Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liitoskivut vaan kasvaa. En kohta pääse sängystä lainkaan ylös. Tuo häpyliitos on ihan hirveän kipeä, sattuu kävellessä.

Tänään on näemmä taas särkypäivä.. Oikea jalka särkee lonkasta alaspäin ihan tonne melkein nilkkaan saakka ja poju painaa alas niin kovaa että oon jo pariin otteeseen huudahtanut ihan kivusta..
Mulla on myös pahoinvointia ollu nyt taas tänään.. Mahtaakohan se merkitä jotain??

Täälläkin liitoskivut pahentunu ja semmosta paineen tunnetta välillä. tänään myös aamulla oli lievää huonoa oloa...

Mistä ostit? Ja mikä niissä on kiinnittimenä?

Jostain verkkokaupasta? Maijat on noiden merkki. Ja siis pikkuhousunsuojia lähinnä oon käyttäny kuukupin kaverina ja nyt raskaana sut kaiken maailman vuotoihin. Löytyy kyl monien verkkokauppojen valikoimista, jotka myy myäs kestovaippoja. Pikkupulu, myllymuksut, ipanainen, toukkashop... Näitä kauppoja on aika paljon tai dit jokj ruohonjuuri tsi muu ekokauppa

Mua ahdistaa tämä turvotus. Lieväähän tämä on mutta silti. Jalat kihelmöi ja nilkat/jalat hieman turvoksissa, samaten sormet ja kämmenselät. Sormuksen jätin nyt suosiolla pois. Esikoisestakin viimeisillä viikoilla alkoi turvotus käsissä ja jaloissa. Muuten ei ole raskausaikoina vaivannut. Arvatkaa tekeekö nyt tänään ja sunnuntaina kuuden tunnin automatkailu hyvää? :grin

Meillä neuvolassa sanoivat, että akupunktio auttaa usein jos liitoskivut on pahat ja täällä äitipolilla tehdään sitä. Oisko siellä mitään mahdollisuutta sellaiseen?

Miten tuohon akupunktioon pääsee? Meillä ei ole neuvolassa tuollaisesta mitään puhetta, mutta olisi ihana, jos ei tarvitsisi herätä jatkuvasti koviin kipuihin.

Mulla on menny ihmeen hyvin tää raskaus. Oon syöny magnesiumia parin viikon ajan, ja huomattava ero! Ei enää säre sillä lailla alaselkää miten se oli aiksemmin kipee. Jopa äsken siivosin 120 neliöisen kodin, lattiat imuroin ja luutusin, pyyhin pölyt ja pesin ikkunat. Ja ei oo selkä yhtään kipeä! Tää on ihan uutta mulle, nautin. Herkästi supistelee, mut ei enää kovin kipeesti. Neki on rauhottunu. Närästää joskus, mut ei niin kipeesti et tarttis rennietä. Yöt nukun hyvin, varmaan osana syynä tuo magnesium, ko ei yölläkään kolota paikkoja. En ees keksi mistä voisin valittaa raskauden suhteen! Oon onnellinen tästä raskaudesta, ja siitä on pystyn nauttiin tästä!:joyful:

Tuosta magnesiumista, suosittelen sitä kaikille kellä kolottaa paikkoja, ni magnesium sitraatti on paljon parempi mitä magnesium yksittäin. Sitraatti auttaa imeytymään. Eikä ollu ees kallis, halpa-hallissa 100kpl purkki 10e.

Mulla on ollu tää viikko jotenki ihan toivoton. Pystyn seisomaan ehkä viisi minuuttia ennen kuin selkä alkaa kramppailla. En oikein vieläkään ole varma, että ovatko nuo nyt sitten supistuksia. Kaikki voimat nuo krampit ainakin vievät. Lisäksi heräilen jatkuvasti liitoskipuihin ja vatsan vihlontaan. Magnesiumkaan ei tunnu auttavan, sitä olen syönyt lähes koko raskauden ajan. Se sentään lohduttaa, että lapsi on huomisesta alkaen täysiaikainen. Toivottavasti tulee siis pian ulos.

Miten tuohon akupunktioon pääsee? Meillä ei ole neuvolassa tuollaisesta mitään puhetta, mutta olisi ihana, jos ei tarvitsisi herätä jatkuvasti koviin kipuihin.

En oo varma onko lähetteellä neuvolasta vai soittamalla suoraan äitipolille. Itsellä ei vielä oo ollut niin suurta tarvetta, vaikka kohta voisi käydä! Soittamalla varmaan selviää :)

Sukat vaihdettu ja kyllä huomaa turvotuksen nilkoissa. Lisäksi sormien nivelet kankeat. Onko muilla? Muistelin että esikoisesta oli ennen synnytystä myös. Onneksi ei pahaa turvotusta ole vaikka paljon istuttu mutta vasen kämmenselkä arka ja pistelee/kutisee, verisuonet pullottaa. Yääääk. Onhan tää normaalia :grin

Mulla on noi sormien nivelet on kankeat. Ei ole pahemmin sen takia tehny mieli neuloa edes.. Mut muuten en ole oikeastaan huomannut turvotuksia.. Mitä nyt jotain lievää..

Enemmän on turvotusta kuin aivan alussa, mutta ihan kohtuullisesti vielä. Lähinnä lenkin jälkeen sormet makkaroina ja sukan rannut näkyy. Töissä en olis selvinny ilman tukisukkia! Mullakin vointi kyllä hyvä! Pelkäsin, että joku paikka alkaa heti krakaamaan, kun äippäloma alkaa, mut ei vielä ainakaan!

Lonkkakivut tuli yöllä kylään! Piti käydä vessassa joku 4 kertaa ja sit vaan pyörin, kun ei löytynyt kivutonta asentoa. :sad001

Pääkipu :( kokoajan pää kipeänä ja niskakin mennyt iha jumiin. Mistään en löydä mun rr mittaria, et pääsis tarkistamaan... Turvotusta kans, koko hela kroppa on ihan pöhöttynyt.

Täällä turvotusta ja närästystä. Kivuttomia supistuksia lähinnä lenkkien yhteydessä. Liitoskivut eivät ole tulleet (vielä) kylään, en siis tiedä yhtään mitä odottaa.

Ihan helvetillinen yö takana.. Ei oo juurikaan tullut nukuttua. Ensin esikoista nukutin 2tuntia (siirrettiin hänet seinän viereen sivuvaununa ollut tähän asti). Sitten alkoi itsellä supistelut ja kun ne helpotti esikoinen taas itki sängyssään. No olen mä vissiin 4tuntia nukkunut. Eikä esikoisella näköjään aikomustakaan nukkua päiväunia :( :/

Mie en kestä jos tää loppu aika on tällästä! Käytiin miehen kanssa keskustassa ja käveltiin jonkin verran ja koko ajan tuntui olevan keilapallo haarojen välissä ja särkee ihan mielettömän paljon taas oikea jalka lonkasta nilkkaan asti! Ja tämä siis alkoi jo autolta keskustaan päin kävellessä!

Rinta(kipu)tuntemukset ilmaantuneet, varsinkin rasituksessa tai sen jälkeen ilmaantuu. Oikeasti sattuu sydänalaan, onneksi nopeasti mennyt ohi. Vähä pelottaa et olis jotain angina pectoris oireistoa, oon kuitenki niin lihava ja huonokuntoinen, tosin kuitenki nuori, pitäisiköhän tästä huolestua vai onko muilla vastaavaa?

Takaisin