Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oireina turvotus etenkin iltaa kohti, levottomat jalat, pahoinvointi etenkin jos ehtii kulua liian kauan syömisestä, väsymys, kipeät ja pinkeät tissit, huimaus... Kyllä ainakin tuntee olevansa raskaana. :) Nyt viikot 9+2.

Mulla tuntuu että oireet ollut pahimmillaan tällä rv 12 vaikka pitäs pikkuhiljaa ruveta helpottamaan. Tosin joillakin kestää koko raskauden. Tällä viikolla joka aamu saanu halailla pönttöä ja koko päivän ollu kuvottava väsynyt ja pyörryttävä olo.. Toivottavasti alkaisi pikkuhiljaa helpottamaan. Onneks enää tää yks vklp töitä ja sit alkaa loma..:)

Nyt alkaa olo olemaan hetkellisesti jo voiton puolella luulisin.. ongelmana lähinnä väsymys ja kipeät tissit. Kyllä huono olo tulee jos ei tarpeeksi usein syö, mutta mitään ei oo hetkeen ylös tullut kuin hampaita harjatessa.
Alkokin pahasti tympimään jo että oksentaa jos ei syö ja myös jos syö. Tosin nyt ilman jatkuvaa pahaaoloa alkaa taas pohtimaan että onko siellä masussa ketään. 11 päivää jäljellä, että näkee mahdollisen asukin <3

Mulla nyt 11+5 ja eilisestä ollu kovat alamahakivut. Vissihin se kohtu pyrkii ny nousemaan, esikolla se pullahti nt-ultran jälkeen esiin ja alkaa olla ne viikot taas ku esikon aikana..

Kellää alkanu iskias? Ite 9+6 ja tänää alkanu alaselkä kivut.
Mä en tosiaa tiiä miltä iskias tuntuu mut selkäkipuja kumminkin ollu. Yleensä iltasin ja maaten mennessä. Semmonen polttava ja pakottava tunne keskiselästä alaselkäänpäin.

Mulla ollu jo välillä iskiaskipua, samaa oli eka raskaudessa. Muuten mennään aika oireettomana.

Täällä alko alaselkä juilimaan jo viikoilla 6-7.. (nyt 12+1) Vanha vällevy vamma siellä muistuttelee olemassa olostaan.. Ei saa vaan makoilla ja istua liikaa :) kävely auttaa vaikka aluks tuntuu ettei :)

muuten alkaa olemaankin aika oireeton, lukuunottamatta aamun outoa kakomis kohtausta.. En enää jaksais, ku just on viikon ruoka maistunu :D

Mulla on nyt jo(???) vaikeuksia löytää hyvää asentoa nukkuessa. Kaivoin vartalotyynyn käyttöön ja mies nauroi, että sieltä se korvike taas muuttaa väliin :).

Aamu- ja päiväpahoinvoinnit ovat onneksi helpottaneet, kun muistaa syödä ja juoda tasaisesti sekä levätä. Marjoja olen tankannut hanakasti. Iltaisin huono-olo vaivaa todenteolla. Nukkumaan mentäessä närästää ja oksettaa, söi tai ei ennen. Maanantaina jatkuvat työt loman jälkeen ja vähän väsymys jännittää jo :).

Ja loppukevennys...jostain luin, että sitruunan haistelu ja maistelu helpottaa pahaaoloa...nyt naama nutturalla olen joka ilta imeskellyt sitruunaviipaletta ja ihme kyllä, pientä apua siitä on :D

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt jo(???) vaikeuksia löytää hyvää asentoa nukkuessa. Kaivoin vartalotyynyn käyttöön ja mies nauroi, että sieltä se korvike taas muuttaa väliin :).

Aamu- ja päiväpahoinvoinnit ovat onneksi helpottaneet, kun muistaa syödä ja juoda tasaisesti sekä levätä. Marjoja olen tankannut hanakasti. Iltaisin huono-olo vaivaa todenteolla. Nukkumaan mentäessä närästää ja oksettaa, söi tai ei ennen. Maanantaina jatkuvat työt loman jälkeen ja vähän väsymys jännittää jo :).

Ja loppukevennys...jostain luin, että sitruunan haistelu ja maistelu helpottaa pahaaoloa...nyt naama nutturalla olen joka ilta imeskellyt sitruunaviipaletta ja ihme kyllä, pientä apua siitä on :D

sitruuna auttaa täälläkin! Eka asia mitä teen aamusin niin juon sitruunavettä( tuore tai sellast ruoanlaitos käytettävää veteen). Nytki heräsin taas pahaan oloon ja kävin vetää litkut naamaan ja koiran ulkona. Autto!
Hirveen makusta se on, mut mulla ainaki auttanu :D sil on kans kuulema aineenvaihdunnallisia hyötyjä :D niistä en tiiä :D

Milloin muuten mietitte lähtevänne pois töistä? Aloin tässä miettimää että tuo mahahan alkaa olemaa ongelma ku se tulee tielle. Itellä hankaluus varmaa miten saan asukkaat puettua ja miten jos tarvii kyykkiä:D

Mä jouduin esikoisesta jäämään aikalailla tasan kaks kuukautta ennen laskettua pois töistä. Jalat alkoi turpoaan ja kipeytyyn töissä ja kyykkiessä supisteli. Ja tein siis kotihoidon hommia. Mut -14 kesä oli kuuma :wink

Mulla loppu esikoisen aikaan ku olin kans kotihoidos nii sopimus 2kk ennen laskettua aikaa ja jäin siitä. Nyt on sopimus vuoden loppuun asti ja sinne asti pyrin olemaan, työ on kehitysvammaisten parissa että fyysisesti suht helppoa eikä onneks oo ku yks aggressiivinen asukas.

Mä juon sitruuna-lime vihcyä ja se on kyllä pitäny orastavat huonot olot pois! Tai oon siis sitä juonu yleensä aamulla ekana ja jos on alkanu tulee huono olo, muttei ole tehnyt mieli syödä. Ja saa kätevissä 0,33 pulloissa, mikä on myös iso plussa.

Mä olen molemmista aiemmista ollut ihan loppuun asti töissä, enkä ole edes jäänyt varhennetulle ä.vapaalle. Tähän toki vaikuttaa moni asia. Vaikka itselläni on fyysinen työ, niin hyvin olen jaksellut. Uskoisin et pyrin nytkin olemaan loppuun asti, toki tulokkaan tila huomioonottaen. Jos laskettuaika pysyy tuossa (23.2.) niin laskeskelin, että talvilomat ja säästetyt lomat mukaanlukien pääsisin jäämään kotiin jo heti vuoden alusta eli jaiks 5kk töitä ja kotona ollaan :)

Mä olin esikoisesta tappiin asti ja olisi mennyt pidempäänkin, sairaanhoitajana osastotyössä. Maha ei ollu tiellä, sen kanssa oppi olemaan :)

Mull on la 27.2. Tammikuulle olis siis jaksettava. Kivempaa olis jo nyt olla kotona nii sais vaa urheilla ja syyä terveellisesti. Siis syön mä nytkin. :D

Töissä pyrin olemaan ens vuoden alkuun jolloin alkaa ä-loma.

Onko teillä muilla vielä väsymystä?
Minä nukun joka päivä päikkärit, silti yölle riittää unta. Oon tosi väsynyt edelleen vaikka pitäis jo varmaan alkaa helpottaa. Flunssakin on kyllä vielä tähän päälle. Neuvolassa vaan sanoivat että jos väsymys jatkuu, pitää miettiä kilpparikokeiden ottoa! Taidan pyytää sitä ens kerralla.

Takaisin