Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekan raskauden aikana kahvi, viili ja omppumehu(aamupala) yökötti ihan alusta loppuun. Siitä on nyt 16 vuotta enkä vieläkään siedä omppumehua Nyt kyllä kahvi maistuu aamuisin, ei mitään ongelmaa.

Onko muilla iltaan/yöhön painottuvaa pahoinvointia tai kuvotusta? Mulla nukkumaan mennes turvottaa ja kuvottaa voimakkaasti, öisin välillä valvottaakin.

Karhunvatukka mulla oli sitä yöllistä pahoinvointia ja mahakipuja mut nyt ne on siirtyny päivään. 3h nyt menny ja vieläki oksettaa mut onneks mitää ei tuu ulos. Yritän syödä suht usein mut ei pysy kyllä poissa.

Mua on iltaisin nukkumaan mennessä välillä närästäny, jos on syönyt vähänkään jotain rasvasta. Toivottavasti siitä ei tuu joka öinen vaiva.

Minmar: mulle on se 2-3 kuppia päivässä hyvin maistunut. Oon kyl joskus juonut 4 kuppia :D aamulla pakko saada se kaksi kuppia että aamu lähtee liikkeelle :)

Tänään kävin kaverin kanssa yli tunnin kävelyn metsässä ja nyt illan paleltanut ja tosi huono olo on. :( tuntuu ettei mene millään ohi, pakko maata vaan sängyssä peiton alla :(

Mä join koko eka raskauden ajan kahvia mutta nyt tökkäs rv 8 enkä oo sen jälkeen juonut. Teetä oon juonut jossain kylässä mut kotona en.

Täällä väsymystä ja kuvotusta, iltakuvotus on uus tuttavuus. Oksentaa ei oo kertaakaan tarvinnu mut yökkinyt olen. Maha näyttää iltaisin siltä kuin puoliväli olisi jo ylitetty. Päivisin maha on myös niin ulkoneva että tarkkasilmäinen varmasti huomaa mistä on kyse. Kukaan ei kuitenkaan töissä oo kyselly mitään ja lähimmät työkaverit tietää.

Mulla myös maha alkaa jo pömpöttää niin ettei sitä enää kauaa voi salata :grin:nailbiting: Pitää jo miettiä että mitä paitaa voi käyttää, housut menee kyllä vielä, kun on enemmänkin ylävatsa joka pömpöttää.. Paidatkin kaikki toki menee mutta jos haluaa salassa pitää niin ei oo montaa vaihtoehtoa :grin

No nyt se tuli. Tänä aamuna piti jättää kahvikuppi kesken kun ei mennyt alas :( tähän mennessä siis aamuisin on maistunut 2 kuppia kahvia, mutta ei enää :o

Multa jäi kahvi jo yritysvaiheessa mies ei juo ni jotenkin laiskistu vaa itelleen keittää , ja nyt ei vois kuvitellakkaan juovasa.
Pahaolo on melkein jatkuvaa kellon ympäri, limsalla saa hetkeks vähän helpotettua. Oksentaa ei oo tarvinnu vaikka välillä iskee tunne et nyt vessaan juostava ja kiireellä. Eilen säikäytti kun mahaan tuli erilaista kipua, toivon et on vaa mahantoiminnan aiheuttamia kipuja, vuotoa ei ainakaan toistaseks ole tullut. väsymys on ihan kauheeta, nukkunu 10h yöhön ja silti saa nukkua 1-2h päikkärit.

Mua yökötti 7-8 viikoilla mutta nyt ei minkäänlaisia oireita oo ollu sen jälkeen. Vähä jännittää onks siel mahassa mitää vaikka 8+3 vielä oli :D nyt menossa siis 10+4

Mua yökötti 7-8 viikoilla mutta nyt ei minkäänlaisia oireita oo ollu sen jälkeen. Vähä jännittää onks siel mahassa mitää vaikka 8+3 vielä oli :D nyt menossa siis 10+4

Mulla oli kans vielä viikko-pari sitten oireita, nyt ei juuri mitään. Rinnat vähän arat. Saa taas stressata, onko ketään mahassa. Nyt 8+3.

Täällä odotellaan jo pahoinvoinnin loppumista vaikka joudunkin varmaan vielä tovin odottelemaan... :meh: Nyt siis menossa rv 10+1. Viikolta 5 asti on ollut koko päivän kestävää pahoinvointia, pahinta se on erityisesti iltaisin. Oksentaa ei ole onneksi kertaakaan tarvinut mutta muuten olo on kuin olis pitkässä mahataudissa. Väsymys on myös vaivana, joten sängyssä makoilu on tullut kovin tutuksi tässä viikkojen kuluessa.

Mulle riitti oksentaminen ja hain sunnuntaina pahoinvointirannekkeet. Siitä tai viikoista 9+ johtuen en ole oksentanut tällä viikolla kuin pariin otteeseen. Edellisellä viikolla kun se oli sitä 5x päivä. Muutenkin tuntuu että elämä alkaa voittaa ja ole jopa päässyt ulkoilemaan, olen juonut muutakin kuin limsaa (vesi ei vieläkään uppoa ilman että pelkään oksentamista) enkä ole tarvinnut monen tunnin lepoa päivällä. Kyllä tämä tästä, etova olo jatkuu, mutta se ei tunnu enää missään viime viikon jälkeen :joyful:

Rv 11+2 koko alkuraskauden ajan ollut voimakkaita kramppeja alavatsassa, vessassa ravaamista ja rinnat olleet alusta asti kipeinä ja paisuksissa. 10 viikolla alkoi selkä oireilemaan ja väsymystä ilmassa. Mielihaluja ei ole kovin erikoisemmin ollut; uudet perunat on nom.

Just vähän aikaa sitten valittelin oireettomuutta. Noh, paha olo tuli takaisin närästyksen kanssa. Normaalisti närästää ehkä kerran vuodessa :|

Mulla loppu kaikki oireet veitsellä leikaten maanantaina 7+4. En silti ole huolissani, mitään vuotoa ei ole ollut ja väsymystä silti on. Ehkä tässä silti ollaan raskaana...

Nyt 9+2 ja ei voi mennä kahta tuntiakaan ilman että jo oksentaa... töistä sain loppuviikon sairaslomaa eivätkä tykänneet, mukava maanantaina ilmottaa että en kyllä ole vieläkään työkykyinen...

Onko muuten muita, joille kahvi maistuu? Luulin, että se olis tosi yleinen raskausoire, että kahvinjuonti loppuu... Mulle on siis maistunut koko ajan, nyt 8+1. Jotenkin se kahvin keitto ällöttää, ja purujen haju, mutta itse kahvi on yhtä hyvää kuin ennenkin. Oon juonut sen sallitun max 3 dl päivässä sitten :)
Kyllä täälläkin kahvi maistuu, on maistunut aina raskaana ollessa.

Kellä muulla on maha turvonnut ja miten paljon? Mulla viikkoja 7+5, mutta maha on jo varsinkin iltaisin todella iso! :o farkut ei mahdu enää jalkaan ja ei kauan enää pysty tätä mahaa peittelemään. Onko tämä ihan normaalia? Esikoista siis odotan ja kaveri epäilee jo, että siellä kaksi olisi tulossa mahan koosta päätellen. Suvussa on kyllä kaksosia (siskoni on kaksoset) eli mahdotonta se ei meidän kohdalla olisi :o jos toppi päällä kauppaan menisin niin kyltin voisin otsaan laittaa että "kyllä, olen raskaana" :D

Takaisin