Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on turvotuksen kanssa käynyt päinvastoin. Ehkä syynä oksentelu ja siitä johtuva lievä kuivuminen ja mahdollisesti muutaman kilon laihtuminen, mutta en muista koska vatsan alue olis ollut näin "hoikka". Ta pyöreä muoto on kadonnut ja rasvan alla olevat vatsalihakset erottuvat hieman. Alavatsalla alkaa tuntua painellessa kohtu, mutta pukeutumiseen tai vatsalla nukkumiseen ei juuri vielä vaikuta. Tosin ei kireimmät farkut usein päälle eksykään.

Jee, ihan heti sain sydänäänet kuuluviin dopplerilla.
Pientä nippailua on kyllä muuten ollut nivisissa muttei mitään särkyä. Lonkka kipee mut varmaan jostain muusta syystä...

Mulla edelleen tulee niitä kipeitä kohtauksia tuonne alamahaan ja lonkkaan ja selkään. :( välillä parempi päivä ja välillä huonompi. Viime yönä herätti 4 kertaa se kipu ylös :( aika väsynyt alkaa niihin olla, mutta kai ne normaalia on. Jatkuneet siis kohta kuukauden ajan :(

Täällä on päästy varsin helpolla oireiden suhteen, ensimmäisinä viikkoina tunnuin oireilevan paljon enemmän mutta ehkä kyse vain siitä, että kroppa on nyt tottunut muutoksiin paremmin. Tänään varhaisultrassa oli ainakin kaikki mainiosti. Rintojen kipuilun ja jäätävän alavatsaturvotuksen lisäksi ei vaivaa juurikaan muu kuin unihäiriöt. Sängyssä tulee pyörittyä iltaisin hyvä tovi ennen kuin väsymys vie voiton, ja unet ovat niin levottomia, että aamulla tuntuu joskus kuin ei olisi nukkunut lainkaan. Onneksi päikkärit on keksitty :D

Muokattu viimeksi:
Tänään sit koko illan ollu päänsärkyä ja sit se huipentu huonovointisuutee ja tuli ihan marjapuuron väristä tosi kitkerän makusta oksennusta!! Vaik en oo ees syöny mitää punertavaa, vaa puolikkaan tomaatin.. Mitähä lie :s

Täällä ollut myös ajoittain kovaa päänsärkyä. Pahoinvointi jatkuu ilman oksentelua, aamulla on ihan hyvä mut iltaa kohden pahenee ja illalla on ihan hirvee olo. Nälkä on koko ajan, parin tunnin välein tulee syötyä jotain mikä lie ihan terveellistä ku ennen tuli syötyy kerran päivässä. Jogurtteja menee 6-8 päivässä, ne on kevyitä ja hyviä ja hedelmät ja vihannekset on raikkaita. Pissalle herään 2-3 kertaa yössä mut muuten tulee nukuttuu ihan hyvin. Alavatsassa tuntuu joskus aivastaessa ja yskiessä kovia repäisykipuja ja tulee kramppi joka jää sillee oikee jumiin hetkeks mut menee nopeesti ohi, samaten noi lonkat tuntuu repeävän jos tekee nopeita liikkeitä mut kaikin puolin ihan hyvä olo. Turvotus ihan mahdotonta, iltaisin maha on ku ilmapallo heh

Onko kellää tässä rv 8 jälkee alkanu oireettomuus? Uskalsin eilen jo salille ku ei väsytä enää niin et nukahtaa pystyy.

Mulla hävisi oireet just tuolloin pariksi päiväksi. Tuli sitten takaisin lisäoireiden kanssa.

Onko normaalia juoda noin 4 litraa vettä ja silti janottaa? Tarkkailin tänään vedenjuontia ku tuntuu että sitä menee ihan hulluna ja nyt juonut jo 4 litraa vettä plus pari kuppia teetä ja yksi lasillinen maitoa.

Mulla hävisi oireet just tuolloin pariksi päiväksi. Tuli sitten takaisin lisäoireiden kanssa.

Onko normaalia juoda noin 4 litraa vettä ja silti janottaa? Tarkkailin tänään vedenjuontia ku tuntuu että sitä menee ihan hulluna ja nyt juonut jo 4 litraa vettä plus pari kuppia teetä ja yksi lasillinen maitoa.

Täälä janottaa kans hulluna! Sain sairaanhoitaja kaverilta hyvän vinkin, et vaihtaa välillä kivennäisveteen tai lisää normi veteen sitruunaa niin se imeytyy paremmin kehoon. Kivennäisvesi ainaki auttaa itellä vähän, myös huonoon oloon.

ite pelkään noita sokereitaku on sukurasite.. Sokerirasitusta odotellessa..

Mut lueskelin jostain et jos suu ei oo kuiva vaikka janottaa niin ois normaalia.. Ite treenaan aika paljon nii seki toki, ja lämpimät ilmat vaikuttaa..

Ehdin täällä jo iloita, että oireet katosivat. Ei toki, oksetus is back. Huohhhhhhhh.

Voimia kanssayrjöäjille! Pahoinvointia on aamusin ja iltasin, päivällä kaikki ok väsymystä lukuunottamatta. Muutamat yrjöt päässy heittämään, josko se tästä helpottaa :)

Jesh tää neiti taas löytäny ruokahalun. Mulle myös tuli eka ultraääni kutsu ;) mä olen huomannut että ei tarvii paljoa syödä et täyttyy. Sellanen pienen pieni annos nii on jo täynnä. Onko muilla sama?

Joo melkee saa päivällisen syödä kahdessa erässä ku ei lähde nälkä semmosella pienellä pienellä annoksella mikä kerrallaan menee vaa :)

Mie taas voisin syödä nii paljo ku vaa jaksaa.. Ja silti parin tunnin päästä uusi nälkä :D just tänää ihmettelin et on tää ihmiskroppa jännä ku pakottaa ihan luonnollisesti syömää enemmän, koska jos ei syö ni sit tulee ihan kauhee olo. Joten pakko syödä syödä ja syödä :D on tuota painookii jo tullu melkein kolme kiloo lisää, vaikka oon yrittäny syödä suht terveellisesti.

Minä niiin symppaan teitä toisen lapsen (tai useamman) odottajia. Olen niin tööt tööt kokoajan, että tuntuisi hurjalta, että olisin vastuussa vielä jostakusta toisesta ihmisestä :( Aidot tsemppini kaikille teille.

ai teillä menee tollee, mulla siin ihan alussa oli et en täyty mitenkää et kokoaika sai olla syömässä mut nyt saan pienellä annoksella täyden vatsan mut tunnin päästä taas nälkä. :D eka yö hetkee et nukuin koko yön enkä havahtunut pahaanoloon tai edes kipuihin..

Perhonenz: mulla oli kanssa eka yö pitkään aikaan kun ei koskenut mihinkään. Ainut, että kaks kertaa kävin vessassa ku pissitti, mutta ihana ku ei koskenut :)

Minä niiin symppaan teitä toisen lapsen (tai useamman) odottajia. Olen niin tööt tööt kokoajan, että tuntuisi hurjalta, että olisin vastuussa vielä jostakusta toisesta ihmisestä :( Aidot tsemppini kaikille teille.

Tässä on vaan se ero että raskaustila on jo keholle niin tuttua ettei se enää oireile niin vahvasti kun ekan kanssa! Eli ei oo niin paha nakki kun ehkä luulisi:grin!
Muistan kyllä miten ekaa odottaessa ja hänen ollessa vauva en käsittänyt miten kukaan jaksaa enempää kun yhden, sen verran raskasta tuntui kaikki olevan:wideyed:..
vaan kummasti muuttui mieli kun hommasta tuli tuttua.

Mulla kyllä taas mennyt ihan toisinpäin kun esikoisen odotus oli naurettavan oireetonta ja nyt onkin ollu aikamoinen väsymys ja pahoinvointi :mad: kieltämättä parina päivänä ei oo tienny itkiskö vai nauraisko mutta kyllä tästä selvitään :rolleyes: vapaapäivät tuntuu kyllä erityisen ihanilta!

Takaisin