta alavatsalla? En tiedä miten siihen pitäisi suhtautua, onko vaaratonta vai voisko olla jotain supistelua? Mulla etenkin iltaisin tuntuu ja eilen tuntui alaselässäkin ja säteili reisiin.. Nyt viikot 13+6.

Minulla vähän aikaa poltteli alavatsasta viimeksi tänä aamuna. Ja alaselkä oli oikealta puolen vähän aikaa kipeänä. Paineen tunnetta ei niinkään ole ollut. Viikkoja 14+3.

Mulla tulee paine jos on huono asento, esim. En enää voi maata selällee ollenkaa, kohtu painaa valtimoita. Eka tulee paine ja hetken päästä oksetus :/

Sama, jos pitkään istuu. Pitää asentojen vaihtamisella menee aina ohi kyllä.

Onko muilla semmoista paineen tunnetta alavatsalla? En tiedä miten siihen pitäisi suhtautua, onko vaaratonta vai voisko olla jotain supistelua? Mulla etenkin iltaisin tuntuu ja eilen tuntui alaselässäkin ja säteili reisiin.. Nyt viikot 13+6.

Kävin lääkärissä kun vähän huoletti, kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa. Epäili että liitoskipuja ja kohdun kasvusta johtuvaa, saa kuulemma liikkua ja urheilla normaalisti..

Mun käskettiin ottaa rauhas, toki niistä kylkikivuista se lääkäri epäili mulle niitä supistuksia mutta se paineentunne kertoo ittelle että on supistus..

Mulle on uutena tullu semmone et jos on iso pissihätä yöllä tai aamulla ni sen jälkee ja viimepisaroilla koko alamaha sattuu ja sit se loppuu. Juu mul on ollu virtsis joskus ja tämä ei oo yhtään semmosta :) Ja tulee vaan about yöllä ja aamulla. Päivisin sitä ramppaa vessassa useemmin :)
16+4

Mulle on uutena tullu semmone et jos on iso pissihätä yöllä tai aamulla ni sen jälkee ja viimepisaroilla koko alamaha sattuu ja sit se loppuu. Juu mul on ollu virtsis joskus ja tämä ei oo yhtään semmosta :) Ja tulee vaan about yöllä ja aamulla. Päivisin sitä ramppaa vessassa useemmin :)
16+4

Täällä sama! kerran sattu niin hitsisti et olin varma et pitää lähtee polille, mut sitku pääs pissalle nii meni ohi :D nyt jos vähänki liian kauan pidättelee, niin alkaa särkee.. käy paikat vissii ahtaaks :D

16+4

Mulla sama! Mä oon yhdistänyt sen täyteen rakkoon, päivällä kun ei tule niin kauaa pidäteltyä :)

no onpas hyvä ettei ole ainoa tuonkaan asian kanssa :DDD saanut sitäkin ihmetellä, että mitä kaikkea sitä raskauteen liittyykään.

Täällä myös tuo "pitkä pidätys" aiheuttaa painetta ja rakon tyhjennys helpottaa.

Tuntuupa mukavalta ku pahoinvointi on helpottanu, tällä viikolla vaa kerran aamulla tuli yli :) mahaki alkaa mukavasti pyöristyy.:)

Mulla tulee pitkään pidättelystä supistus...ja sitä paineen tunnetta tulee liian helposti alavatsaan, jos touhuu liikaa...toisinasn tulee iltaisin ihan muutenkin.

Nyt on sit ekan kerran oksennettu, huolettaa vaan kun tähän asti vaan ollut vaan pahaolo et onko ihan normaalia et nyt sit yht äkkiä oksentaa kun "pitäis alkaa helpottaan" jo oireitten?

KultaHippu, minulla oli esikoisen odotusaikana noin viikolle 20 asti sitä pahoinvointia. Ja juuri suurinpiirtein näillä viikoilla tuntui monesti että nyt se hellitti...mutta sitten jysähti päälle kertaheitolla useamman kerran .

Mä kans selvisin pahoinvoinnilla viikolle 13 ja sit tuli lisäksi oksentelu viikoille 15 asti mut nyt jo hellittää viikot 16..

Minäkin jo hetken ajan kerkesin iloita pahoinvoinnin katoamisesta, mutta se tulikin takaisin. Jos tarpeeksi aikaisin aamulla herää saattaa tulla aamupalat ylös ja iltaisin on yleensä huono olo myös. Ja yksi ystäväni saa tammikuussa lapsen. Hänellä tuli pahoinvointi kuvioihin vasta 15 viikolla, joten ei kannata huolestua KultaHippu! :)

Serkku alkoi myös oksentaa vasta puolen välin jälkeen ja oksenti loppuraskauden :)

Takaisin