Oireet

Voihan ruskea vuoto sentään... :( Ja pienetkin raskausoireet tuntuu häviävän. Huomenna tarkastukseen neuvolaan, mutta jotenkin oon kyllä jo ihan satavarma tästä... :(

Voi ei jutila. :(

Emmukka mulla on ainakin tissit kasvanut. Näiden liivien oston jälkeen laihduin ja yläosa liiveistä alkoi lerpattaan mutta nyt näyttää rinnat täyttävän taas koko kupin. Kipeetkin on välillä. Ja täällä viikkoja vasta 7+3.

Mulla kans on kasvanu ainakin koolla isommaks, miestä ei haittaa mut kun muutenkin isot rinnat ni vähän pelottaa kuinka isot näistä tulee. :o

Toivottavasti jutila kaikki olis kunnossa! Ultraavatko huomenna neuvolassa? Ilmoittelehan!

Joo, ei mitään hätää. Oireet tuli takas tänään. Aika kieroutunutta olla iloinen pahoinvoinnista ja etovasta olosta. Väsyttää kans joo. Lapset on mummolassa ja mä heräsin tänään 11.20 en muista millon olisin viimeks nukkunu näin myöhään! Ja pari tuntia siitä, ni väsyttää taas.

Minulla taasen on hyvin oireeton olo. Pieniä lieviä oireita toki on, ja kun niitä käy miettimään, onhan niitäkin ihan "riittävästi". Näin oli ekassakin raskaudessa, ja olin tosi epävarma koko raskauden ajan. Nyt oon päättänyt olla rennosti ja murehtimatta. Onnistuu onneksi todella paljon paremmin kuin viimeksi :)

Mulla eilen särki rintoja aivan tajuttomasti. Tänään ei sillä saralla mitään. Hyvin on-off mallisia nämä oireet välillä.

Mietin vaan että pitäisikö ottaa yhteyttä neuvolaan, kun muutamana päivänä tullut vähän sellaista haalean punaista Vuotoa kun on pyyhkinyt. Ei siis joka kerralla vaan ns. kerran päivässä. Mietin että pitääkö olla kamalan huolissaan :(

Mulla ei oo ollut kuin vatsan nipistelyä nyt 6+4 :) esikoista odotan joten ihan uutta kaikki!

Eikös pienet vuodot ole ihan normaaleja? Helpommin sanottu kuin tehty, mutta huoli pois!

Mulla on paino vähän jopa laskenu...

Tuleeko muilla sellaisia vatsakipuja, et toiselle puolelle vain pistää ja lopuksi se tuntuu kuin kuumottaisi samasta kohtaa? Aika kovaa nipistää ja mulla jotenkin säteilee selkään? Ja yleensä makuu asennossa? Muutenkin tuntuu et mikään asento ei ole hyvä. Johonkin kolottaa. Oiskohan tuo normaalisti hyvä kova sänky nyt liian kova? :wideyed:

Ja vielä kun valittaa vähän lisää niin itikat!! Ne valvottaa vielä lisää!! Mitä olette muuten mieltä näistä itikkamyrkyistä? Meillä olisi se pistorasiaan laitettava myrkky mut en ole uskaltanut pitää kuin vähän aiemmin ja sit hyvin tuulettanut. Mut kun sen tartteis melkein koko yöksi.:sour:

Mulla oireina on ollu rv 6 lähtien pahaolo/oksentelu. Välillä parempia päiviä mut sit iskee hyvänkin päivän edestä olot. Alun päänsärky on alkanu väistymään. Väsymys on aivan kamalaa, ei tällästä ollu esikoisesta vaikka töissä olin missä 12 pientä lasta hoidettavana kun kotona vain yksi :D uusimpana on nyt tullu selkäkipu, alaselkä todella jumissa. Kerkesin jo pelästymään että olis kkm kun googlettelin mutta sydänäänet oon onneks kuullu nyt joka päivä :)

Mä en oo mitään muuta varmaan pelännyt kun noita alaselkäkipuja, koska mulla varhainen keskenmeno alkoi just niillä :/ Eilen käveltiin monta tuntia Korkeasaaressa, jonka jälkeen selkään särki ja kerkesin jo säikähtämään. Tänään aamulla tuli taas yökittyä eikä selkäkivusta tietoakaan :D Se kkm selkäkipu oli jatkuvaa. Ja monillahan on sitä onneksi onnistuneissa raskauksissasin, pitäisi vaan osata rauhoittua sit kun sitä tulee :)

Pitäs vaan yrittää olla stressaamatta ja murehtimatta mahdollisista oireista ja oireettomuudesta. Jos kkm tulee, niin mitään sille ei kuitenkaan itse voi. Mulla oli viime kkm vahva fiilis ettei siellä mahassa ollut ketään ja niinhä se sitten oli myös.
Nyt on ollut fiilis hyvä, vaikkei mitään järkkyä pahoinvointia ole ollutkaan, muttei ollut esikoisen kohdallakaan. Oireina on todella kova väsymys, rintojen arkuus (erityisesti aamuisin) sekä jäätävä turvotus, joka lisääntyy iltaa kohden (tosin oon kyllä syönytkin mitä sattuu, kun ei jaksa tehdä ruokaa :D). Kiloja on tullut 3 lisää, kun on myös koko ajan nälkä, kun ei syö kunnolla.

Mä en oo mitään muuta varmaan pelännyt kun noita alaselkäkipuja, koska mulla varhainen keskenmeno alkoi just niillä :/ Eilen käveltiin monta tuntia Korkeasaaressa, jonka jälkeen selkään särki ja kerkesin jo säikähtämään. Tänään aamulla tuli taas yökittyä eikä selkäkivusta tietoakaan :D Se kkm selkäkipu oli jatkuvaa. Ja monillahan on sitä onneksi onnistuneissa raskauksissasin, pitäisi vaan osata rauhoittua sit kun sitä tulee :)

Mulla tää on nyt tän alkuviikon ollu jatkuvaa :/ tosin on tullu maattua paljon kun ollu nii huono-olo. Saas nähdä kuinka käy :/ samanlaista alaselkäkipua kylläoli esikoisestakin, tosin alko myöhemmin.

Mul on vatsassa kans ihmeellisiä kipuja välillä. Tuntuu et jotkut on niin kovia et tarvis särkylääkkeen. Onneks kivut kestää about 5min kerrallaan ja niitä tulee pari päivässä

Neuvolassa käyty. Terkka ultras ja yritti kuunnella sillä oiskohan joku doppler. Ei näkyny mitään. Laitteet on ikivanhat ja terkka sano, että ei näillä viikoilla vielä mitään selviä niillä laitteilla, mut yritti kuitenkin. Vuoto sinänsä ei muakaan huoleta, vaan se vahva fiilis, että kesken on menny. En pysty odottamaan kolmea viikkoa np-ultraan vaan varasin huomiselle yksityiseltä ajan...

Takaisin