Oireet

Tänään alkoi asteen pahempi ällötys. Aamiaisen jälkeen piti rynnätä useemman kerran yökkimään, muttei mitään tullut vielä. Viimeks oli samanlaista yökkimistä monta viikkoa. Ja nyt 7+0

Tuo on paha jos puoliso MILLÄÄN TAVALLA VÄHÄTTELEE!! Edes leikillään tai vahingossa! Siitä saa sellaset itkupotkuraivarit että oksat pois! Viime kerralla puoliso sano että ehkä mä vaan vähän kuvittelenkin sen pahanolon ku alko 6+0 yllättäen. Mä raivosin ja pakkasin kamoja ja olin lähdössä vanhempien luokse 300km päähän..

Voi että helpotti lukea, että teillä on ihan samanlaista kun täälläkin... :D mä oon nukkunut koko päivän ja mies lähti yksin kaupoille omana synttäripäivänä kun en yksin kertaisesti jaksanut nousta sohvalta. Jääkaapin ja esikoisen kakan haju oli niin etova, että meinas yrjö tulla. Närästää aivan kauheasti, mulla on ollut oireettomana tuo vaiva edellisen synnytyksen jälkeen nyt pari vuotta.. Löysin onneksi pari lääkettä kaapista mitä oli jäänyt ja pakko käydä uusimassa resepti... Mitkään kevyemmät närästyslääkeet ei mulla toimi. Ja se kipu on sitten niin kauhee et ei tuu mistään mitään.

Tänään on alavatsalla ollut painon tunnetta ja vihlontaa. Vähän pahaa oloa. Aika vähillä oireilla :)

Mua pissattaa koko ajan, saa juosta vessassa jatkuvasti. Yöllä onneks vaa 1-2 kertaa mikä ollu koko tän vauvavuoden vakio. No mä Koitan kyllä muistaa jupakan hyvin ehkä tää johtuu osittain myös siitä...

YellowMellow: mitä lääkkeitä syöt närästykseen? Mul on refluksi ja normaalisti syön nexiumia ja somacia sekä primperania mut kaikki nuo o vissii raskaana kiellettyjä:/ Ainaki ohjeissa luki et jo yrittäessä tulis välttää.

Mulle lääkäri määräs omepratsolia reseptillä viime raskaudessa. Puolivälin tietämillä tuli se närästys viimeks.

YellowMellow: mitä lääkkeitä syöt närästykseen? Mul on refluksi ja normaalisti syön nexiumia ja somacia sekä primperania mut kaikki nuo o vissii raskaana kiellettyjä:/ Ainaki ohjeissa luki et jo yrittäessä tulis välttää.
Huutelen tuolta syyskuisista. Mulla kans refluks ja oireillut pahasti alusta asti. Mulle määräs pahoinvointeihin primperania 1-3kpl päivässä, se kieltosuositus koskee viimeistä kolmannesta, koska saattaa nostaa maidon jo silloin mutta muuten on ihan turvallinen lääke. Omeprazolia määrättiin joskus rv16 ja sitä menee edelleen 40mg päivässä :) Sekään ei tosin aina edes auta, nyt just koko viikon oon kärsiny jäätävästä poltosta lääkkeistä huolimatta.
Omeprazol on siis täysin sallittu ja turvallinen lääke raskausaikana!
Jennyhannele rv 24+3 <3

Miulla tällä hetkellä ainoot raskausoireet on alavatsan juiliminen ajoittain, muuten olo tuntuu ihan normaalilta. :)

Ihan törkee väsymys! Eikä sitä tietty helpota yhtään että meiän minimies herää n 3h välein yöllä syömään ja suunnilleen sama rytmi myös päivällä paitsi nyt ollu kovia vatsanväänteitä niin heräilly niihinkin.

Täällä kans törkee väsymys ja olo ollu tänää ihan krapulainen.. ruoka ei maistu vaik nälkä ois! Oli pakko hakee kaupast omenoita ku rupes tekee mieli jos se vaik uppois :wtf:

Mulla heräs epäilys raskaudesta kun rinnat kipeyty ja turposi. Pinna on kans melko kireällä ja mies saanut jo muutamat itkuraivarit osakseen :D ruokahalu lisiny ja vessassa juoksuttaa normaalia useammin. Onneksi ei vielä ole yökötys rantautunu tänne!

Annulii: Mulla oli kans nuo rinnat, joista aloin epäillä, et nyt varmaan tärppäs. Mulla turpoaa kyl rinnat aina kierron loppupuolella ja sit ne alkaa palautumaan, ku menkat on alkamassa. Nyt ne ei ikinä lähteny palautuun vaan tuntu, et turpoo vaan lisää kokoajan. Sit ne muuttu painaviksi... ja sit oliki menkat jo myöhässä. Nyt menkat viis päivää myöhässä ja oireena on rytmihäiriöt ja noi paisuneet rinnat. :D

Ruusutarha: Mulla sama juttu että ennen menkkoja kans rinnat tulee aroiksi ja vähän turpoaa, mutta nyt oli kyllä tuplasti voimakkaammat oireet ja täälläkin jatkuu edelleen :D

Joo. Mulla ihan nauratti jo et rintsikat jää kohta jo pieniksi. xD Ei sen kai vielä tässä vaiheessa tarvis ihan näin mennä. ;) Noita rytmihäiriöitä vähän pelästyinki, ku oli todella paljon eilen illalla. Nyt onneksi selvästi vähentyneet.

Ei muuta ku imetysliivejä shoppailemaan :D hui, kuulostaa hurjalta nuo rytmihäiriöt! :O onko ne kuitenkin ihan vaarattomia?

Ällötys on aina välillä kylässä, mutta onneksi vielä vasta silloin tällöin. Hajut on kyl kans aika pahoja. Vähän kaikki ällöttää.
Sama myös kuin hirmulla et alan kukkumaan jo aamuyöstä, enkä osaa enää nukkua sitten. Oikeesti olen aamu-uninen. :wideyed:

Väsymys on kyllä nyt taas ihan uudella tasolla, tuntuu ettei oo energiaa juuri mihinkään... Ja päänsärky on nyt tullut melkein joka päiväiseksi.

Tsemppiä kaikille, jotka kärsitte pahoinvoinnista! Itse odotan sitä ehkä ensi viikolla saapuvaksi... :depressed: esikoisesta alkoi viikolla 7 ja kuopuksesta viikolla 6. Niin ja nyt on 5+2....

Mulla on hirveen epätodellinen olo, että miten ei yrjö lennä vielä, vaikka on jo 7+ viikot. o_O Tuntuu jotenkin epätodelliselta ja välillä epäilyttää koko raskaus, vaikka muuten oireita onkin mm. kuvotuksen, mahakivun ja tissikivun muodossa. :grin

Mulla kans muuten tuota refluksivaivaa, mutta siihen määrättyä esomeprazolia ei vissiin raskaudessa saa syyä. Ihme kyllä ei vielä pahempia närästyksiä oo ilmaantunut, vaikka kaikki suolainen ja mausteinen himottaa. :p

Takaisin