Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla huimaa tosi helposti varsinkin aamuisin. Muuten oireet vähäiset mitä nyt jäätävä turvotus iltaisin ja pientä painontunnetta alavatsalla. Rinnat on kasvaneet A-kupista ainakin yhden koon verran. Käytin jo yks päivä C-kokoisia imetysliivejä kun niin ahdisti rintoja. Meinasin kuolla nauruun kun ostin alesta maksimekon. Rintojen kohdalta olin enemmän kuin tyytyväinen mutta sitten tajusin että turvotusvatsa peittää jo näkymän varpaisiin ja peilistä sivuprofiili paljastaa että maksimekko kannattaa laittaa päälle vain jos haluaa toitottaa julkisesti olevansa raskaana. Nyt siis rv15+1

hienoa että on myös muitakin. pahoin pelkään et mä oon just sitä sorttia et mul on pahoinvointia seuraavat 6kk. toivottavasti menee ohi. mä kuulin tosin kaverilta ku hormoonit nousee niin kovaa vauhtia sinne 12 vkolle nii sen takia tulee paha olo. en sitten tiedä. tää alaselkä kipu on kauheeta ku niin kipee et pelottaa keskiviikkona mennä töihin takasin ku ei pysty edes kumartumaa ja ei mitää jos maasta pitää ottaa nii kyykkää vaa mut äääh en tykkää... :/

ja nyytikki eiks sulla muutenki ala jo näkymää tuo raskausmaha ihan selvästi jos jo noin pitkällä oot jo :)

Täällä alkanut ilmaantua närästystä. Yöööh, viimeksi tuli vasta vikalla kolmanneksella ja silloin oli joka ilta, syömisistä riippuen myös päivisin. Toivottavasti tässä vaiheessa vaan ohimenevää.

Ja vatsa on edelleen pyöreä, taitaa turvotus muuttua vauvamasuksi ilman että missään vaiheessa pienenee :D

Mun närästys on pari viikkoa jo ollut vähäistä, muutaman kerran joutunu lääkettä ottaa enää. Nyt siis 14+0. Pahoinvointi on (toivottavasti!!! "Koputtaa puuta molemmilla käsillä") hellittämässä ja vaihtunut päänsärkyyn :D

Mulla on alkanu pikkuhiljaa olot helpottaa! Tänään ei oo ollu ollenkaa pahoinvointia, jeii!

Pahoinvointi oli täälläkin jo tosi vähäistä mutta aamulla lensi taas pitkää sylkeä, väsyneenä korostuu aikalailla :grumpy:

Nyt koputetaan puuta, kun ei oksentanut enää ole vajaaseen pariin viikkoon kuin hampaita harjatessa - pysyispä tilanne näin. Tosin edelleen huono olo tulee jollei syö parin tunnin välein vähäsen, muttei sillonkaan ylös nouse.
Tissien arkuus vaan pahenee ja vasen on kasvanut huomattavasti isommaks kuin oikea :o

Mulla on tullut nyt tuota huonoa oloa :( ei okseta, mutta etoo ja varsinkin jos on kiire töihin. Selkä on Myös työpäivän jälkeen todella kipeä ja ajattelin sen johtuvan siitä että on jaloillaan koko ajan :( särkylääkettä en oo uskaltanut päivittäin syödä, mutta pitää huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä uskallanko syödä sitä miten paljon :)

Tänään tuhruttaa.. Laskin et jos ajattelis karkeesti 32 päivän kierrolla ni pitäs olla menkat näihin aikoihin. On aina tasaseen tahtiin tiputtanut sillon tällön. Sitä fiilistä nyt ehkä vaan lisää se et ku muutenki sais suojaa pitää :S

Rbck joskos ne tosiaan olis valemenkat :) inhottavaa silti.

Inhottavin oire yöllinen vessassa ravaaminen ja kauhulla odotan jo mitä se on 2-3vokn pääs tai ihan lopussa varmaa jo puolen tunnin välein :( ja sit tää yöllinen nälänhätä. Eihän sitä jalsa keskiviikkona töihin herätä jos yöllä heräät pari kolme kertaa vessaa. Ja syömää vielä. Oh god.

Ton mäkin unohdin mainita että päivisin saan nyt jo ravata 30min-1h välein vessassa ja öisin herään aina tasan 2h välein vessaan

Panadolia saa sen tonnisen ottaa kolme kertaa päivässä, just lääkäri kertoi viime viikolla, ei muita lääkkeitä

Mä sain yövessa ravaamisen rauhottumaan, kun vahdin etten juo iltasin paljoa :) ja ehkä nyt viikotki sais en aikaan. Noh lopussa se ainaki sit taas alkaa.. :D

Täälä taas pahoinvointi on takasin, oivoi :S nooh tippuu ainakin paino, onneks neuvolassa sanottiin et vauva ottaa kyllä äidin kehosta tarvitsemansa ku sanoin et huolettaaku syön nykyään tosi vähän.. Onneks on lisävitamiinit, niin ne ehkä vähä auttaa.

Mä kans justii kerkesin sanoa että pahoinvointi loppui nii tänä aamuna ei oksennus ollu kaukana :D

Yök oksennus yök :( se ei ole kyllä yhtää kiva oire. Toivottavasti helpottais kohta nii saatte tekin nauttia :) itsekki siirtynyt nyt kivennäisveteen nii ei tarvii vettä litkiä tolkuttomasti.

Ikävät oireet vähenee! Jes! Turvotus on vähän hellittänyt ja väsymyskään ei ole enää kovin paha. Selkäkipuja ei ole ollut reiluun viikkoon! :) (koputtaa puuta)

Minä myös ravailen vessassa koko ajan...! Lisäksi on janontunnetta, joten loputon suo...

Kevyt ongelma toi neuvolan 4h pissanäyte, kun neuvola-ajat yleensä aamusta ja unentokkurassa köpötän vessaan ja huomaan jälleen, että huppista, jäi taas 4h näyte antamatta. Pitää koittaa skarppaa nyt tai käydä joku iltapäivä erikseen neuvolassa tiristämässä 4h näyte :) on meillä ongelmat...tai mulla :D

Ainiin...ihanat, kamalat ilmavaivat ovat täällä. Aivan järkyttäviä hajupommeja joutuu laskemaan :)

Takaisin