Oireet

täällä ollaan vasta alussa, 5+3, eikä oireita juuri lainkaan. Vaikea uskoa olevansa raskaana! Eka olisi tulossa :happy: vaikka eihän tässä kohtaa mikään ole vielä varmaa...
Rintoja vähän aristaa, kuvottaa, alavatsakipuja, hajuherkkyys. Ja väsymys, huh. Mutta tää turvotus, herranjumala! En nyt muutenkaan ihan mallinmitoissa ole, että jessus! Koita tässä nyt sitten mennä ninjana, ettei kukaan huomaisi, kun oon ihan pallo :D Milloin se menee ohi?

Tänää tuli kaupungilla, kun olin ettimässä poitsulle 1 v kuvausvaatteita ( öö on muuten käsittämättömän vaikka löytää...) ja kummipojalle 6 v synttärilahjaa, ekaa kertaa kunnolla huono olo piti käyä hesessä syömässä ateria. En vielä mieheltä tilannu raskausdieettiruokaa kaupasta, mennää vielä normeilla. Karkista tuli jo kans eilen huono olo ja päikkäreille olin minä väsyneempi menee kun toi 1-vuotias... Kyllä nyt tuntuu jo et ollaan raskaana ja viikkoja 5 nipinnapin kasassa. Ehkä tossa 11+ 0 toivon jo et helpottaa yli kuukaus sinne vielä aikaa...

Laiha lohtu on se et pahoinvoivat saa harvemmin keskenmenoja... Ja siellä todennäkösemmin on joku masussa kun oireitakin on mut tää on vielä alkusoittoo kun en oo vielä oksentanukaan sitä odotellessa...

Mulla alkoi pahoinvointi kaikkien muiden oireiden lisäksi.. Ekassa raskaudessa yrjö tuli kylään viikolla 8 mut nyt alkoi jo 6 viikon alussa. Mieheni kävi ostamassa mulle pahoinvointi rannekkeet ja ne auttoi alle 10 minuutissa. Vei yrjö olon pois vaikka mahassa tuntuukin että kiertäis. Muutama kaverini on kokeillut niitä ja kehunut, siksi ajattelin itsekin kokeilla. Ekassa raskaudessa oksensin yötä päivää 23viikolle asti. Joten pienikin apu on tervetullut ettei voimat lähde kokonaan.
Onko muilla kokemusta rannekkeista?

Muokattu viimeksi:
täällä ollaan vasta alussa, 5+3, eikä oireita juuri lainkaan. Vaikea uskoa olevansa raskaana! Eka olisi tulossa :happy: vaikka eihän tässä kohtaa mikään ole vielä varmaa...
Rintoja vähän aristaa, kuvottaa, alavatsakipuja, hajuherkkyys. Ja väsymys, huh. Mutta tää turvotus, herranjumala! En nyt muutenkaan ihan mallinmitoissa ole, että jessus! Koita tässä nyt sitten mennä ninjana, ettei kukaan huomaisi, kun oon ihan pallo :D Milloin se menee ohi?
Yhdeksän kuukauden päästä (tosin allekirjoittaneella ei silloinkaan) :wink

Minulla huono olo tulee vasta n.parin tunnin päästä, kun on herännyt ja syönyt. Onko muilla vastaavaa? Kertaakaan en ole vielä oksentanut. Viikolla 7 mennään. Kaupassa pesuaine hylly haisi tooosi pahalle, ja kovat äänet ärsyttää!!:hungover::grumpy: Onnellinen pitää oireista olla kun ei edellisessä paljon ollut ja kesken meni.

Tänään ei oo ollut juuri mitään oireita. Mutta edellisestä raskaudesta olin oireeton koko 9 kuukautta, lukuunottamatta lopun liitoskipuja. Pysyn siis vielä rauhallisena.

Joo mulle kävi kans mies ostaa edellisessä raskaudessa pahoinvointirannekkeet. Kyllä niistä oli apua, otti ainakin sen pahimman pois. Tällä kertaa en ole vielä käyttäny niitä, saas nähä jos tarvii.

Mulla yhdellä kaverilla auttoi tosi hyvin nuo rannekkeet, toisella ei yhtään :-)

Näitä alkaa olla jo niin iso lista.. Pahaolo, vois syödä ihan koko ajan, repäsy kivut, välillä jomottaa nivusia kivasti, ummetusta menossa toista viikkoa, krampit, kipeet tissit, nänneistä puhumattakaan, raivatit ja itkut, niin tajuton väsymys ettei sängystä meinas koko päivänä päästä mihinkään, ikeniin sattuu, suussa tuntuu koko aika siltä ku olis syöny sementtijauhetta tai sahanpurua, tukka rasvottuu samantien suihkun jälkeen, naama kukkii varsinki leuka/kaula alueelta, närästys, välillä maatessa paineen tunnetta rinnassa ja mitähän vielä.

Äh, jaksamisia teille jotka joudutte yrjöämään!
Minä en oo koskaan ymmärtänyt termiä aamupahoinvointi.
Mulla se on iltapäivästä iltaan pahoinvointi. Plääh

Ja nyt nää oireet sit alkaa :yuck: joten tulenpas tänne valittamaan :joyful:
Jos en ois kolme päivää sit testannu ja saanu tietää et oon raskaana ni oisin jo eilisestä voinu päätellä kyl ilman testejäkin :wtf: tiiättekö sen tunteen ku kaikki itkettää? Meinaan laitoin nuorimmaista nukkumaan ja eihän toi hulivili heti suostunu nukahtaa ni pitihän siitä itkeä.. sit mies lähti sukuloimaan illalla ja nauttimaan muutamaa, saapu vasta yöllä kotiin ja heräsin siihen.. siitäkin piti itkeä.. sit oli nälkä.. piti itkeä.. mies tarjos omaa pitsaansa mulle keskellä yötä.. piti itkeä.. no en jaksanu nousta sängystä joten kysy nätisti tuoko mulle sänkyyn sitä ruokaa.. itkin taas :smiley-bounce022 pitääkö raskaana aina olla näin herkkä :laughing025
Ja tänään sit tupos maha aivan jäätäviin lukemiin.. :shifty:

Jojoba, tsemppiä :D
Täällä kans aamun märyt jo märisty, koska mies kysy pullistelenko mun mahaa kun se jo niin pullottaa...

Nää oireet on tullu vähän asteittain. Ensimmäinen ajatus raskaudesta tuli jo melkeen pari viikkoa sitten kun närästi pari päivää, sitte muutamana päivänä päänsärkyä js lyhyt pinna :D Päivää enen testiä oli illalla maha jo niin turvoksissa että tiesin missä mennään. Yhen päivän testin jälkeen oli tosi etova olo koko päivän (edellisessä en voinu pahoin ollenkaa) ja väsymystä alkaa olemaan ilmassa. Siis vähillä oireilla mennään, ei häiritse "normaalia" arkea. Onneksi kohta on kesäloma :)

Takaisin