Oireet

Kun käy vessassa, niin mistä tietää onko kaikki neste pissaa vai lorotteleeko lapsivettä? :grin Kaikki pissaaminen ei tunnu pissaamiselta, ku tuntuu siltä, niinku tulis jostain muualta! Mietin vaan, että eikö lapsivettä sit tulis muutenki? Eikä vaan pissiessä? o_O Muutenki nuo vessareissut muuttunu erittäin oudoiks....

Kun käy vessassa, niin mistä tietää onko kaikki neste pissaa vai lorotteleeko lapsivettä? :grin Kaikki pissaaminen ei tunnu pissaamiselta, ku tuntuu siltä, niinku tulis jostain muualta! Mietin vaan, että eikö lapsivettä sit tulis muutenki? Eikä vaan pissiessä? o_O Muutenki nuo vessareissut muuttunu erittäin oudoiks....

Lapsiveden tuloo ei pysty katkasee mut pissaamisen yleensä voi :) (paitsi jos olemattomat lant.pohjaluhakset esim) ja sitä tulis sit muulloinki ku vaa vessakäynnil :)

Ok. En oo kokeillu katkasta, ku muuttuu erilaiseksi, mut eipä tuota muulloin ole lorotellu. :)

Kai sitä lapsivettä tulee muutenkin kun vaan pissatessa :rolleyes: valkkariakin voi olla... mut jos laittaa siteen ja se ihan kastuu ja sitä joutuu vaihtaan ja kastuu taas niin sit voi olla lapsivettä

Jos sitä lapsivettä ihan pissatessa lorisis, niin kalvoissa olis varmasti sellainen reikä että sitä vettä lorahtelis vähän väliä. Lapsivesi kun uusiutuu koko ajan, niin sitähän tulis ihan litratolkulla. Mulla kun meni lapsivedet esikoisesta, niin sen jälkeen täytyi pitää kahta paksua sidettä yhtaikaa ja nekin sai vaihtaa suunnilleen joka vessareissulla, kun olivat litimärkiä. Toki joskus voi olla tilanne, että vaan pieni reikä kalvoissa ylhäällä niin, että sitä vettä vaan tihkuu, mut sitäkin tulis luultavasti muutenkin kun vessareissulla. Mun lapsivesi oli myös selvästi vaaleanpunertavaa ja tuoksui makealle. Tunnistin itse asiassa oudon makean hajun nenässä jo ennen kuin lapsivettä alkoi kunnolla tulemaan. Sit mulle tuli outo olo, et jotain saattais alkaa vuotaa. Kiirehdin vessaan pöntölle ja sinne holahti eka satsi.

Mulla oli jossain ylhääl reikä ja jorvin surkeen palvelun takia olin melkee viikon ihan tietämätön koko asiasta.. mut ihan pikkumäärä vaan holahti pari kertaa ettei silleen märäks menny missää vaihees mut kumminki huomas ja ihmetteli..

Lapsivesi on tosiaan aluksi vaaleanpunaista ja tuoksuu vähän samalle kuin sperma. Ja sitä tulisi muutenkin kun vain pissatessa. Viime kerralla mulla oli kalvoissa reikä jossain ylhäällä, ja aina kun nousi ylös niin holahti siteen täydeltä tavaraa. Vesi muuttui kellertäväksi, haalean pissan väriseksi pari päivää vedenmenosta.

No...tuota....nyt en sit tiijä! Nyt ollu pari päivää pyyhkiessä myös tosi hailakan vaaleanpunasta paperissa! En osannu yhtään yhdistää tuohon, ku jotenki vaa odotellu, et varmaan limatulppa irtoamassa tjn... :eek: Eikä sieltä mitään holahtele, lorottele muuten, mut vessareissulla melkii joka kerta nyt tullu erivärisiä pissoja (pönttöön ku kattoo niin välillä se vesi on puoliks keltasta ja puoliks kirkasta). Joskus kun istuu pöntöllä pissin jälkee ja odottelee, niin saattaa viel hetken päästä tulla pari tippaa (mikä ollu jo monta kuukautta normaalia), mut sit tuleeki viel pari desiä ihan varottamatta ja se ei tunnu miltään ku se tulee...yleensä tunnen ku pissi alkaa tulemaan virtsaputkea pitkin, mut nuo viimeset desit ei tunnu. :confused: Täytyy huomenna kysyä kätilöltä, ku on se kontrolli sairaalalla. Kujust sitä iteki aattelin, et varmana kyllä holahtelis muutenki pöksyy jos olis lapsivettä tai vaikka valkkariaki, mut kyllä hyvin kuivana on pöksyt pysyny keskiraskauden jälkee.... Nyt aloin miettii tota vaaleenpunasta, vähä spermalta haisevaa vuotoa! o_O

No...tuota....nyt en sit tiijä! Nyt ollu pari päivää pyyhkiessä myös tosi hailakan vaaleanpunasta paperissa! En osannu yhtään yhdistää tuohon, ku jotenki vaa odotellu, et varmaan limatulppa irtoamassa tjn... :eek: Eikä sieltä mitään holahtele, lorottele muuten, mut vessareissulla melkii joka kerta nyt tullu erivärisiä pissoja (pönttöön ku kattoo niin välillä se vesi on puoliks keltasta ja puoliks kirkasta). Joskus kun istuu pöntöllä pissin jälkee ja odottelee, niin saattaa viel hetken päästä tulla pari tippaa (mikä ollu jo monta kuukautta normaalia), mut sit tuleeki viel pari desiä ihan varottamatta ja se ei tunnu miltään ku se tulee...yleensä tunnen ku pissi alkaa tulemaan virtsaputkea pitkin, mut nuo viimeset desit ei tunnu. :confused: Täytyy huomenna kysyä kätilöltä, ku on se kontrolli sairaalalla. Kujust sitä iteki aattelin, et varmana kyllä holahtelis muutenki pöksyy jos olis lapsivettä tai vaikka valkkariaki, mut kyllä hyvin kuivana on pöksyt pysyny keskiraskauden jälkee.... Nyt aloin miettii tota vaaleenpunasta, vähä spermalta haisevaa vuotoa! o_O

Ne pystyy testaa sellasel liuskal sen.. toivotaan ettei ois viä lapsivettä.. mulla tuli yhtenä päivänä vaan sillon sellasia hulahteluita mut sit ei enää.. ainakaa et oisin huomannu

Muokattu viimeksi:
Huh huh kun on kokoajan kuuma, käsiä kuumottaa, jalkoja kuumottaa ja koko kroppaa kuumottaa ja sen lisäksi ei saa nukuttua kuin pienissä pätkissä. unettomuudesta oon kärsiny jo edellisestä raskaudesta lähtien ja imetyksen myötä se vain jatkui, nyt ei kerennyt imetys päättymään kun uus raskaus alkoi joten edelleen uuden raskauden myötä uniongelmat jatkuu ja nyt loppua kohden pahenee vaan.
Nyt tuli vähän valitusta.....

Nyt kaikki vinkit kehiiin :smug: Eli aivan kamalaan närästykseen, miten hellittäis? Oon useampaa erimerkkiä lääkkeitä ottanu närästykseen ja mikään ei tunnu auttavan... Neuvolastaki jotaki lääkkeitä sain, muttaa ei vaan tehoa :meh:

Että jos joku sattuis tietämään tai on itellä auttanut joku muu keino?

Jättää semmoset ruuat syömättä mitkä närästää, paitsi jos närästää kaikki ni sitte se ei oo vaihtoehto. :D välttää kumartelua/makaamista syönnin jälkeen..

Nyt kaikki vinkit kehiiin :smug: Eli aivan kamalaan närästykseen, miten hellittäis? Oon useampaa erimerkkiä lääkkeitä ottanu närästykseen ja mikään ei tunnu auttavan... Neuvolastaki jotaki lääkkeitä sain, muttaa ei vaan tehoa :meh:

Että jos joku sattuis tietämään tai on itellä auttanut joku muu keino?

Vissy auttaa ja maitoki vissii, sängynpäätyä ylöspäin

Oon myös huomannu että joutuu välttämään hyvin monia ruokia. Etenkin mausteisia, mut esim myös jotai ei-miltään maistuvia eineksiä. Nuo oon vaan joutunu aina syötyäni toteamaan kannattiko vai ei. Eilen leivoin esikoisen kans pipareita ja tulihan niitä 5kpl syötyäkin. Ei kannattanut.
Makuuasentoa välttelen ainaki puolisen tuntia syömisen jälkeen.
Hapolliset juomat mulla pahentaa tilannetta, mutta saattaahan ne joillakin toimiakin. :)

Miltä kunnon supistukset ovat tuntuneet, jotka tietävät? Mulla on harjoitussupistuksia ollut jo vko22 alkaen. Ja nyt tuntuu tosi kipeeltä välillä, ilman että muu maha menee kovaksi sillai kuin harjoitussupistuksissa.. niin tai miltä ne liitos kivut tuntuvat? Neuvolassa sanoi vain olevan liitoskipua, että tunnistaisin oikean supistuksen kyllä. Viikkoja 32+3

Miltä kunnon supistukset ovat tuntuneet, jotka tietävät? Mulla on harjoitussupistuksia ollut jo vko22 alkaen. Ja nyt tuntuu tosi kipeeltä välillä, ilman että muu maha menee kovaksi sillai kuin harjoitussupistuksissa.. niin tai miltä ne liitos kivut tuntuvat? Neuvolassa sanoi vain olevan liitoskipua, että tunnistaisin oikean supistuksen kyllä. Viikkoja 32+3

Kannattaa kyllä olla varuillaan jos kauheesti tulee nii ennemmin menee näytille.. mulle viimeks sanottiin et kiinnike kipuja ne vaan on mutta hyvin toi poika niillä synty.. eikä ollu ees kauheen kipeitä.. tuntu tuolla vatsan sivuilla alhaalla molemmin puolin.. kaikilla supparit tuntuu vissii vähän eri kohissa.. eli mä en ainakaan tunnistanu supistusta kiinnikekivuista..

Oikee supistus tuntuu mahan kovettumisena ja se kyllä koskee vähän joka paikkaan. Se on ykslöllistä missä tuntuu, joillaki eniten alaselkään tai reisiin tai mahaan, tai jopa kaikkiin paikkoihin yhtä kovasti. Vaikka miullaki vasta 1v4kk edellisestä synnytyksestä, ni en ees kunnolla muista supistuksia XD eniten ehkä itellä jännittää ku ei oo omista supistuksista kokemusta, ku kaikissa 3:ssa synnytyksessä ne on käynnistettyjä, ja ne on kovempia, kun mitä oma keho tuottaa. Kuhan ei synny kotiin :D
Nii ja liitoskivut on viiltäviä kipuja häpyliitoksessa ja lantion alueella muutenki. Koskee yleensä liikkuessa.

Nii että liitoskivut tulee liikkuessa. Tänäänkin toimistotyössä viisikertaa iski kauhee kipu ja piti vaan hengitellä.. ja tosiaan neuvolassa meinas että liitoskipuja. Ensiviikolla kyllä lääkäri ihan muusta syystä, niin kysyn siltäkin. Toivottavasti oli ohimenevää vaan

Takaisin