Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie tääl oon kipeenä, kurkku kipee nenä aivan tukossa ja lämpöö 37,3.. Yleensä en oo millokaa kipee mut nyt mies tartutti tän miesflunssan miulle..huomaa et vastustuskyky on heikentyny.:/ sit tän olon päälle vielä kauhee väsymys, tänää oikeestaa vaa nukuin koko päivän ja silti väsyttää + välil etova olo. Ei kiva!! Oon nyt 6+0

Mä nukahdin 4 jälkee ja heräsin 11. Päivällä. Ja voisin edelleen mennä jatkamaan yöunia muttaku fiksuna otin pojan mukaan 6 mais unille nii arvaa vaan heräskö seki vasta 11 ja eihän sitä saa millää nukkuun... Että mikä väsymys.
Puhpallero 7+3

Aivan järkyttävää tämä etominen. Tänään kävin kaupunkiin kävellessä puskassa yökkimässä, mutta onneksi ei tullut oksennusta. Kaikki hajut ällöttää. Päänsärkyä oli kaksi päivää, panadoli ei ikinä auta minua, mutta onneksi lopulta helpotti. Jos olisi jatkunut, niin kai olisi pitänyt mennä päivystykseen. Kuulemma on jotain jytympääkin ainetta, jota voi raskaana ottaa. Mutta jospa se tästä.

Tänään 6+4, alussa ollaan mutta maha on niin täys kokoajan. Ruokaa ei tarviis ja jotenkin tuntuu et kaikki läskit levahtanut ja ei puhettakaan et sais vedettyä sisään
Väsyttää ja saa rampata vessassa kokoajan. Eka neuvola parin viikon päästä :)

Tänää kävin viel aamupalan jälkee pitkällee lepäämää, ni jonkin ajan päästä ku käänsin kylkee ni tuntu et nyt lentää oksennus tähä paikkaa. Kyl tuli kiire vessaa asti juosta mut kerkesin onneks tästäkö tää pahoinvointi sit alkaa, saa nähä.. Etovaa oloa ollu jo muutamana päivänä.. 6+1

Istunpa tässä farkkujen nappi auki, kun painaa niin tympeästi nyt istuessa. Seisten ja kävellen ei hätää, mutta istuen tulee raja vastaan :P

Täällä sama. Farkut kiristää. Ja väsyttää niin julmetusti aina välillä. Huonoa oloa mulle ei tuu, kun syön kokoajan :) Esikosta oli ihan sama homma.

Mä oon vaan ihan kökkö äiti ja vaimo.

Mulla nivelkipuja ympäri ja ämpäri kehoa. Eikä panadol oikein lohduta.
Tiuskin ja ärhentelen, kun kaikki miestä myöten puhuu samaan aikaan. Eikä kukaan kuuntele kun mä pyydän 20 min omaa aikaa, että saisin kivut haltuuni.

9+2 ja mietin miten tää raskaus oikein mahtaa mennä jos nyt jo tällaista.

Pahoinvointi jatkuu. Oksentelu jatkuu. Väsymys jatkuu. Turvotus +.
Jaksaminen alkaa välillä olla koetuksella. Ruokavalio supistuu sitä mukaa, mitä on tullut ylös. Harmittaa niin kovasti kun olen tällainen, jaan UmmJenna saman huono äiti ja vaimo - tunteen!

Tsemppiä Makarelli! ( ja muutkin kärsivät :dead:)

En valita, mutta vähän inhottaa ja ehkä huolestuttaa nämä voimistuneet vatsakivut. Alkuun oli tosiaan olo (ennen testiä ja vähän sen jälkeen) että menkat alkaa ja se oli ihan fine mutta muuttuneet pistävämmäksi ja kovemmiksi. Täytyy tiistaina mainita. Muuten oireetonta eloa. Paitsi hampaita tekevä esikoinen ei nuku ja jäätävä työputki--> väsyttää :singing:

Itselläni alkanu tulla iltapahoinvointia ja nyt mulaa on tullu menkkamaiset alavatsakivut. Eilen töissä ku joutu tekee pitkän päivän nii potilaan luona tuli kov alavatsa kipu ja samalla laatta meinas lentää nii itku tuli et mitä mä teeen mutta se meni ohi. Päivä kerrallaa katotaa miten käy. En valita, itse olen tämän halunnut pitää

Kävin tuossa vaa'alla, niin paino ei oo muuttunu yhtään, vaikka tissit on selvästi täydemmät, ja alavatsa pömpöttää kokoajan. Ja syön ku työhevonen. Hämmentävää...

Mullakaa ei oo paino noussu vaikka turvotus on jäätävää. Tissit on tyhjät imetyksen takia mutta alan sitä pikkuhiljaa vähentään ku se sattuu nii paljo..

Täällä oli jo ennen plussausta sellaiset oireet, että arvasin mistä on kyse vaikka PMS-oireita muistuttivatkin. Ihmeellisiä kärttyisyyspuuskia tuli ihan tyhjästä ja rinnat muuttuivat tosi aroiksi, mitä ei yleensä menkkojen aikaan tapahtunut. Sellainen omituinen juiliminen ja nipistely tuntui myös alavatsassa ja väsytti ihan älyttömästi ympäri vuorokauden. Plussa pamahti testiin 4. raskausviikon alussa kuukautisten jäätyä pois ja sitten yhtäkkiä pari päivää siitä oireet laantuivat äkillisesti. Edelleen on rintojen arkuutta, väsymystä, pientä alavatsan turvotusta ja paineen tunnetta, mutta tietysti huolettaa onko jokin vialla. Asun ulkomailla ja täällä pääsee ensimmäiselle neuvolakäynnille vasta 12. viikolla joten siihen asti on elettävä epätietoisuudessa ja vain toivottava parasta.

Onko muilla näin iltasin ja öisin vaa oireita? Va tuleeko tästä toukasta ilta/yö eläjä ja päivät nukkuu :D

Täällä nukuttu taas esikon kans monen tunnin päikkärit ja tuijottelen vaan kelloa et joko kohta pääsis nukkuun :bag: tosi kiva ku pitäs tehäki jotain.. pahoinvointia on vähä pitkin päivää, yks oksennus tuli tänään aamulla ihan puskista.. aiemmin lähinnä iltasin laatta lentäny :arghh: mut kuitenki vaan kerran päivässä *kopkop*

Heippa, Täällä pohditaan paljon että ollaanko raskaana vai ei. Testejä tein vissiin 5kpl:tta, kaikki selkeästi positiivisia :D kuitenkin tätä on tosi vaikea uskoa. Oletin raivoisan laattaamisen alkavan heti plussasta, mutta ei. Rinnat on arat ilmapallot, menkkamaisia kipuja myös. Nyt lomalla ilmestynyt omituisuuksia, joita Mulla ei ole koskaan ollut. Paloin auringossa heti ja nahka kuoriutuu, silmiä kirvelee niin julmetusti että piti hakea tippoja apteekista. Kumpaakaan oiretta ei ole siis ikinä ollut. Kuulostaako kenellekään tutulle? :arghh::arghh::anyone

No mulle tarttui aurinko ekassa raskaudessa tosi hyvin. Nytkin on ihan hyvä väri siihen nähden, kuinka vähän olen nenääni näyttänyt auringolle. Pigmenttimuutokset jäi kasvoihin ekasta raskaudesta. Joku vois sanoa, että ne on aika näkyvät, mutta mua ne nyt ei ole kyllä kauheasti haitanneet. Voi tietysti olla, että ne tuli iän myötäkin :)

Oireettomuudesta ei kannata päätellä mitään. Mä olin esikoisen kanssa alkuraskaudessa aika huolissani koska oireet olivat niin vähäisiä, lähinnä raskaus tuntui tisseissä ja väsymyksenä sekä nälkänä. Pahoinvoinnin puute pelotti. Kaikki kuitenkin meni hyvin!

Tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi ennen plussaa ja loppui samaan aikaan vuotojen ja menkkakipuilujen kanssa. Olin varma keskenmenosta mutta ultrassa kaikki kuitenkin hyvin. Eli ilmeisesti oireiden häviäminen, vuodot ja kivut eivät kuitenkaan olleet merkki pahasta :) Ilmeisesti mikä tahansa raskaudessa voi olla OK.

Bataatti, täälläkin monet saavat varmistuksen vasta tuolla 12 viikolla ekassa ultrassa, vaikka eka neuvolakäynti onkin jo 8+ viikoilla. Meillä ainakaan neuvolassa ei noilla ekoilla viikoilla oteta ultraa eikä edes sydänääniä :) Tsemppiä odotteluun!

Takaisin