Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin keskustassa ja voi hiivatti mikä kipu! Joo hyvä että aiheuttaa supistuksia jne ku on liikkeellä mut häpyluuliitos hankaa ja nyt särkee koko lantio! Enkä edes ollu kahta tuntia liikkeellä!

Kyllä mä kans kääntyilen. Muuten alkaa puuduttaa. Kyllä siihen vähän herää, mutta ei onneksi muuta. Vasemmalla kyljellä on kyllä helpoin maata

Mä käännyn tasan kerran yössä (ainakin mun tietääkseni) - nukahdan aina oikealle kyljelle ja parin tunnin kuluttua on hirveä pissahätä > käännyn toiselle kyljelle koska ei jaksa vielä nousta > sit taas parin tunnin kuluttua hätä on sen verran kova, että pakko nousta :grin

Mie nukahdan aina vasemmalle kyljelle ja sit saatan nukkua sillai jopa 4h ennen ku herään vessaan ja samalla sit jään oikealle kyljelle.. Joskus vaihdan kylkeä useamminkin kun herään esim siihen että käsi puutuu tai niska/lonkka särkee jne

Se tunne kun makaat sängyssä kyljelläsi ja yrität korjata peittoa päälimmäisellä jalalla... Aaaaaarrggghhh!! Miten voi olla "toosa" näin kipee. Ja alavatsalla krampata lihakset näin...

Meinas sit lentää kahvit ulos samaa matkaa ku join.. Hyi hitto! Ja toi lantion/häpyluuliitoksen kipu... Siis miten voi sattua näin paljon!? Edes menkat ei tunnu yhtä pahalta..

Mulla on se häpyliitos kipee vaan, jos oon maannut hetken. Näin liikkeellä ollessa se ei oo kipee, mut jos nyt meen maaten ja siitä lähen liikkeelle, niin sit on kipee.

^ Tuo samainen kipu on ollu nyt eilisestä asti seurana, lähes taukoamatta. Sen takia tuolla hangessa käveleminen (kun yrittää hevosia saada tarhoihin ja pois sieltä), apuva :nailbiting: kun sattuu ihan vaikkei tekisikään mitään.

Mulla oli poikkeuksellinen hyvä yö ja aamu, en heräillyt liitoskipuihin juurikaan ja aamulla pääsin siedettävillä kivuilla liikkeelle. Mietin, että voisiko vauvan pää olla kiinnittynyt ja kivut siksi vähentyneet, vai olikohan nyt vaan tuuria. Ainakin maha on jo melko alhaalla. Helpottaako kiinnittyminen kipuja?

Mulla oli poikkeuksellinen hyvä yö ja aamu, en heräillyt liitoskipuihin juurikaan ja aamulla pääsin siedettävillä kivuilla liikkeelle. Mietin, että voisiko vauvan pää olla kiinnittynyt ja kivut siksi vähentyneet, vai olikohan nyt vaan tuuria. Ainakin maha on jo melko alhaalla. Helpottaako kiinnittyminen kipuja?
Mä mietin aivan samaa! Kun sillon toissailtana/yönä oli niin levotonta ja eilenkin aikamoiset kivut. Ja tänään aivan erilainen olo (ainakin vielä). Kertokaa joku viisaampi mitä tää on :joyful:

luulis että lonkkamalja on tarpeeks levinny ku vauvan pää mahtuu siellä olemaan. Uskon vaan että kivut ja vaivat lisääntyy synnytystä kohden :D

Multa kaveri eilen kysyi onko helpottanut oireet ja kivut.. Vastasin siihen että no mihin ne muka itsellään katoaisi.. Epäilen vahvasti sitä että loppuu vasta ku muksun saa syliin..

Mä lopetin jodsain rv34 kohdalla oikealla nukkumisen, en vaan saanu enää hyvää asentoa kuin vasemmalla.

Mä en osaa enää nukkua. Eilenkin illalla väsytti ja menin kymmenen jälkeen nukkumaan silti vielä 2 aikaan kattelin kelloa. Onneksi saan aamupäivisin pari tuntia nukkua kun tyttö on osapäivä hoidossa. Nukun korkeintaan 2h ja sit aina herään joko pissa hätään tai siihen et jalka puutuu/kramppaa.

Mä kans oon ehkä viikon verran useamman kerran yössä havahtunut siihen, että makaan selälläni. Mutta ei siitä mitään huonoa oloa ole tullut ym, joten ehkäpä se on ihan ok. Vauveli tuntuu ihan vilkkaasti edelleen tuolla elelevän, että ehkä siitä ei suuremmin ole haittaa sillekään ollut.

Mulle sanottiin tänään lääkärineuvolassa, että pitäisi välttää selällä makuuta vaikka se ei musta millään tavalla pahalta tunnukaan. Mulla vauva reagoi ultran mukaan tosi vahvasti asentoon eikö liikkunut selinmakuulla juuri ollenkaan, ja virkistyi välittömästi kun kääntyi viistosti kyljelle päin. Mutta vauvat on kuulemma yksilöllisiä ettei se mikään yleisohje kai ole. Tämä neiti vaan sattuu olemaan kovin asentoherkkä.

Mulla on liitoskivut alkaneet tänään parin viikon tauon jälkeen uudelleen. Mä otin ne kyllä ilolla vastaan. Ei kai ne välttämättä mitään tarkoita, mutta mietin niiden kadotessa, että voiko niiden puuttuminen tarkoittaa sitä ettei hommat etene. :rolleyes:

Takaisin