Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo mullakin tuli ennen raskautta enemmän ja vähemmän, mut ei mun mielestä koskaan näin voimakkaina... Lääkärissä käyty monet kerrat lisälyöntien takia ja ainahan ne on vaarattomiksi todettu, jotenkin sitä aina saa vaan paniikin itselleen lietsottua kun ne kunnolla alkaa, on se niin kamalan tuntusta. Tai vaikee luottaa siihen et joku niin hirveentuntunen ja voimakas asia vois olla ihan vaaratonta vielä kun on kyse sydämestä :D

Tuleeko sulla miten paljon niitä tai siis kestääkö yks kerta kuin pitkään ajallisesti?
Minä oon yhdistänyt väsymykseen ja stressiin nää. Ja mulla tulee onneks vain yksittäisiä mutta silti ihan hirveen tuntuisia :/

Hei, ite tälleen kuumottelen että oisko tärpännyt kerrasta. Tänään tehty päivällä testi joka näyttäny negaa, aamulla uudestaan.

Viikoja tosiaan vois vasta olla 3+4 ja menkat myöhässä jo 4pv. Eikä oo mitään oireita, ei edes rintakipua. Tiistaina yskiessä oksennuksen maku tuli suuhun vaikka en tuntenut et olis edes noussut ylös, voiko olla oire? Ärsyttää kun ei tiiä vielä kun ei testi näytä. :'(

Joo nyt on kyllä todelliset riesa tuo mahakipu. Meinaa mennä jalat alta, kädet tärisee ja pumppu takoo. Huomenna soitto neuvolaan että miten kauan tuota katellaan ja miten jatkossa. Meinaa nimittäin olla aina voimia vieviä ku 3 kertaa töissä tulee ja on vaan pakko hymyillä ja jaksaa, vaikka tekisi mieli käpertyä sohvan nurkkaan itkemään. Samalla myös pelottaa että se menee kesken kun koskee niin kovin :( työkaveri tänään jo huomautti, että oonko ihan kunnossa ku ruokailussa kädet tärisi ja varmaan olin kalpea kun lakana :D

Hemppa, kyllä mulla on nyt varsinkin raskaana ollut näitä ihan jatkuvasti että en ihan osaa sanoa ajallisesti kauanko kestää... Mut kyl nyt on toi ukko joutunut mua nukuttamaankin ku pientä lasta, silitelly ja painellu selkää et keskittyisin nukahtamiseen asti johonkin muuhun ku niihin lisälyönteihin. Makuulla (varsinkin vasemmalla kyljellä) ja nukkumaanmennessä näitä tulee siis eniten. Mut aina vaan on sanottu että vaaratonta eikä tarvitse huolestua!

Kuvittelenko itselleni kivut vai onko oikeesti todellista et mua repii tai en osaa selittää mut tohon navan ympärillä aina tuntuu esim. yöllä ku kääntyy tai jos tekee jonkun nopeen liikkeen nii tuntuu, onks se ihan jokaisella ? ja normaalia? ja tää tosiaa on ensimmäinen ja oon ihan hermoheikko. oon kuullu et rintakivut on aika kauheita hihih

Mullakin välillä tuntuu repäisykipuja, esim aivastaessa. Kai se on ihan normaalia.

Tänne on ilmaantunut pieni pahoinvointi, kohta varmaan alkaa yökkäily.

perhonenz, repäisykivut eli just tollaset nopeista liikeistä johtuvat kivut on normaaleja ja tavallisia raskausoireita, niistä ei tarvitse huolestua :)

Repäisyjä tulee täälläkin aina välillä. Jotain huonoa oloakin on ilmoilla hetkittäin. Esikosta ei ollut minkäänlaista pahoinvointia, toivon totisesti ettei alkaisi kunnolla tälläkään kertaa.

no hyvä että on normaalia. :) mä odottelen vasta oireita jos niitä edes tulee. :) tosin aamulla tossa lääkäri käynnin jälkee iski ARMOTON hinku päästä mäkkii joten pakko se on lähteä. :D tsemppiä muille myös :) hauskoja ja iloisia hetkiä :)

Vähän pelottaa oireiden vähyys, jotenkin toivois että olis selkeet ja voimakaammat oireet, yksi ihana ystäväni joka ei muutenkaan tajunnut mitä puhui (keskenmenon jälkeen ilmoitti olevansa raskaana ja toivotteli mulle onnea kun mun ei tarvitse potea niitä raskausoireita niinkun muiden jotka ovat raskaana vähän niinkun että saisin olla onnellinen kun sain keskenmenon ) että mitä vahvemmat oireet sen varmemmin raskaus jatkuu ne sanat vaan soi päässä vaikkei niissä taida mitään perää olla. Vähän vaan rinnat aristi nyt ei enää niin paljoa, välillä huonoa oloa etenkin iltasin ja öisin mutta just niin vähän ettei tiedä kuvitteleeko vaan vai onko oikeasti. Ja välillä palelee hirveästi, alamaha välillä kipuilee ja on hellänä.

Täällä alkanut lisääntymään huono olo. Yövuorot jaksoin valvoa mutta oli aivan kamala olo. Joten kun kesälomalta palaan töihin niin en enää öitä tee. repäisykipuja ja pistelyä alavatsalla. Rinnat edelleen arat. Unettomuuden tilalle iskenyt väsymys. Nyt menossa oman laskun mukaan rv 8+3.

Täällä on myös repäisykipuja herkästi, vieläku esikkoa saa nostella ja kannella ni vattalihakset hellänä. Oksenteluki on tullu päivittäiseksi vieraaksi primperanista huolimatta. Huhhhuh. :depressed::yuck::wtf: ja päikkärit olis niin tarpeen!

Syvissävesissä: onpa tahditon ollut ystäväsi :( Älä kuuntele moista, tiedettävästi monilla ei ole mitään oireita ja kaikki menee hyvin loppuun asti ja valitettavasti ne oireetkaan ei aina lupaa, että kaikki menee hyvin. Se on vaikeaa, mutta ainakaan se ei ole sinusta/meistä kiinni, jos jotain tapahtuisi, voimme vain odottaa ja toivoa parasta sekä yrittää pysyä rauhallisena :-)

Täällä ja repäisyvihlontaa välillä.

Tissit poislukien, niin eipä juuri edelleenkään oireita.

Viime yön nukuin tosi hyvin :smiley-bounce012 Tosin siirryin heti sohvalle alkuyöstä ja jalkoihin laitoin Heat voidetta samantien, kun alkoi olemaan levottoman oloiset jalat..

Kieltämättä pelottaa joo nää ku ei ole oireita ja kovasti niitä jo odottelen . kivat teille kellä on oireita :) ne vähäisetkin vatsakivut tai ei kivut vaan tuntemukset on poissa. Tosin stressiki varmaa vaikuttaa näihin en tiedä

Itte en tätä oreettomuutta niin hätäile, sillä esikoisen kanssa oli myös varsin "mitäänsanomatonta" alkuun. Tissit on selvin merkki siitä, että jotain on vireillä (normitilassa kun mulla on niin kovin pienet nyppylät).

Osaatteko sanoa onko tavallista jos välillä on päiviä jolloin ei juurikaan ole pahoinvointia? Viime viikonloppu ja alkuviikko olivat lähes jatkuvaa etovaa oloa, mutta eilen ja tänään ei ole tuntunut kuin nälkää ja väsymystä. Rinnatkin edelleen aristaa. Mutta paha olo on kadonnut, eikä mahaakaan nyt turvota yhtä paljon. Heti huomaan murehtivani että onko tämä normaalia, kun viime raskaudessa ällötys jatkui ja jatkui. Edellispäivänä ultrassa kaikki oli kuitenkin kunnossa, olisiko tässä välissä voinut jotain ehtiä tapahtua? Ei kai se oireissa ainakaan näin nopeasti tuntuisi? Vaihteleeko ne olot vaan välillä näin, onko kokemusta? Toivottavasti murehdin turhaan..! :)

Auriga:kirjoituksesi olisi voinut olla melkein mun oma. Just samaa mietin tänään, en ole oksentanut, ruoka maistunut ok ja korkeintaan jotain nälkäkurnintaa tänään. Eilen oksensin 2 x, joten pistää tietty heti miettimään, vaikka kivahan se on, jos koko ajan ei ole kurja olo. Kait tää voi olla ihan normaalia...

Täälä pahoinvointi on koko ajan yltyny ja aaltoilevaa. Eilen oli tosi pahoja mahapolttoja ja olin varma että vuoto alkaa mutta ei, mulla on vaan taaksepäin kallistunu kohtu että se tais enempi särkeä ku se kasvaa. Nukkua voisin ihan koko ajan mikä ei oo hyvä yhdistelmä tuon 8kk täystuhon kans..

Takaisin