Oireet

Mulla oli pe-la-su kaikkina päivinä ihan jäätäviä oloja. Oli matkapahoinvointia autossa, aamuisin olen pidätellyt oksennusta ja välillä ne tunteet on jatkuneet iltaan saakka. Perjantaina varsinkin oli vielä hirvittävää väsymystäkin.

Tänään oli pakko tulla toimistolle ja pelkäsin tulla tänne - miten selviän työmatkasta ja toimistolla olosta. Mutta kas kummaa, olo on parempi kuin moneen päivään! Ja vielä kaiken päälle pyöräilinkin osan matkasta :)

Saa nähdä miten iltapäivän kotimatkan 10 kilsan pyöräily menee :D Pitääkö soittaa ukko hakemaan matkan varrelta ;)

Oon kans alkanut miettiä, että voisko se ´täysi maha'-tunne olla närästystä? Kun ei oo ikinä närästänyt niin en tiedä miltä se tuntuu.. :hilarious:

Ja kuka puhui siitä kuumeisesta olosta? Mulla on ollut sitä nyt kaks viikkoa yötä päivää. Mistä se johtuu ja miten siitä pääsee eroon?

Nemira, mulla ainakin oli kuumeista oloa. En keksinyt millä siitä pääsee eroon, se vain jossain vaiheessa meni sit pois.

Ihan mahtava aamu tänään, oksentanut ja ripuloinut vuorotellen. Ihan kun olis vatsataudissa piti jäädä töistäkin pois. Tänään viikkoja 7+4

Oon kans alkanut miettiä, että voisko se ´täysi maha'-tunne olla närästystä? Kun ei oo ikinä närästänyt niin en tiedä miltä se tuntuu.. :hilarious:

Ja kuka puhui siitä kuumeisesta olosta? Mulla on ollut sitä nyt kaks viikkoa yötä päivää. Mistä se johtuu ja miten siitä pääsee eroon?
Minä myös diagnosoin itelleni närästyksen, mulla oli myös tosi täysi olo ja vähän väliä ihan kramppasi mahaa. Rennie auttoi mullakin, sitä kesti kolme päivää sit helpotti. Luulen että ruoalla oli vaikutusta. Ennen närästystä söin koko päivänä vain grilliruokaa ja sipsiä. Oon muistanut nyt lisätä vihreetä ja juoda enemmän.

Tää väsymys on jotai ihan, just nukuttiin 2,5 h päikkärit ja äiti ihan töttöröö... Mies pääsee onneks jo kohta töistä. Saa astua remmiin. Eilen olikin niin pirtee päivä, kun oli vieraita. Kyllä ootan mäkin jo pirteetä keskiraskautta, viimeks se tuli aika myöhää ja sit tuli päivystykseen vievä närästys ja mitähän siinä oli kauhee flunssa ja ja ja sit tulikin jo loppuraskaus. Mut nyt on jo viikko 9 puolivälissä niin oon kerran oksentanu. Oli se kyllä hirveetä viimeks, sillon kun oli ihan sänkypotilaana...

Mulla on ny tässä kuukauden sisään toinen räkätauti päällä. Mun kohdalla kyllä todella pitää paikkansa se, et raskaana on herkempi infektioille.. Sitten mua ihan pikkusen alkaa pelottamaan, ku viikon verran oli säännöllisen paha olo, etova ja vellova, mihin ei tahtonu mitkään syömisetkään auttaa ja tänään ei oo ollu yhtään oksettava olo.. Jos ny ei yleistä flunssaista oloa lasketa. Sama juttu rintojen kanssa, ne oli kipeet mut ei ole enää tai ainakaan tällä hetkellä. Tekis mieli kirota ja lyödä hanskat tiskiin.

Hya, Mullahan on ollu tää jatkuva flunssa plussauksesta asti, saa nähdä milloin helpottaa. Ja rinnat on toisena päivänä kipeämmät kuin toisena ainakin mulla. Meinaahan se aina mietityttää et onko kaikki hyvin jos joku oire katoaa. Mulla katos turvotus ihan täysin..

Onko teille muille tullu painoa lisää jo? Musta tuntuu et oon jokasuuntaan turvonnu ja muutama kilo painoa kertyny :/

Mua väsyttää myös aivan älyttömästi. Eilenkin töiden jälkeen nukuin kahden tunnin päikkärit, kun ei hereillä pysynyt enää. Tosi raskasta. Aamullakin kestää herätä ihan kamalan kauan ja haukottelen koko päivän töissä.

Mulla vaivaa kans turvotus, todella inhottava olo. Kevyempi ruokailu auttaa hieman mutta kokonaan ei lähde millään. Turhautti myös neuvolassa punnitus kun oli muutamassa päivässä paino noussut 2-3kg. Eihän näitä monesti kukaan muu huomaa kuin itse, mutta se olo on se tuskaisin.

White One niin on inhottava olla ja tuntuu et kaikki vaatteetki ahistaa ja ei todellakaa hyvä olla ja siihen lisäks pahoinvointi ja tuntuu et maha toimii millai sattuu. Noh, mutta kai se tästä helpottaa jossain kohtaa. Mieli on iloinen ja haluis tehdä vaikka mitä mut olotilat ei anna periks.

Tirpana, pystytkö yhtään liikkuun? Neuvolassa suositeltiin kevyttä liikuntaa, se saattaa auttaa hieman. Mulla ei pahoinvointia mutta väsymystä kylläkin eli todella täytyy taistella kävelylle lähtiessä :)

Kävely onnistuu luulisin, ei oo käyny mielessä lähtee. Paikallaan seisominen alkaa ahdistamaan ja huippaamaan jostain syystä. Täytyy koittaa vähän reippailla :) Kiitti vinkistä.

Imetys on muutaman päivän tuntunu ikävältä.. Vähän jopa sattuu

Mulla ei tähän turvotukseen oo auttanu liikuntakaan. Toki nyt sentään pystyy liukkaan mistä oon tosi iloinen kun esikoista odottaessa se liikunta ei tullu olon vuoksi kuuloonkaan, joten ymmärrän jos ei minnekkään kykene menemään. Ei kyllä jaksa hirveästi rehkiä kun heti sykkeet katossa ja tulee voimaton olo. Mä en voi pitää omia farkkuja enkä vielä oo viittiny ottaa käyttöön odotus housuja, onneks on olemassa kesähousuja. Toivotaan että pahoinvointi helpottaa

Turvotus iltaisin on ihan hirvittävää :o mä en oo voinut viikkoon pitää omia farkkuja, kävin ostamassa muutamat äitiysfarkut ja legginssit.
Olin eilen illalla lenkillä ja vielä kaupassa sen jälkeen. Olo oli ihan hirvee kaupassa. Tietysti kauhee nälkä iski matkalla kauppaan. :D

Mulla on kans toi turvotus saapunut kaveriksi, varsinkin iltaisin maha näyttää kuin olis toista kuukautta ainakin pidemmällä odotuksessa. Alkaa sopivat paidat käydä vähiin, varsinkin sellaiset joihin vois vähän piiloutua. Ja onko muilla jo rinnat kasvaneet? Enää ei oo niin kipeät, mutta kohta on yks koko jo heilahtanut ylöspäin :wideyed: ja rv on tosiaan nyt 8+3.
Eilen oli töissä kummallisia mahanippauksia kun nousin kyykystä ylös. Vihlaisi poikittain koko alavatsaa ja kiristi niin etten saanut itseäni suoraksi. Ja sitten tuli mieleen että eihän näin aikasin voi olla vielä supistuksia? :schoked025

Mulla ei tähän turvotukseen oo auttanu liikuntakaan. Toki nyt sentään pystyy liukkaan mistä oon tosi iloinen kun esikoista odottaessa se liikunta ei tullu olon vuoksi kuuloonkaan, joten ymmärrän jos ei minnekkään kykene menemään. Ei kyllä jaksa hirveästi rehkiä kun heti sykkeet katossa ja tulee voimaton olo. Mä en voi pitää omia farkkuja enkä vielä oo viittiny ottaa käyttöön odotus housuja, onneks on olemassa kesähousuja. Toivotaan että pahoinvointi helpottaa

Mulla on myös järjetöntä voimattomuutta ja hengästyminen tapahtuu heti. Olen kohtuu aktiivinen pyöräilijä - nyt ei enää meinaa pyöräilystä tulla mitään

Takaisin