Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt viime päivinä ollu alavatsassa kauheeta menkkamaista kipua ja nyt viikot 7+6 , yöt menee pissalla ravatessa ja päivät on kauhee pahoinvointi. Sain onneksi kunnan kautta ar ultran ens ma

joooo o... yöllä heräsin järkky kovii alavatsa kipuihin ja ne kivut on aina öisin mut nyt oli tosi kovat ja sit kävin vessassa ja kappas mä pyyhin verta ja vieläkin tulee haaleeta verta ku pyyhkii :( 6+4

Perhonenz toivotaa et pieni pysyy mukana! <3 Onko vielä kipuja tai vuotoo?

Tsemppiä perhonenz, toivottavasti kaikki kivuista ja vuodosta huolimatta hyvin! Pääsetkö selvittelemään asiaa?

Soitin eka arvauskeskukseen ja sieltä vastaus oli ei tehdä mitään että jos menee kesken niin sitten tutkimuksii ja neuvolasta vastas että hormoonit heittelee näin alussa vielä paljon ja sen takia voi tulla vuotoa ja pieni määrä ei haittaa kun kroppa on rottunur kuukautisiin niin kohdun limakalvot yrittää työntää menkkoja ja sen takia pieni määrä pääsee ulos. Ja muutenkin kohtu kasvaa niin menkkamaiset kivut ovat yleisiä ja normaaleita ja yölliset vatsakivut kanssa normaaleita jos ne vaan tulee öisin. Ei vaarallista

Toivotaan että on vaaratonta! Mulla jäi koviin mahakipuihin traumat ekas raskaudes koska mun kohdalla se päättyi keskeytymättömään keskenmenoon. Kärsin koko raskauden tosi pahoista mahakivuista ja kerroin niistä terkkarilla ja lääkäris ja kaikki vakuutteli että normaalia mutta mun kohdalla ei ollu. Uskon että kohtu yritti päästä eroon sikiöstä mutta ei vain päässy ja siks maha kipuili nii pahasti.

Oliko sulla niejma kokoaikaista vatsakipua? Itellä aaltoilee mut töissä koko aika kipuja niin torstaina pitää soittaa työterveytee.

Ei ihan koko aikaa mutta päivittäin, välistä oikeen kramppas. Kuitenki itte aattelin koko ajan että epänormaalin paljo ja usein. Nytki ja esikon raskaudes kipuja on ollu mutta paljo vähemmän ja enempi selvästi kasvusta johtuvia. Esikon raskaudes neuvolatäti sanoi ku kivuista taas mainittin että jos on hyvät vatsalihakset nii tulee enemmän kasvukipuja.. Ja ku mulla on taaksepäin kallistunu kohtu nii seki aiheuttaa.

Hhhhmmm mä pahoin pelkään et tää toukka ei jatka matkaa tän pidemmälle. Veri lisääntynyt ku pyyhkii et joutu laittaa siteen ja sisällä tyhjä olo.

Toivottavasti olisi vaarattomasta vuodosta ja kivusta kyse kaikesta huolimatta.. Mä olin justiin ihan varma keskenmenosta mutta kaikki olikin hyvin vuodosta ja kipuiluista huolimatta! Menin lopulta itse yksityiselle ultraan kun ei julkiselle huolittu. Oisko sulla mahdollisuutta käydä yksityisen kautta kurkkaamassa mikä tilanne siellä on?

Perhonenz, tiedön tapauksia joilla on menkat tullut raskauden ensimmäiset 3-4 kk ja itselläni edellisissä raskauksissa ollut vuotoa n viikolla 6-7 ja vuoto oli vaaratonta. Menkkamaiset kivut nulla ln aina jatkunu n vkolle 10 asti, paineen tunnetta ja se fiilis "no nyt ne alko", mutta se fiilis on mennyt sitten ohitse.

Vuoto voi myös johtua istukansijainnista.

Toivotaan, että pieni pysyisi matkassa.
Nyt lepäät ja otat rauhallisesti.

Toivotaan että olis vaaratonta. Pyydä päästä näytille ja hae sairaslomaa ja lepää.

Mulla oli eilen se neuvola ja siellä otettiin pikahemoglobiini. Ja mun järkytykseksi se oli 112. Toki ensi viikolla verikokeissa saa tarkemman arvon, mutta ei mulla koskaan ole ollut edes edellisten raskauksien aikana hb alle 122.
Mietin vain, että missä vika.

Uskomattoman huono olo. Laatta ei ihan lennä, mutta lähellä on. Verenpaine on alhaalla, huimaa vaikka olis paikallaan. Ja mikään ruoka ei maistuis. En jaksa hoitaa mitään asioita... odotan innolla olon kohenemista. Esikoisesta kesti viikolle 11, eli vielä 3 viikkoa :hungover:

Candys täälä ihan sama juttu. Mä en muista koska esikon aikaan loppui olot, tais mennä sinne rv12-13 että viä 4-5 viikkoa..

Miulla oli aika oireetonta alku viikot, pientä etovaa oloa. Eilen (rv 9+1) oli niin paha olo että piti vaan maata, muuten ois lentäny oksennus, naama alkanu kukkimaan ihan urakalla. Ja itkettää kaikki! Vasta katoin satuhäitä ja itkuhan siinä pääs. Mietin omia tulevia häitä, 1.10 on, ni mahtaa olla pelkkää itkua miun puolesta :D

Pääsin kättärille päivystykseen ja herneen sydän tykytti 300. Lääkäri ei osannut vastata verenvuotoon mitään ja kaikki näytti ja tuntu muutenki olevan kunnossa. Kuulemma 40% naisista vuotoo verta ja se ei välttämättä merkkaa mitää. Se voi olla et se on alkava keskenmeno tai se menee omalla ajalla pois. Saikkua sain tän ja huomisen päivän.

Toivotaan että osottautuu vaarattomaksi perhonenz :) 7 pv työputki, esikoisen valvotut yöt ja luulin kuolevani tähän väsymykseen :dead:Viikonloppuun kun selviää niin ehkä helpottaa taas!

Takaisin