Oireet

Tänään oli iltavuorossa sellanen turvotus päällä etten ihmettele vaikka työkaverit jo jotain aavistelis. Työpäivä kesti 9 tuntia eikä 20+10min taukoja tuntunu riittävältä ollenkaan (pakko oli syödä vielä jogurtti jossain välissä kun tuli huono olo)..

Enää hetkeen ei oo ollu mukava nukkua mahallaan.. Jotenki turvottaa niin lujaa et kauheen epämukavan tuntusta..

Herranen aika mikä kuvotus! Ällöolo alkaa parin tunnin jälkeen aamupalasta. Sinänsä ruokahalu on kyllä normaali. Tää tuntuu pahenevan päivä päivältä. Mitenhän sitä töissä sais pidettyä asian vielä salassa..? Esikoisen potkupyörän perässä kipittäminen ei enää tahdo onnistua, alkaa alavatsassa sattumaan aika paljon. Toivottavasti masukilla kaikki hyvin. Ja migreeni, onko muilla? Pelkkä parasetamol ei oo kovin hääppönen lääke...

Hengästyttää ihan koko ajan, puuh. En muistanutkaan, että tää on ongelmana jo näin alussa.

YellowMellow: mitä lääkkeitä syöt närästykseen? Mul on refluksi ja normaalisti syön nexiumia ja somacia sekä primperania mut kaikki nuo o vissii raskaana kiellettyjä:/ Ainaki ohjeissa luki et jo yrittäessä tulis välttää.
Mä sain esikoista odottaessa Ranixal nimisen lääkkeen jota sain syödä koko odotusajan, ennen oli mullakin käytössä 40ml nexium. Se oikeasti oli ainut mikä auttaa. Kannattaa vaihtaa tuohon jos sinullakin närästää normaalisti niin raskausaikana se vain pahenee.

Vähän kyl on jo etova olo syönnin jälkeen ja kun otin vitamiinin.. Hitto jos tää paheneen nii pitää kertoo ihmisil kenen kans oon tekemisis päivittäin :o maha on myös vähän sekasin :/ en tiiä johtuuks jostai ruuasta vai mistä.. Inhottavaa ku kokoaja kiertää..

Muokattu viimeksi:
Kauhee nälkä yllättää välillä ja sit kun lopulta löydän jotain mitä tekee mieli niin se maistuukin mielettömän hyvälle ja sit syön vaan lisää ja lisää.. ja hetken kuluttua alkaakin oksettaa enkä enää siedä nähdä koko pakettia mistä söin:confused:

Mies tulee vähän jäljessä ja kiikuttaa kilttinä kaupasta, että toin sulle tätä mistä sä eilen niin tykkäsit, ja mulla tulee jo yökkö kun se nostaa sen kauppakassista esiin :shy:
Näin kävi tacosipsien, daimsuklaan, patongin ja hapankorppujen kanssa...

Mäkin ostin tänää taas vaihteeks kerran tortilla aineksia, sipsejä ja dippiä. Vähän on kyllä taas yök yök yök olo siis kohta ollu sillon tällön viikon verran!! En oo vielä oksentanu, sitä odotellessa mut viimeksikin tuli eka paha olo ja sit vasta myöhemmin oksetti. Ja nukuin pojan vieressä päikkäritkin tänää...

Tuntuu et useilla noi tortillat on yks mikä maistuu:happy: mulla kans, vaik vasta kun se on nenän alla niin tietää kuinka hyvin se maistuu:joyful:

Heehehee kaikilla sama maanantairuoka :facepalm:

Mulla viime odotuksessa oli aamusin ensin paha olo kunnes tuli ympäri vrk paha olo nyt on päivällä pahaolo ja aamusta ihan jeesbox olo.

Mäkin söin viikonloppuna tortilloja ;) Mulla tällä hetkellä samat oireet kuin esikoisestakin, järkyttävä unettomuus (oli lähes koko viime raskauden), jatkuva nälkä ja palan tunne kurkussa vaikka kuinka jois. Sattunaisia kuvotuksia tullut myös. Palelua palelua, välillä hikoilua. Iltasin myös mukava turvotus, näyttää kuin oisi rv 20 :D

Ja migreeni, onko muilla? Pelkkä parasetamol ei oo kovin hääppönen lääke...

Mulla oli just eka paha migreeni tän raskauden aikana. Ennen raskautta meni estolääke ja kohtauksiin pahoinvointilääke + triptaani tai ibuprofeeni+parasetamol. Neurologin kanssa oli puhetta että jätetään estolääke kokonaan pois ja kohtauslääkkeenä pelkkä parasetamoli.. Ei kyllä auta yksinään yhtään! Vajaan vuorokauden kesti kohtaus + höttö olo päässä seuraavan päivän. Mietin monta kertaa pitäiskö mennä päivystykseen mutta olo oli niin kamala etten halunnu poistua kotoa..

Mä täällä taas pohdin et miten sitä voi olla näin puhki vaikka on ollu vaa kotona esikoisen kanssa. Huomenna onkin sit vilkkaampi päivä mut onneks ne on harvassa.

Annulii: Lueskelin niistä, et ilmeisesti voi olla noita rytmihäiriöitä just alussa. Mut jos ne alkaa häiritä niin soitan kyl neuvolaan ja kysyn lisätietoa. Toistaseksi on vähentyny kokoajan. Mulla on muutenki kahen viikon päästä neuvola jo, niin eiköhän siellä osaa vastata, jos tuntuu et vielä silloin vaivaa.

Tänään iski sit kauhee väsy. En meinannu aamulla päästä ylös sängystä ja töissä olin ku joku zombi ku niin väsytti. Ruoka kans ehkä hivenen ällötti tänään.

Oletteko maalannu raskaana ollessa? Meillä siis makkarin remppa menossa ja maalata olis tarkotus. Lueskelin netistä ja soitin sinne johon äitien lääketieto palveluunki. Molemmissa oli et jos ei oo liottimia maalissa niin saa, mutta onko teillä muilla kokemusta? Meillä siis maalit olis just näitä ja vesiliukosia.

Tää turvotus on ihan kamalaa. Tietää, että pitäisi syödä tasaisesti ettei tule äklö olo, mut samaa aikaan turvottaa nii kamalasti ettei tekis mieli syödä mitään. Ja tietysti iltaa kohti vaan turpoo lisää. :D

Vuorokauden on nyt juilinu oikeelle vähä toho nivuse yläpuolelle. Joissain asennoissa helpottaa ja joissain tulee heti takasi. Vaikeutti vähä nukkumista viime yönä.. Ja en tiiä mistä johtuu, (ehkä oksentelusta?) että rinta ja keuhkot o kipeet ja syvää hengittäminen sattuu:(

Takaisin