Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi, että on tunteet pinnassa. Tänään kävin kissan kanssa eläinlääkärissä ja se rauhoitettiin hammaskiven poistoon ja hyi, että teki pahaa kuulla se ääni ja teki pahaa kissan puolesta vaikka eihän tuo varmaan mistään mitään tajunnut, ku taju pelolla makasi :S ja sitten tuli itellä paha olo niin piti miettiä että käynkö ulkona happihyppelyllä :|

Mulla on oireet helpottaneet tosi paljon. Ällötyksiä ei enää oikeastaan ole, voin syödä mitä vaan. Ruisleipäkin menee pitkän tauon jälkeen. Väsymys ei myöskään ole niin paha, mut edelleen saatan nukahtaa päiväunille ja nukkua pari tuntia. Ihanaa kun alun ryytymysolo on pois ja voi elää suht normaalisti. Syödä vaan pitää usein.

Iskias on alkanu vaivaan, se vihoitteli eka raskaudessakin..

Olivia rv 11+3

Työkaverit eilen tokas mulle et "nainen sä oot muuten turvonnut" joo kiitti näistä, ne mys sano et se on hyvä asia. Pitää alkaa suolaa vissii vähentää.

Kamalaa tää jatkuva syöminen :D aamulla heti noustessa pakko haukata jtn pientä, että selviää töihin aamukahvitauolle asti. Tosi lyhyenä täytyy pitää ateriavälit että rankin kuvotus pysyy poissa eikä alas mee ku pieniä annoksia. Helpottais jo tää kuvotus ja oksentelu.

Onkos teillä muilla ollut nivus/alavatsakipuja? Koska miulla ei ainakaan oo ollu melkein yhtään. Ehkä pari kertaa viikossa tuntuu ihan pikkasen alavatsalla jotain mut ei sen enempää. Et kasvaakoha se siel nyt ollenkaa ku ei tunnu missää muita oireita kyl on, kova nälkä,päänsärky, väsymys ja pahoinvoinnit..
Oon nyt 9+2.

Ahh, ensimmäinen aamu viimeseen 5vkonku aamupalaa ei tarvi väkisin vetää. Jeeee! Mut tosiaan pieniä annoksia menee vaa alas ja usein pakko :D Kuhan tää väsymys vielä helpottais :)

Mulla alkanu nyt nivuset ja lonkka vihottelee välillä ja enää ei painavaa pysty nostamaan. Just huomasinku painavan kauppakassin nostin, että ei enää. Iskee kauheen painekivun alavatsaa :/

Tuntuu että pahin oire on tällä hetkellä hajuherkkyys, ei taho nenä kestää mitään voimakkaita hajuja. Eilen käväsin pikasesti saunassa (päätin että pidän saunomisestakin nyt taas jonkun aikaa taukoa), jonka jälkeen pesin hiukset hajullisella shamppoolla, loppuilta sujuikin mukavasti vessanpönttöä halaillen Tänään aamulla aamupala ei pysyny mahassa, mutta muuten on ollu useamman viikon tauko ettei oo tarvinnu oksentaa. Raskausviikkoja 12+2.
Väsymystä on myös jonkun verran, mutta alkaa ehkä jo vähän helpottaa. Ahistaa, kun ei oo jaksanu kovinkaan paljoa harrastaa liikuntaa nyt useampaan viikkoon. Töiden jälkeen ihan poikki ja huimausta ollu, nyt onneksi kuukauden loma edessä, jos jaksais vähän enemmän

Onko muilla huimausta? Itsellä on ja arvatkaa minkälaista olla töissä tai varsinki silloin ku pitäis joku asukas suihkuttaa. Ei kiva yhtää. Mulla on normaalistikkin alhaiset paineet mut ääääh.

Suklaapehmis, mulla ei myöskään oo ollut juuri mitään alavatsatuntemuksia, jotain haamupotkuja tuntuis vaan olevan koko ajan kun oon monta viikkoa jo kuvitellu että tuolla joku möyrii.. vaikka eihän niitä liikkeitä vielä tunne :) mä oon siis edelleen nostellut painavia ja liikkunut ja touhunnut normaalisti kun ei mitään tuntemuksiakaan oikeastaan oo. Pari kertaa alkuraskaudessa vihlasi mut ei isompia.

Mulla tosin on muutenkin aika oireetonta ollut, jännityksellä odotan huomista ultraa. Huolissani en oo oikeastaan osannut olla, toivotaan siis että kaikki on hyvin :) esikoisestakaan ei isompia oireita ollut, niin toivottavasti menisi vaan samoilla linjoilla tämä raskaus.

Jaksamisia kaikille jotka edelleen painii pahoinvointien kanssa, toivottavasti alkaisi kohta jo helpottaa!:Heartred

Nyt uskallan jo viikon ihmetteyn jälkeen sanoa, että pahimmat oireet tuntuu helpottuvan. Oksennella ei ole tarvinnut enää edes välttämättä joka päivä tai sit on päässyt yhdellä tai parilla kerralla. Aamupalan pystyy syömään jo 10-11 aikaan ja vettä voi juoda jo aamulla. Alkaa olo olla ihan erilainen. :) Kovasti vielä väsyttää ja pienehköstä rasituksesta väsyy normaalia enemmän. Se on onneksi pieni vaiva.

Perhonenz mulla on kanssa huimausta.. Eilen pyörryin kun oli niin kuuma päivä ja seisoin pitkään jonottamassa ruokaa ulkona. Onneksi oli auttavia ihmisiä vieressä ni ei käyny pahemmin. Kerran myös töissä asiakkaalla meinasin pyörtyä. Täyty istahtaa eteisen lattialle etten pökränny ku silmissä alko sumenee. Tälle viikolle luvattu helteitä ni otan kyllä saikkua jos näyttää että kokoajan pyörryttää.

Mun aamupahoinvointi on selkeesti siirtynyt yöhön.. kyllä mä ennemmin nukkuisin läpi yön kuin heräilisin tunnin tai parin välein. Pliiiiiiiis lopujo :(

Gageeeez mul kans oli yhes vaihees öisin kaikki mut nyt ne on siirtynyt aamuihin tosin ilman oksentelua.

Mulla on tänään yks tapaaminen. Mihin ihmeeseen piilotan mahani tässä helteessä? Mulla pömpöttää ylävatsakin jo niin, että väittäisin olevani jo paljon pitemmällä, ellen paremmin tietäisi :eek: Muuten oli on ihan hyvä, mitä nyt aika paljon väsyttää vieläkin paikoitellen.

Millä viikolla meet? Itellä on niin paha ongelma et mul ei vaa auta luumut. Jengi kysynytki et olisinko sittenki jo 4kk :/ ja tänää 9+4

Nii mullaki on kauhia turvotus ja vasta 11+0. Näyttää jo ihan rv20 mahalta.

Sama tunne täällä! Varsinki iltaisin maha on ku pallo. Varmaa osittai johtuu myös siitä ku syö nii paljon.. Tänää mm. Yks pitsa iltaruuaks. :S mut ku vaan tekee mieli! Suurimmilta osin kyl ees yrittää syödä kasviksia ja vähä terveellisemmin mut..

Takaisin