Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yh, eilen ja tänään närästystä ja etovaa oloa sekä vatsassa epämukava tunne :/ ahdistaa kun en keksi mikä helpottais...

Oksetukset palanneet. Klo 05.00 heräsin yökkimään... Ja koko aamun taas kaikki etonut. Outoa että nyt loppupäässä oksettaa. Närästää myös valtavasti.

Täällä kans toi närästys on ollut tosi ärsyttävä vaiva. Ostin sitä gavisconia ja se kyllä oikeasti auttaa.. Ainoa huono puoli siinä on se järkyttävä makea ällö maku mikä saa mut yökkimään.. Oon siis koko tänä aikana ottanut sitä kahdesti ku en oo kestä sitä yökkimistä varsinkaan kun mulla on myös alkanut taas tulla tommosia pahoinvointikohtauksia. Mulla siis välillä iskee ihan yhtäkkiä pahoinvointi joka lamaannuttaa mut ja sitä saattaa kestää 30min-2h ilman syytä..

Nyt on myös öisin ruvennu lonkat naksumaan kääntyessä ja se vähän huolestuttaa ku vaikka naksahtaa niin ei tunnu yhtään missään niin pelkään että lähtee kohta lonkat pois paikaltaan :(
Onneks enää 3 kuukautta tätä..

Onko muilla välillä päiviä että kaikki on pielessa,huonosti ja itkettää vaan ja tekis mieli maata koko päivä pimeässä huoneessa sängyn pohjalla? Ihmetyttää kun kaikki on hyvin, vähän rankkaa kun esikko flunssassa, itsellä alkoi yöllö flunssa oireet ja puolisollakin nokka valuu..tää päivä on niin pyllystä ilman mtn syytä :/ oon koko aamun kiukutellut mun miehelle ilman mtn isompa syytä, rupea jo ittees ärsyttää millainen mä nykyisin olen.
Rv 31+1

^ jep tänään toinen samanlainen päivä menossa. Miehen naama vituttaa ja koko päivän vois maata sängyssä. Lapset pakottaa onneksi ylös.

Joo kyllä täälläkin on noita päiviä kun tuntuu ettei mikään ole hyvin vaikka ei ole mitään syytä tuntea niin.. Jotenkin sit rupee tavallaan ärsyttämään kun tietää että ei ole mitään syytä tuntea niin paskaa oloa mutta kuitenkaan sitä ei myöskään saa mitenkään pois sitä oloa.. :shifty:

Minulla on nyt reilun viikon ollut kovaa vatsakipua, tai en tiedä miten sitä kuvailisi. Etenkin illalla töiden jälkeen kun syön niin sen jälkeen on todella tuskainen olo, vatsaa puristaa ja se tuntuu niin kovalta ja pinkeältä kuin ratkeaisi. Onko nämä nyt supistuksia vai mitä? Ongelma on että olotila kestää koko illan eikä siihen auta edes lepo. Tai jossain vaiheessa yön aikana ilmeisesti helpottaa kun aamulla on yleensä parempi olo.

Olen miettinyt että onko nämä supistuksia vai suolisto-ongelmia. Kun aika vahvasti tuntuu linkittyvän tuohon syömiseen. Pitää varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä.

Mulla myös kiristelee maha.. Mut ei oo mulla ainakaan kyse supistuksesta. Kestää tosiaan pitkään ja on vaan semmonen tukala olo. Ennemminkin liitän tuon just siihen että on syöny tai juonut paljon ja ei kuitenkaan ole tullut paljoakaan ulos.. Koska sit kun mulla toimii maha niin myös vähemmän on tuota kiristelyä syömisenkään jälkeen :)

Liitoskipulaiset... Missä asennossa nukutte? Mulla pahin kipu just lantion kohdalla ja kyljellä nukkuminen tuottaa tuskaa. Ja kun selällään ei enää viittis nukkua. Mikään ei tunnu auttavan ja herään useasti yössä kun tuntuu, että alaraajat lähtee irti.

Kyljellään koska mitenkään muuten en saa nukuttua :( vaikka siis sattuu yöllä just lonkat.. Välillä pistän tyynyn tai pari selän taakse ja ns nojaan niihin tyynyihin että saa vähän helpotettua kipua (pistää enemmän kankun puolelle painoa siis). Vähän ehkä hassu asento mut ei auta..

Kyljellään täällä kans.. tyynyt jalkojen välissä auttaa mutta kun joutuu öisin nostaan pojalle tuttia suuhun niin tuntuu että jalat repeytyy lantiosta irti.. herään myös edelleen usein selältään.

Kyljellään myös. Herään joka kerta, kun yritän kääntää kylkeä, siinä menee varmaan kymmenen minuuttia ähistessä ja irvistellessä.

Ite keksin keinon mikä auttaa vähän tossa kääntymisessä.. Satiininen yöpaita! Semmonen pitkä mikä tulee persuksen alle just sopivasti. Ei tarvii enää ähistä ja puhista niin paljon. :)

Meillä tollanen tempur-sijauspatja niin tuntuu, että aina kun kääntyy niin menee ikuisuus kaavita ittensä sieltä rotkon pohjalta ensin ylös... Oonkin ottanut sängygn päädystä apua kun tuntuu, että alaraajat irtoo kääntyillessä. Mulla ollu just toi "semi-selällään" asento eli tyynyjä tai peitto ängetty selän alle mut tuntuu, että siinä nukkuu ihan s-mutkalla ja alaselkä ottaa itteensä helposti.

Joo ei se asento mikään miellyttävä ole.. Mullakin just alaselkään ottaa mut en halua selällään maata.. Siinä olis kaikkein kivuttomin mut en vaan millään meinaa nukahtaa jos olen selällään..

Oksetukset palanneet. Klo 05.00 heräsin yökkimään... Ja koko aamun taas kaikki etonut. Outoa että nyt loppupäässä oksettaa. Närästää myös valtavasti.

Se on varmaan se sama loppuraskauden löystyvä vatsanportti joka päästää närästystä, röyhtäilyjä ja oksennusta suuhun.

Oon kanssa todennut että maha ei vedä enää niin paljon ruokaa. Esim. en pysty juomaan enää vissyä, ku maha ja suolisto täyttyy ja rupee kiristämään niin penteleesti.

Piruvie, löysin hyvän asennon viime yönä... Selkäpuolelle hirveä läjä peittoa tukea antamaa, etupuolelle rintojen kohdalle iso tyyny (periaatteessa halailin tyynyä koko yön) ja niin sain painon siirrettyä läpi yön joko vähän etukenoon tai takakenoon ilman, että kertaakaan piti kääntyä. Ainoa miinus toki oli, että nukuin samalla kyljellä koko yön.

Mun paras kaveri unien saamiseksi on ehottomasti vartalotyyny. Se riittää mulle jalkojen välistä (nilkoista lähtien) leukaan asti ja en kyllä ilman sitä nukkua voi. Selkä kipuilee liikaa. Ainoa ongelma on välillä, että tulee niin kuuma, kun tyynyänsä halii koko yön ja vielä mies on melkoinen patteri vieressä. :)

Takaisin