Oireet

Kyllä miulla ainaki tulee vaan liikkuessa. Tuo kuullostaa jo supistukselta jos tulee paikallaan ollessa. :o

Mulla tulee liitoskipuja myös öisin kun kääntää kylkyä tai yrittää nousta sängystä.

Hei Huli, mistä et ole samaa mieltä....:wideyed:

Jos Huli ei huomaa sun viestiä, laitan ainakin oman kokemukseni noista viestien arvioinnista. Oon nimittäin monesti kännyllä selatessa osunu sormella noihin arviointinappuloihin ja sit poistellut niitä... Ja itse saanut arviointia huonosta suomenkielestä yms :grin

Miten teillä on vatsantoiminnan kanssa?Mulla välillä kovalla ja välillä löysemmällä,nyt rv 33+1.Tosin mulla on ärtyvän suolen kaltaista oireilua ollu jo ennen raskautta.Nyt taas muutaman viikon mourunnu ja kuplinu mahassa,sitä ennen oli kova vatsa useita viikkoja.

Nyt kaikki vinkit kehiiin :smug: Eli aivan kamalaan närästykseen, miten hellittäis? Oon useampaa erimerkkiä lääkkeitä ottanu närästykseen ja mikään ei tunnu auttavan... Neuvolastaki jotaki lääkkeitä sain, muttaa ei vaan tehoa :meh:

Että jos joku sattuis tietämään tai on itellä auttanut joku muu keino?

Mun raskausaikani muuttui huomattavasti parempaan suuntaan, kun aloitin syömään närästykseen Omeprazol 20 mg:sta. Sitä ennen kävin kaikki sallitut käsikauppalääkkeet läpi ja yritin muuttaa ruokavaliota. Lääkkeen aloitettuani ei ole enää närästänyt ellen unohda ottaa tablettia.
Sitä saa apteekista ilman reseptiä, mutta toki tulee halvemmaksi, kun lääkäri kirjoittaa reseptin.

Huokaus! Joku pitkäaikaispuudute tonne SI-niveleen/ristiselkään ois poikaa!
Monesti aiemmin oireillu, mut nyt raskaus vissii löysänny ennestään yliliikkuvia niveliä selästä ja hermot vinossa ja mitä lie. Joka kerran ku liikkuu ni tuntee miten joku nivel lonksahtaa eri kohtaan.
Ei paljon kävellä tai nousta sohvalta, pehvan pyyhkiminenkin työn ja tuskan takana, mut vielä en oo siinä tilassa et huutaisin miestä pyyhkimään:hilarious:

Muoks kaameita kirjoitusvirheitä!!

Huokaus! Joku pitkäaikaispuudute tonne SI-niveleen/ristiselkään ois poikaa!
Monesti aiemmin oireillu, mut nyt raskaus vissii löysänny ennestään yliliikkuvia niveliä selästä ja hermot vinossa ja mitä lie. Joka kerran ku liikkuu ni tuntee miten joku nivel lonksahtaa eri kohtaan.
Ei paljon kävellä tai nousta sohvalta, pehvan pyyhkiminenkin työn ja tuskan takana, mut vielä en oo siinä tilassa et huutaisin miestä pyyhkimään:hilarious:

Muoks kaameita kirjoitusvirheitä!!

Mä hain kortisonipiikin jo syksyllä eikä ole sen jälkeen ollut enään tuskainen. Toki auttaa tulehdukseen, tuskin kaikkiin syihin.

Sais tää maha jo laskeutua. Kuulostan kokoajan joltain virtahevolta maratonilla. Sain imuroitua kaks huonetta ja nyt pitää vähä hengähtää

Sais tää maha jo laskeutua. Kuulostan kokoajan joltain virtahevolta maratonilla. Sain imuroitua kaks huonetta ja nyt pitää vähä hengähtää

Sama täällä. Myös nukahtaessa läähätän ihan mielettömästi ja etenkin kylkeä kääntäessä puuskutus vaan kovenee kymmeneksi minuutiksi.

Moikka

Onko täällä tammikuulaisten puolella ketään kun "kärsii" päivittäisistä monista supistuksista?

Olen tässä sairaslomalla toista päivää ja supistukset jatkuvat yhtä useina kuin töissäkin.Eilen oli 26kpl ja tänään jolähes samoissa lukemissa.Eikä ole kivuttomia vaan tuntuu ja näkyy.
Neuvolassa vaan sanoivat että ei saa tehdä mitään fyysistä ja ei hätää jollei tule veristä vuotoa/lapsivettä ja supistukset menevät ohi minuutissa.
Kumminkin rassaa ja huolestuttaa tällainen :eek:

^ sinuna soittaisin synnärille ja kysyisin sieltä neuvoa ja lupaa mennä tarkastuttaa tilanne:)

Kurjaa että supistuksia tulee ja neuvolasta eivät anna tuon parempia ohjeita :sad001

Moikka

Onko täällä tammikuulaisten puolella ketään kun "kärsii" päivittäisistä monista supistuksista?

Olen tässä sairaslomalla toista päivää ja supistukset jatkuvat yhtä useina kuin töissäkin.Eilen oli 26kpl ja tänään jolähes samoissa lukemissa.Eikä ole kivuttomia vaan tuntuu ja näkyy.
Neuvolassa vaan sanoivat että ei saa tehdä mitään fyysistä ja ei hätää jollei tule veristä vuotoa/lapsivettä ja supistukset menevät ohi minuutissa.
Kumminkin rassaa ja huolestuttaa tällainen :eek:

Mulla on päivittäin todella paljon harkkasuppareita,tuntuu inhaltakin jo.Neuvolassa ei otettu täälläkään juuri kantaa,mutta onneksi mulla oli ultraääni viikko sit yliopistollisessa sairaalassa niin siellä ultrasi sauvalla ja kaikki ok.Kohdunkaula 4cm pitkä ja ei auennut yhtään ponnistamalla.Se on kauheeta miettiä,et aiheuttaako supistukset kohdunk.lyhentymistä!parempi tutkituttaa.

Mulla on sama tilanne, kipeitä supistuksia on jokaikinen päivä. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että ottaa ihan rauhassa. Äitiyspolilta juuri päivystyksestä palanneena, eivät ottaneet supistuksia juurikaan huomioon. Nyt ihan vasta tuntui ihme pulputusta alapäässä.

"Hyvä" tietää etten ole ainoa.
Unohdin mainita että kävin kyllä tarkastamassa kohdunkaulan,oli vielä kiinteä ja 3cm jäljellä :)
Tuntuu vaan hurjalta tällainen ja jos näin jatkuu niin mitä tässä vielä kerkee aiheuttaa,vielä pitäisi kumminkin 8vk kestää :hungover:

Mulla muuten tulee liitoskipuja kyllä ihan paikallaan istuessakin, kun vauva sattuu sopivasti potkaisemaan jalkoväliin (joo on vielä perätilassa... katsotaan kääntyykö itsellään vai tarviiko apua).

Tänään kans soittelin labralähetettä maksa- ja sappikokeisiin. Toivottavasti ny ei oo mitään raskaushepatoosia tässä kiusana. Alkanu täs parin viikon sisällä kutittaa vähän sieltä sun täältä. Voikai tää olla keleistäkin johtuvaa, mutta haluan varmistua mieluummin ku pohtia keskenäni ja odotella pahempia oireita.
No voi ny :meh: Olis pitäny tänään olla neuvola, niin sepä soittikin että sappiarvo koholla ja keikka Jorviin. Ei nyt hengenhätää kuulemma vielä mutta ei sais nousta arvot enää tästä. Tsekkaukselle siis että kaikki ok. Kyllä vauva ainaki liikkuu. Jalkapohjat kutiaa edelleen, päänsäryt on tullu riesaksi, pissassa proteiini plussalla ja kohdussa jossain alhaalla tuntuu kummallinen pistävä kipu. En tiiä sitte liittyykö nuo toisiinsa.

No voi ny :meh: Olis pitäny tänään olla neuvola, niin sepä soittikin että sappiarvo koholla ja keikka Jorviin. Ei nyt hengenhätää kuulemma vielä mutta ei sais nousta arvot enää tästä. Tsekkaukselle siis että kaikki ok. Kyllä vauva ainaki liikkuu. Jalkapohjat kutiaa edelleen, päänsäryt on tullu riesaksi, pissassa proteiini plussalla ja kohdussa jossain alhaalla tuntuu kummallinen pistävä kipu. En tiiä sitte liittyykö nuo toisiinsa.

Oivoi toivottavasti kaikki hyvin ja arvot laskis

Takaisin