Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite koen sen ahdistavana enemmän kuin kipuna mut sitä se oikeastaan on.. Mut siis jos esim touhuan paljon niin tulee semmonen painava ahdistava tunne rintaan..

Mä oon miettinyt fuji kans tota että voisko olla ahdistusta joka ilmenee fyysisenä tuntemuksena. Mä tosin en ole raskausaikana ole tohtinut syödä betasalpaajia jotka mulla määrätty tiheälyöntisyyteen. Tosin taustalla myös vaikeita mielenterveysjuttujakin et paha sanoa...

Tänään on jalat kipeet ... Pakottaa polvista alaspäin pohkeita ja sääriä.

Mulla on kans takykardia.. Syke tosiaan aina 100 ja betasalpaaja mulla sit taas määrätty migreenin estoon.. En ole tosin syöny yli vuoteen sitä..
Tänään näemmä supistaa tosi herkästi!

Mulla särkee kädet/sormet :( ihan uusi oire tämä. Ja hieman turvottaa. Vatsaa kiristää ja puristaa usein, menkkamaista jomottelua silloin tällöin. Huhhuh, vielä muutaman tunnin saa autossa istua.

Nivelkipu sormissa voi johtua raskaudesta, entäs sitten muut flunssan kaltaiset oireet? Kuivat silmät, tukkoisuus? Mulla yleensä nivelkipua flunssassa kun nostaa kuumetta, mut kipu ollut jo pari päivää eikä kuumetta kuitenkaan.
Mietin vaan miten jaksaa taaperon kanssa huomenna kaksin åäivän kun aika vetämätön olo.

Mulla tuli esikoisestakin ihan loppuraskaudessa kädet kipeiksi ja sormet oli kankeat. Liekö sitten turvotus aiheuttaa moista?

Reissu ihan loppusuoralla. Mahan kovettumisia tosi paljon, epämukavia mutta kivuttomia. Huomaa että mahan kovettuessa myös puna nousee kasvoille. Selkään ottaa myös, selän kivut tosin varmasti aiheutuu tästä paljosta istumisesta. Nyt ensi viikko lepoa. Täälläkin ensi viikolla kaksin taaperon kanssa, miehellä vielä loppuviikosta työmatka.

Mitähän tää on? Oon pökänny bebeä tänään pari kertaa pepusta kun ollu laiska ja aina ku pökkään nii lorahtanu alapäästä jotai housuihin...

Mulla on kans ollu vähän tommosta outoa.. Ei ehkä varsinaisesti lorahda tai mitään mut semmonen outo valumisen tunne kuitenkin.. Ja sit kuitenkaan ph-suojassa ei näy mitään vuotoa kuitenkaan.. Koitan olla huolestumatta turhaan ku kuitenki meen tiistaina taas tyksiin... :rolleyes:

Tuntuu ettei näistä loppuajan oireista kerrota ollenkaan tarpeeks. Kaikki alapäähän liittyvä on täyttä mysteeriä. :/ Täällä sitä vaan jokainen odottaa kotona viimeisen kolmanneksen synnytystä kuin kuolemaa ja ainut milloin sais muka hakeutua sairaalaan on lapsivesilätäkkö, verivuoto tai viiden minuutin supistelut. Muista oireista neuvolan tädit ei tiedä mitään. Plaaaaaaaah. Hiillostavaa.

Kyllä meille sanottiin, että synnytysvastaanototolle saa soittaa, kun huolettaa! Oma terkka vastaa myös hyvin tekstiviesteihin, jos on jotain huolettavaa. Tosin käyntejä on tosi harvaan vielä.

Mulla on kanssa sormien nivelet kipeytyneet ja polvet myös. Ihan kankeat aamulla ja taas illalla ja yöllä. Mutta luin että kuuluu asiaan. Aion kyllä silti yrittää kutoa villasukat :)

Mulla vähän sama fiilis kun Viuksella.
Kyselin jomotuksista neuvolassa niin vastauksena oli, että sit kun supistaa niin kyllä sen tuntee. No kiva. Mitä jos sitä ei tunne tai tunnista? Vetosi myös siihen, että mullahan on yksi keskeytys takana niin tiedänhän mä miltä se tuntuu... no jaa, se meni lähinnä saatanallisessa jatkuvassa kivussa 8h eikä todellakaan supistellut tai ainakaan siinä tyynykulman puremisessa en ehtinyt tuntea miten "vatsa muuttuu kovaksi".

Tänään taas sellainen päivä, että tuntuu kun joku olisi työntänyt sukkapuikkoja häpyliitoksesta lantioon päin. Sattuu ja sattuu. Sen siitä saa kun käy tarpomassa pellolla koirien kanssa :)

Mutta ei turvota! Siitä oon kyllä tyytyväinen. Tosin juon ehkä reilu kolme litraa pelkkää vettä päivässä muun juomisen ja syömisen ohessa, että ehkä se pitää pahat turvotukset loitolla.

Minun on pitänyt ottaa taas kesäpeitto käyttöön, kun on niin pirun kuuma nukkua. Jalkoja pakottaa ja ahistaa. Vasen kylki alkaa olla se paras asento

Täällä myös samat fiilikset mitä Vius kuvaili. Monesti olen epäillyt lapsivettä tihkuvan mutten sitten kuitenkaan ole varma.

Noh äsken soitin pitkästä aikaa neuvolaan kun taas tuntuisi olevan jotain tulehdusta. Koko loppuraskauden on siis ollut outoja oireita, lähinnä siis valkovuoto muuttaa muotoaan ja väriään aina about kerran viikossa ja välillä myös kutinaa ja hajua mutta oireet kestää yleensä sen 1-2 päivää ja sitten taas ihan normaalia. Eilen vaan oli niin järkkyä kamaa että päätin lopulta kysäistä neuvolasta ja nyt lähden sitten labraan tarkistuttamaan.

Hohhoijaa. Yöllä en nukkunut vaihteeksi juurikaan ja peruin tämän päivän lounastreffit väsymyksen ja labrojen takia. Toinen kaveri tulossa illalla kylään joten pitää jossain välissä jotain pientä leipoa. Muuten taidan nukkua päikkärit ja ottaa iisisti.

Mulla ei oo liitoskipuja, mut nivuset naksuu paljon. Sit kyljeltään ku nukkuu nii aina alin lonkka kipeytyy ja joutuu vaihtaa kylkee. Tänään vietän päivän etten tee juur mitään. Viikonloppuna sain sit loppupeleissä paljon aikaan, joten tänää lepopäivä :) Vähän ku jaksais mennä ulkoileen niin ois hyvä. Ruuanki tein jo eilen onneks :)

Mullakin ollut syke korkee aina verenpaineen mittauksen yhteydessä yli 90. Kuiteski verenpaine ollut ihan hyvä. Liitoskipuja ei oo tullut vaikka vauva on kuulema tosi alhaalle laskeutunut. Ihmettelin tätä ite suuresti, kun ei ole tuntunut sitten missään!
Nyt on RUOKAHALUT nousseet kymmenkertaiseksi, nälkä tuntuu pohjattomalta ja makeanhimo on jäätävä!! Tää alkoi joskus rv 35 alussa... nyt tänään päätin, että mitään makeeta en tuo kaupasta kotiin ja vaikka kärsin. En ees hedelmiä, kun niitäkin meni sit kilo yhdessä päivässä!! Tosi tosi vahvan mielihalun kanssa tekemisissä, ei oo ennen tämmöistä ollut varsinkaan et jatkuu vaan päivästä toiseen! Kai se keho kerää imetystä varten? Huh! :wtf: Onko muilla vastaavaa? :/

Mielihaluja mulla ei varsinaisesti ole.. Mut tuntuu kyllä että vois syödä ihan koko ajan jotain.. Vaikka välillä onkin pahoinvointia..

Makeanhimo täälläkin tosi kova välillä. Useasti kyllä tulee repsahettuaki (kauppa tien toisella puolella :rolleyes:), mutta pakosta piän aina muutaman päivän että ei vaan anna periksi. Kilojakin kumminki kertyny mukavasti tässä raskauden aikana, mutta niistä oon yrittäny olla stressaamatta:)
Mulla myös syke koko ajan lähellä 90 ollut ku paineita mitataan, neuvolassa ja kotona.

Takaisin